En tiennyt ja arvostan tätä tiedonjyvää.Samalla myös Hondalle 1-2, minkä näen positiivisena. Jos HPD:n koneilla koko kausi olisi yhtä tuskaa, liian helposti oltaisiin tilanteessa missä on yksi moottorivalmistaja.
Sellainen triviatieto muuten moottoreista, jos joku ei tiennyt, Hondan koneet ovat oikeasti jenkkikoneita mutta Chevyn koneet eivät. Hondan koneita kun ei tee Japanin Honda vaan HPD:n (Honda Performance Department) Yhdysvaltojen pääty.
Chevrolet'n koneissa ei juurikaan muuta Chevyä ole kuin venttiiilikopan ja imukotelon stanssaukset. Koneet tekee brittiläinen Ilmor, mikä on muun muassa tehnty Mercedes-merkkisiä F1-koneita. Sama periaate, ei muuta Mersua kuin merkki.
Tuosta Ilmorista oli juuri hiljattain Autosportin forumilla joku täsmentänyt, että kyseessä konsernin amerikkalainen yhtiö Ilmor Engineering Inc., ei brittiläinen Ilmor Engineering Ltd. Ja tämä sama firmahan teki viime vuosikymmenellä Hondan IndyCar-moottorit.Samalla myös Hondalle 1-2, minkä näen positiivisena. Jos HPD:n koneilla koko kausi olisi yhtä tuskaa, liian helposti oltaisiin tilanteessa missä on yksi moottorivalmistaja.
Sellainen triviatieto muuten moottoreista, jos joku ei tiennyt, Hondan koneet ovat oikeasti jenkkikoneita mutta Chevyn koneet eivät. Hondan koneita kun ei tee Japanin Honda vaan HPD:n (Honda Performance Department) Yhdysvaltojen pääty.
Chevrolet'n koneissa ei juurikaan muuta Chevyä ole kuin venttiiilikopan ja imukotelon stanssaukset. Koneet tekee brittiläinen Ilmor, mikä on muun muassa tehnty Mercedes-merkkisiä F1-koneita. Sama periaate, ei muuta Mersua kuin merkki.
Ihan ei voi takuuseen mennä, millä mantereella nuo billettilohkot on koneistettu, mutta emoyhtiöhän on noilla samaTuosta Ilmorista oli juuri hiljattain Autosportin forumilla joku täsmentänyt, että kyseessä konsernin amerikkalainen yhtiö Ilmor Engineering Inc., ei brittiläinen Ilmor Engineering Ltd. Ja tämä sama firmahan teki viime vuosikymmenellä Hondan IndyCar-moottorit.
Yllättävää.Pitkälle on jo päästy ilman valkoista Corvettea.
Toivottavasti en jinxaa, mutta IndyCar-kuskit vaikuttavvat oppimiskykyiseltä porukalta. St. Peten jälkeenkin oppivat ajamaan siivekkeitä särkemättä.Yllättävää.