F1-Uutisia 2015

Status
Ei avoinna uusille viesteille.

SJ

F1 asijan tuntia
Liittynyt
6.9.2011
Viestit
5727
Olin rohkea ja vilkaisin, joten voin kertoa; siellä on Mercedeksen ehdotus "katetun" ohjaamon ratkaisuun.
Ei se ole minkään F1-tallin tai muunkaan sarjan kanssa työskentelevän tahon ehdotus vaan jonkin roskalehden perseestään kaivama luonnos. Tuollaiset on FIA todennut laittomiksi jo liki 15 vuotta sitten turvallisuusperustein, joten mitään sen tapaistakaan ei ole tiedossa ratkaisuksi avoimen ohjaamon ongelmaan. (Joskin pohjana on käytetty Mersun karikatyyria viime talvelta.)

Paljon mieluummin näkisin itse ne hävittäjistä tutut pleksikuvut. Ulkonäössä tapahtuva muutos olisi merkittävä mutta siihen tottuisi aikanaan.
 
Viimeksi muokattu:

Hookah

Elämäntapaintiaani
Liittynyt
24.6.2008
Viestit
4447
Ferrari on kuulemma laittamassa akatemiaansa kiinni. Käy järkeen, onko mitään mieltä ylläpitää tuollaista konseptia kun markkinoilta kuitenkin löytyy aina tarvittaessa kuljettaj(i)a? F1 ei kuitenkaan ole mitään futista, jossa olisi mahdollista kehittää uutta Messiä puhtaasti omaan tarpeeseen.
 

Tallipäällikkö

Well-known member
Liittynyt
5.10.2014
Viestit
469
Ferrari on kuulemma laittamassa akatemiaansa kiinni. Käy järkeen, onko mitään mieltä ylläpitää tuollaista konseptia kun markkinoilta kuitenkin löytyy aina tarvittaessa kuljettaj(i)a? F1 ei kuitenkaan ole mitään futista, jossa olisi mahdollista kehittää uutta Messiä puhtaasti omaan tarpeeseen.
Arrivabene kiistä kyseiset huhut, joiden mukaan Ferrari olisi laittamassa nuorisoakatemiaansa kiinni.
Ferrarin tallipäällikkö Maurizio Arrivabene kiistää jyrkästi huhut, joiden mukaan italialaisvalmistaja olisi lopettamassa nuorten kuljettajien akatemiansa.

Ferrari perusti kuskiakatemiansa vuonna 2009, mutta tulokset ovat toistaiseksi olleet laihoja, kun yksikään kuljettaja ei ole noussut F1-tallin omaksi kisakuskiksi.

Ferrarin akatemiaan ovat viime vuosina kuuluneet muun muassa nykyisin Force Indialla ajava Sergio Perez sekä Marussialla viime kaudella onnettomuuteen joutunut ja tänä kesänä vammoihinsa menehtynyt Jules Bianchi. Samaan aikaan Red Bull on tuottanut huipputasolle muun muassa Sebastian Vettelin, Daniel Ricciardon ja Daniil Kvjatin. Arrivabenen mukaan puheet Ferrarin akatemian lopettamisesta ovat "paskapuhetta". Hän vahvistaa Autosportille projektin jatkuvan myös ensi vuonna.

– Kyllä. Ja varmasti myös seuraavana vuonna ja niin pitkään kuin pystymme, Arrivabene vastasi.

Nykykuskeista lähimpänä nousua formula ykkösiin ovat Sauberin varakuski Raffaele Marciello sekä GP3-sarjassa ajava Antonio Fuoco. Heistä Marciello on jo päässyt testaamaan Ferrarin ja Sauberin F1-autoja.
Linkki menee MTV:n uutiseen.
Red Bullin nuorisoakatemia on toiminut loistavasti, mutta Ferrarin kuskiakatemiasta täytyy muistaa vaikkapa muuan Jules Bianchi, joka olisi voinut ajaa Ferrarilla 2016.
 
Viimeksi muokattu:

IsoAhven

Well-known member
Liittynyt
16.3.2012
Viestit
2700
Ei se ole minkään F1-tallin tai muunkaan sarjan kanssa työskentelevän tahon ehdotus vaan jonkin roskalehden perseestään kaivama luonnos. Tuollaiset on FIA todennut laittomiksi jo liki 15 vuotta sitten turvallisuusperustein, joten mitään sen tapaistakaan ei ole tiedossa ratkaisuksi avoimen ohjaamon ongelmaan. (Joskin pohjana on käytetty Mersun karikatyyria viime talvelta.)

Paljon mieluummin näkisin itse ne hävittäjistä tutut pleksikuvut. Ulkonäössä tapahtuva muutos olisi merkittävä mutta siihen tottuisi aikanaan.
Ai niinkö? :rolleyes:
https://www.formula1.com/content/fom-website/en/latest/technical/2015/8/video---mercedes-cockpit-protection-concept.html
 

Revolt

Lead Singer
Liittynyt
19.1.2007
Viestit
3395
Minulla on aina ollut mielikuva, että noin pitkäaikaisella tallilla olisi ollut muitakin kuskeja. Monta nimeäkin tulee mieleen, mutta ilmeisesti vain nämä herrat tosiaan siellä ajaneet. Pakko uskoa, kun lehdessä sanotaan. :D

Iltalehti kysyi tallissa Kimi Räikkösen lisäksi ainoana ajaneelta Mika Salolta, minkälaista on elämä Maranellon punaisessa.
http://www.iltalehti.fi/formulat/2015083120247736_fo.shtml
 

Tallipäällikkö

Well-known member
Liittynyt
5.10.2014
Viestit
469
Ferrarin ex-pomo: Tallin nykymenestys vanhan johdon ansiota

F1-sarjan voittajatalliksi tällä kaudella palanneen Ferrarin nykyjohto saa kiittää menestyksestään tallin entistä hallintoa, katsoo italialaistallin entinen pääsuunnittelija Nikolas Tombazis.

