Selkänojan kallistaminen julkisissa kulkuneuvoissa

Kallistatko selkänojaa halutessasi


  • Äänestäjiä yhteensä
    23
  • Äänestys suljettu. .

OoPee

Nuori ikäisekseen
Liittynyt
2.6.1999
Viestit
81527
Sijainti
Far enough
Pidän oletusarvoisesti itsekeskeisenä perusmulkkuna ihmistä, joka kallistaa selkänojan, mikäli hänen takanaan istuu joku, ainakin mikälki se joku on hiukankin vaahtosammutinta kookkaampi henkilö. En itse edes kysyisi, koska on päivänselvää, että se kallistaminen häiritsee siellä takana istuvaa.
 

lfb

Flavio
Liittynyt
8.2.2004
Viestit
9965
Sijainti
Helsinki
Käytiin jokunen vuosi sitten laivalla Pietarissa. Matkan hintaan sisältyi pakollinen pikkubussikuljetus laivalta kaupungille mennen tullen. Ahdas menopelihän se tietty oli, ja paluumatkalla täyteen minibussiin könytessä päälle 190-senttinen kaverini ei mahtunut istumapaikalle, koska edessä oleva "saatanan fabu on kääntänyt ton selkänojan taka-asentoon". Tarinan opetukset:

- muista, että paluukuljetuksen aikana ei ole välttämättä enää kielimuuria
- älä jumalauta kallista sitä selkänojaa ahtaassa pikkubussissa jossa on muitakin ihmisiä
 

Örfil

Guest
Ongelma: tammikuussa pitäisi saada lentomatkalle hätäuloskäynnin kohdalta suorajalkaisten paikat, koska kintut vaatii sen että ne on suorana.
Muuten puutuu puolessa tunnissa tönköksi jalat ja perse.

Viimeksi maksoin 40 e rynskille ekstraa että sain ne paikat, en tiedä miten finnairilla tuo onnistuu, mutta tarttee soittaa heti pyhien jälkeen matkatoimistoon ja varmistaa asia.

Pahin skenaario on ikkunapaikka ja joku läski valas edessä joka vetää selkänojan taakse ja siihen lapsiperhe taakse, jossa mukulat monottaa selkänojan niin ettei voi nukkua.
Niin ja lisäksi läski valas penkkirivin käytäväpaikalla, jonka yli ei pääse vessaan muuten kuin paheksuvien huoahdusten ja puhinan jälkeen.

Valivali. Valivalivali.
 

OoPee

Nuori ikäisekseen
Liittynyt
2.6.1999
Viestit
81527
Sijainti
Far enough
Viimeksi maksoin 40 e rynskille ekstraa että sain ne paikat, en tiedä miten finnairilla tuo onnistuu, mutta tarttee soittaa heti pyhien jälkeen matkatoimistoon ja varmistaa asia.
Onnistuu, mulla oli juurikin tuo exit-paikka kun tulin Finskillä Suomeen. Varasin kyseisen paikan erikseen lippujenoston yhteydessä (siis netissä). Ittelläkin tota pituutta sen verran, että ihan mielellään maksaa extraa siitä, että saa kintut suoriksi.

Paluulennolla en ollut hankkinut erikseen paikkalippua ajoissa, joten isttuin siinä Brasilian ihmeessä (Embraer) rivillä 12 eli heti hätäuloskäynnin takana. Mahtu toki siihenkin, mutta polvet oli kyllä tukevasti edessä istuvan selkänojaa vasten. Menomatkalla oli sentään Airbus, on siinä aika selkee ero kummalla lentää. Jälkimmäisessä melkonen peltipurkkifiilis etenkin jos tuulee vielä laskun aikana, kuten nyt oli tilanne Wienissä. Lämityslaitteissakin noissa viidakkopurkeissa tasan kaksi asentoa (stertin mukaan), täysillä tai kokonaan pois päälltä. Aika veikee fiilis, kun sisäänastuessani meinasin jäätyä ja viisi minuuttia myöhemmin aloin jo automaattisesti ettiskellä vihtoja :dunno: Ilmeisesti pysyvät kuitenkin suhtkoht hyvin ilmassa, koska en nyt ainakaan tähän hätään muista, että noita olis pudonnut kovin ahkeraan.
 

