Näissä tilanteissa missä formula on lipsahtanut "katolleen", niin kuinka usein kuljettaja on päässyt sieltä kabiinista luikertelemaan ulos täysin omin voimin? Sillä tavalla että kukaan ei ole ollut auttamassa ja nostamassa autoa ylöspäin. Että jos tämän kuvun suurin ongelma on se että sitä ei saa auki jos auto on ylösalaisin, niin eroaako se loppujen lopuksi kovin paljoa nykytilanteesta? Kun sattuu tällainen tilanne jossa auto kiepsahtaa ympäri niin yleensä siellä on aika nopeasti iso lauma ukkoja ympärillä, ja nuo autot on niin kevyitä että ei tarvita montaa miestä niin sitä autoa saadaan nostettua sen verran että kupoli saadaan auki/irti ja ukko pihalle.
Tuollainen puolikuomu / reilusti korotettu ja sivuille viety tuulilasi jonkinlaisella helposti irroitettavalla lukituksella olisi minusta ehkä järkevin vaihtoehto kuljettajan suojaamiseksi. Ei muuttaisi niin radikaalisti autojen ulkonäköä kuin täysin umpinainen kuomu, suojaisi kuljettajaa suoraan edestä lentävältä roinalta, ympäriajotilanteissa ja myös esim. sellaisissa tilanteissa jossa joku "Grosjean" sinkoutuu toisen auton yli, mutta ei olisi ehkä kuitenkaan kuljettajallekaan niin ahdistava kuin täysin umpinainen kuomu.