Ei, koska silloin nykyinen toiseksi viimeinen pysähdys olisi jäänyt viimeiseksi.Olisko ollu mahdollista ettei massa olisi tehnyt viimeistä pysähdystä?
Ei, koska silloin nykyinen toiseksi viimeinen pysähdys olisi jäänyt viimeiseksi.Olisko ollu mahdollista ettei massa olisi tehnyt viimeistä pysähdystä?
Hieno mies, varikon paras vaimo ja erinomainen ura :alppu: Button onnistui ottamaan valtavan paljon irti niistä lähtökohdista joissa hän nyt ei todellakaan ole ihan parhaasta päästä kuljettajia vauhdissa tai kilpailutilanteissa. Vähän sellainen "mitä jos Heikki Kovalainen olisi tehnyt kaiken oikein"- ura.Vähän näyttää siltä että Jenson Button päättää F1 uransa tähän..
Ehkä joo. Sehän noissa enemmänkin vissiin tuppaa olemaan, että sillä ykkösenä ajavalla on aika usein varaa kiristää tahtiaan tarpeen mukaan ja se estää ohituksen.Noh, Williams on nopeempi suorilla plus pehmeämmät renkaat. niin kyllä DRS:llä ohi olis voinu vikalla kierroksella mennä
Tuntuu pahalta. Jenson ajoi todella hyvän kauden ja hyviä kausia aikaisemminkin. Pitää muistaa, että hamiltonin tallikaverina voitti tämän pisteissä.Vähän näyttää siltä että Jenson Button päättää F1 uransa tähän..
Mielestäni Buttonin vahvuus on juurikin ollut kilpailutilanteessa, niissä mies on mielestäni aivan kuskien eliittiä. Erityismaininta myös vaihtelevien olosuhteiden hallinnassa. Toivottovasti jatkaisi Alonson parina McLarenilla.Hieno mies, varikon paras vaimo ja erinomainen ura :alppu: Button onnistui ottamaan valtavan paljon irti niistä lähtökohdista joissa hän nyt ei todellakaan ole ihan parhaasta päästä kuljettajia vauhdissa tai kilpailutilanteissa. Vähän sellainen "mitä jos Heikki Kovalainen olisi tehnyt kaiken oikein"- ura.
Ja siellä oli kuitenkin ehjä Mersu kärjessä. Ei ne renkaat niin huonosti Mersuissa kestäneet aiemmillakaan stinteillä, niin ei mitään romahdusta ollut odotettavissa. Etenkin kun oli ollut mahdollista säästelläkin vaikka millä mitalla Rosbergin ongelmien vuoksi.Ehkä joo. Sehän noissa enemmänkin vissiin tuppaa olemaan, että sillä ykkösenä ajavalla on aika usein varaa kiristää tahtiaan tarpeen mukaan ja se estää ohituksen.
Hamilton oli käynyt viimeisellä renkaanvaihdollaan jo kierroksella 31, eli ajoi loppuun 24 kierroksen stintin. Massa kävi hakemassa supersoftit 12 kierrosta myöhemmin, eli ajoi niillä vain 12 kierroksen stintin. Siitä huolimatta kertoi, että se suurin etu niistä ehti hävitä. Joka tapauksessa rengasetu lopussa oli huomattavan paljon Massan puolella.Ja siellä oli kuitenkin ehjä Mersu kärjessä. Ei ne renkaat niin huonosti Mersuissa kestäneet aiemmillakaan stinteillä, niin ei mitään romahdusta ollut odotettavissa. Etenkin kun oli ollut mahdollista säästelläkin vaikka millä mitalla Rosbergin ongelmien vuoksi.
Paitsi että alussa povattiin supersoftien kestävän sen verran kehnosti, että varikolle tullaan ennen kierrosta 10. Ja näin taisi suurin osa talleista tehdäkin, Williamsin ja Mersun olleen ainakin poikkeus.Hamilton oli käynyt viimeisellä renkaanvaihdollaan jo kierroksella 31, eli ajoi loppuun 24 kierroksen stintin. Massa kävi hakemassa supersoftit 12 kierrosta myöhemmin, eli ajoi niillä vain 12 kierroksen stintin. Siitä huolimatta kertoi, että se suurin etu niistä ehti hävitä. Joka tapauksessa rengasetu lopussa oli huomattavan paljon Massan puolella.
Komp.Toisaalta myös Mangustin paikka on ykkösissä ehdottomasti.Todella harmi jos Button poistuu vormuloista.Olipa kyllä sangen tylsä kauden päätöskisa.Välillä oli pakko poistua sohvalta ettei nukahtaisi.Eipä tule mitään hyvää mieleen koko kisasta itseasiassa.Ihan kiva startti.Ööö?Mielestäni Buttonin vahvuus on juurikin ollut kilpailutilanteessa, niissä mies on mielestäni aivan kuskien eliittiä. Erityismaininta myös vaihtelevien olosuhteiden hallinnassa. Toivottovasti jatkaisi Alonson parina McLarenilla.