Ferrari uusi johtoaan voimakkaasti viime vuoden lopulla, jolloin myös Tombazis sai tallista lähtöpassit. Italialaistalli on kyennyt tällä kaudella kahteen osakilpailuvoittoon, jonka Tombazis katsoo viime vuonna tehtyn työn ansioksi.

- En odottanut saavani potkuja. Ennen kaikkea en välttele vastuutani, mutta tein kauden 2014 auton kanssa vähemmän töitä kuin sitä edeltävien autojen kanssa. Toiseksi kauden 2015 auto oli ensimmäinen sitten vuoden 2008, jonka kanssa kykenin työskentelemään täysipainoisesti, Tombazis kertoi italialaisen Corriere della Seran haastattelussa.
- Pääsin myös ensimmäisenä hyödyntämään ajantasaista tuulitunnelia. Emme olisi kyenneet vastaamaan Mercedeksen vauhtiin tällä kaudella, mutta olisimme menneet eteenpäin. Tähän näkemykseen Maranelloon tulijat eivät yhtyneet, Tombazis lisäsi.

Tombazis katsoo tallin entisen johdon tulleen kohdelluksi väärin.

- Ferrari olisi voinut antaa minulle potkut muina aikoina, mutta nyt se oli epäloogista. Odotin erilaista kohtelua. Olin myös pahoillani Stefano Domenicalin ja Luca di Montezemolon puolesta. Heidän lähtönsä Ferrarilta oli shokki. Kaikki ovat tehneet virheitä, mutta kauden 2015 uudistuminen alkoi vanhan johdon toimesta, Tombazis sanoi.
Tombazis olisi voinut myös kertoa vaikkapa Marco Mattiaccista, miksi hän lähti.:wink: Aika kova paljastus myös, (ja ihme, jos on totta) että Ferrarin kauden 2008 auto olisi kauden 2015 auton ohella ainut, jossa hän oli "täysipainoisesti" suunnittelemassa, 2008 autolla tuli valmistajien maailmanmestaruus kuitenkin.
 

Masza

Well-known member
Liittynyt
11.9.2012
Viestit
2100
Sijainti
Täällä

SJ

F1 asijan tuntia
Liittynyt
6.9.2011
Viestit
5727
Ei ehkä todennäköistä pitkään mukanaolleesta kuskista, mutta onhan niitä kuskeja ostettu soppareista irti ennenkin.
Normaalisti nämä puheet tyyliin "mutta voihan sen ostaa ulos" ovat aivotonta hevonpaskaa, mutta tämä Hulkin soppari on kenties yksi sarjan häilyvimmistä. Ostopakko tulee kyllä sulkemaan ovet ainakin Williamsilta; kaikki tallit eivät ala maksaa rahaa saadakseen juuri jonkin tietyn kuljettajan. Hülkenberg arvostanee sitä, että ainakin paperilla hänellä on turvattu paikka pariksi vuodeksi, mutta jos talli kusee taas palkanmaksun (kuten kaudella 2012), niin Hulk on vapaa agentti hyvin nopeasti.
 

ferrarkimir

Well-known member
Liittynyt
5.3.2009
Viestit
1519
Maldonadon sponsori-rahat jäissä: http://www.mtv.fi/sport/f1/uutinen/artikkeli/maldonadon-sponsorimiljoonat-odottavat-lotuksen-myyntipaatosta/5290824

Kyllä mää vaan toivoisin Rellun ostavan Lotuksen, päästäisiin samalla tosta Maldosta eroon. Johan se on nähty, että kaveri on kyllä paikoin nopea, mutta samalla myös ehkä kaikkein virheherkin nykykuskeista (pl. ehkä tulokkaat, mutta Maldo ei olekaan enää sellainen).
Eiköhän tuo Maldonado haluaa jatkaa formuloissa, joten luultavasti löytää kyllä paikkansa a'la Sauber, Manor. Eihän siinä onhan tuota meininkiä hilpeää aina seurata ja tuo sopivaa piristystä kisaviikonloppuihin.
 

CCMK

Well-known member
Liittynyt
9.11.2009
Viestit
15056
Guy Ligierin ohella myös Paolo Pavanellokin on jo lähtenyt toisen maailman pitoihin...:frown:
 

Masza

Well-known member
Liittynyt
11.9.2012
Viestit
2100
Sijainti
Täällä
Eiköhän tuo Maldonado haluaa jatkaa formuloissa, joten luultavasti löytää kyllä paikkansa a'la Sauber, Manor. Eihän siinä onhan tuota meininkiä hilpeää aina seurata ja tuo sopivaa piristystä kisaviikonloppuihin.
Sauberilla toki sopparit tehtynä ensi kaudeksi, mutta saatiinhan siitä soppa tämänkin kauden avauksessa :D
 

uuci

Well-known member
Liittynyt
13.5.2010
Viestit
3562
Sauberilla toki sopparit tehtynä ensi kaudeksi, mutta saatiinhan siitä soppa tämänkin kauden avauksessa :D
Kyllä Sauberin sopparit varmasti menee uusiksi, jos Maldonadon tukijoilta 50 M dollaria lyödään tiskiin. :alppu:
 
Status
Ei avoinna uusille viesteille.
Ylös