Örfil

Guest
pysyvät kuitenkin suhtkoht hyvin ilmassa, koska en nyt ainakaan tähän hätään muista, että noita olis pudonnut kovin ahkeraan.
Airbus A320 on kadoksissa siellä Jaavanmerellä...

Käsittääkseni me menemme isommalla Airbusilla nyt seuraavan reissun, suora lento.

Tuolla Airbustyypillä (A320) olen monasti lentänyt Muncheniin. Oli ihan miellyttävä kone.
 
Viimeksi muokattu:

jjv

Arschloch
Liittynyt
4.5.2005
Viestit
26891
Lämityslaitteissakin noissa viidakkopurkeissa tasan kaksi asentoa (stertin mukaan), täysillä tai kokonaan pois päälltä. Aika veikee fiilis, kun sisäänastuessani meinasin jäätyä ja viisi minuuttia myöhemmin aloin jo automaattisesti ettiskellä vihtoja :dunno:
Tuo on yleisestikin hankalaa, ettei koneeseen saapuessa tiedä minkälainen lämpötila siellä on lennon aikana. Kesällä menee niin päin, että siellä on saunalämpötila maassa ollessa, mutta lentoon lähdettyä alkaakin tarvita pitkähihaista. Joskus on talvella kaivannut takkia päälle lennon aikanakin, joskus taas tekis mieli ruveta pitkiä kalsareita riisumaan, kun hikipisaraa puskee nenän päähän.
 

Örfil

Guest
Juu on. Vaan lieneekö se todellinen syy sitten siinä Airbussissa vaiko sittenkin ihan muissa asioissa.
Todella ikävä juttu. Eräs ilmailuasiantuntija sanoi ettei sää voi olla syy ja toinen sanoi että sää oli todella paha. Ukkosalue oli kuulemma kolmen Suomen kokoinen alue.
 

Trullinkaasu

Well-known member
Liittynyt
17.6.2007
Viestit
9312
Kyse on nähdäkseni siitä, että Kallen on oltava kallellaan ja Petran on petrattava.
 

Hartsa76

Well-known member
Liittynyt
23.2.2012
Viestit
7211
Todella ikävä juttu. Eräs ilmailuasiantuntija sanoi ettei sää voi olla syy ja toinen sanoi että sää oli todella paha. Ukkosalue oli kuulemma kolmen Suomen kokoinen alue.
Jos tuo ilmailuasiantuntija joka väittää ettei sää voi olla syynä Indonesiassa kadonneen matkustajalentokoneen katoamiseen ei hän ole mikään ilmailuasiantuntija, koska hän ei selvästikään ole kuullut syöksyvirtauksista joita ukkosissa esiintyy ja jotka pystyvät pudottamaan minkä tahansa matkustajalentokoneen.
 
Liittynyt
1.11.2014
Viestit
3326
Sijainti
Katabolia
Jos tuo ilmailuasiantuntija joka väittää ettei sää voi olla syynä Indonesiassa kadonneen matkustajalentokoneen katoamiseen ei hän ole mikään ilmailuasiantuntija, koska hän ei selvästikään ole kuullut syöksyvirtauksista joita ukkosissa esiintyy ja jotka pystyvät pudottamaan minkä tahansa matkustajalentokoneen.
Itse tulin kerran Finnairin A320 kyydissä pari sekuntia alas vapaapudotus tunteella. Sitten nappas kuin benjiköysi ja meno jatkui uudella lentopinnalla. Eikä ukkoset euroopassa varmaan ihan samaa luokkaa ole kuin tuolla. Jos pilotti ajelee varovaisesti alinopeutta ja yrittää samalla nousta voi nopeus suhteessa tuuleen jäädä yllättäen liian pieneksi. Eikä noissa joystickeissä varmaan ole ihmeempää takapuolituntumaa. Toki se tuntumakin voisi valehdella.
 

Örfil

Guest
Olen lentänyt 320:yppisellä n. kymmenen kertaa Muncheniin.
Kerran Embraeilla ja se oli säikyttävä lento.
 
Ylös