Jeps.. Meikäläisellä oli täydet 20kg painohyvitykset, eli auto+kuljettaja yhdistelmän kokonaispainona noin 14kg enemmän kuin KKWCS-kisassa. Tosiaan lokakuun lopussa painoin varusteiden kanssa sen tasan 80kg ja säästyin hyvityspainoilta. Nyt lauantaina hiihtolenkin jälkeen mittari näytti lukemaa 73kg ilman kypärää, eli 74 kypärän kanssa. Näin ollen tuli täydet painot, koska oli vain 5kg puntteja.
Itse kisa oli sitten kaksijakoinen. Aika-ajoissa sain nostettua sijoitustani varmaan viidellä ruudulla viimeisellä kierroksella, joka oli varmaan ainoa puhdas kierros minkä sain aikaiseksi. Paransin aikaani vain pari kymmenystä, joten erittäin tasaisessa nipussa kaikki olivat.
Kisa samalla autolla ruudusta 5, sisäradan puolelta, ja ohitin startissa 4 ruudusta lähteneen kuljettajan. Ekan neulansilmän jälkeisessä kiihdytyksessä ohittamani tyyppi sitten puski minua täysiä siten että spinnasin ja hän käytännössä ajoi ylitseni. Kisan jälkeen myönsi tehneensä tämän tahallaan ja sanoi, että tällainen "vauhdin antaminen" kuuluu lajiin ja ettei "tiennyt", että auto voi pyörähtää jos siihen törmää. Voisin siis sanoa, että jos joku haluaa pahoinpidellä toisen ihmisen tahallaan ilman pelkoa rangaistuksista, niin tee se kartingautolla. :thumbfh:
Onni onnettomuudessa oli se, että tämän urpon lisäksi vain Totke pääsi ohitseni ja pääsin liikkeelle aika nopeasti. Kolari aiheutti ketjureaktion, minkä takia takanani olleet kärsivät huomattavasti enemmän kuin minä. Vain yksi pääsi perääni. Meillä oli about sama vauhti joten ajeltiin loppu jonossa. Sijoitus 6, ihan ok, vaikka tuo kolari jäi kyllä ketuttamaan.
Muutoinhan kaikki taisivat ajaa tosi siististi, mutta eihän se fiiliksen pilaaminen tosiaan tarvitse kuin yhden idiootin.
Jälkeenpäin sain myös tietää, että jotkut (PeePee mukaanlukien) olivat etukäteen selvittäneet hyvät autot ja valikoivat sitten sen mukaan omansa. Itsehän menin vaan kiltisti istumaan viimeiseen vapaana olleeseen koslaan (#14). Sehän jäi kiihdytyksissä kuin tikku paskaan muihin verrattuna, mutta mutkissa tuntui olevan hyvin pitoa. Sanoisinkin siis, että autotuuri huomioonottaen suoritukseni oli hyvä. Paras aikani oli 41 tasan.