Kyllä, mutta alussa ajetaan aika-ajoissa käytetyillä renkailla ja raskaalla lastilla. Vaikka Massa olisi lopussa laittanut toisen aika-ajoissa käytetyn setin, niin kyllä se kevyellä kuormalla pidempään kestää kuin alussa. 12 kierrostahan kuulostaisi tuossa valossa aika sopivalta pituudelta loppurykäisylle, eihän renkaisiin turhaa potentiaaliakaan kannata jättää.Paitsi että alussa povattiin supersoftien kestävän sen verran kehnosti, että varikolle tullaan ennen kierrosta 10. Ja näin taisi suurin osa talleista tehdäkin, Williamsin ja Mersun olleen ainakin poikkeus.
Kuka lahjoittaa huippu-urheilussa voittoja yhtään kenellekkään?Hamilton lähti, kuin tykin suusta milta karkuun. Ansaitsee mestaruutensa koko kauden kestäneellä tasaisuudellaan, Olisi voinut lahjoittaa Massalle voiton, kun tiesi mestaruutensa olevan varma.
Onhan noita ykkösissä nähty, useimmiten tosin tallikavereiden välillä. Toisen tallin kuskille lahjoitetusta voitosta tulee mieleen Jerez 1997 (Häkkisen ensimmäinen voitto).Kuka lahjoittaa huippu-urheilussa voittoja yhtään kenellekkään?
Ei näe mitään vitun järkeä tuollaisessa toiminnassa, se ei edes sitä paitsi hyödyttäisi ketään.
Tuohon agressiivisuuden ymmärtämiseen auttaa tämä Spa:n tapahtumien jälkeen kirjoitettu blogi, joka selittää kilvanajon iänikuisia kirjoittamattomia sääntöjä. Se selvitti ainakin minulle paljon ennestään epäselviä asioita ja sen myötä ehkä arvostin Hamiltonia kuljettajana vielä enemmän. Hamilton ajaa niin rajalla, että hän usein jättää toiselle päätöksen perääntymisestä tai kolaroinnista. Rajoilla, mutta niiden sisäpuolella - useimmiten. Agressiivisesti, kuten idolinsa Senna.Tässä on vaan se ongelma, että saako Williams kasattua ensi kaudellekin auton jolla pystyy kärjessä tai sen tuntumassa kisailemaan. Toivoa sopii.
Tuo Hamilton on kyllä mielenkiintoinen ja kahtiajakoinen tapaus. Toisaalta tykkään agressiivisesta ja räväkästä tyylistä radalla, mutta sitten toisaalta liki poikkeuksetta ajetaan kuin olisi ainoa kuski radalla ja muut ovat niitä joiden velvollisuus väistää. Minusta agressiivisuuden ei tarvitsisi tarkoittaa omahyväisyyttä tai kusipäisyyttä. Samasta syystä Perez ärsyttää.
Tähän perään sopiikin tilittää siitä, miten FIAlla on noin miljoona sääntöä siitä miten suoralla saa ajaa, mutta mutkissa onkin sitten villin lännen meininki. Ja niin kauan kuin on kattojärjestön mielestä ok ajaa kaarteessa ulkopuolella oleva pihalle, niin tulee sitä myös tapahtumaan.
Ja niin kauan kun Rosberg varoo Hamiltonia, jolla on Mersunkin tuki toimintamallilleen, ei hän tule kaksintaisteluja radalla voittamaan. Koska Lewis ei tule väistämään. Ikinä. Ja se joka antaa periksi, häviää.
1950-luvulla Peter Collins luovutti autonsa (ja mahdollisen mestaruutensa) varikkokäynnillä Fangiolle, koska tämä "on paras ja ansaitsee mestaruden".Onhan noita ykkösissä nähty, useimmiten tosin tallikavereiden välillä. Toisen tallin kuskille lahjoitetusta voitosta tulee mieleen Jerez 1997 (Häkkisen ensimmäinen voitto).
Hamiltonin ajo on välillä enenmmän kusipäistä kyllä. Nico yritti tehdä pointtia Spassa, mutta julkinen ryöpytys tapahtuman jälkeen syyllistäen Nicoa aiheutti kyllä enemmän hallaa hänen psyykkeelleen ja pasmat meni loppukaudeksi vähän sekaisin. Esimerkkinä Austinissa tapahtunut ohitus joka oli Hamiltonille luokattoman helppo.Tuohon agressiivisuuden ymmärtämiseen auttaa tämä Spa:n tapahtumien jälkeen kirjoitettu blogi, joka selittää kilvanajon iänikuisia kirjoittamattomia sääntöjä. Se selvitti ainakin minulle paljon ennestään epäselviä asioita ja sen myötä ehkä arvostin Hamiltonia kuljettajana vielä enemmän. Hamilton ajaa niin rajalla, että hän usein jättää toiselle päätöksen perääntymisestä tai kolaroinnista. Rajoilla, mutta niiden sisäpuolella - useimmiten. Agressiivisesti, kuten idolinsa Senna.
Rosbergkin ajaa tietyissä tilanteissa aivan (kirjoitettujen) sääntöjen rajamailla, täysin oikeutetusti. Arvostan kaikkea äärirajoilla ajamista, kun pysytään rajojen sisällä.