Talvitestit kaudella 2015

Antsa Rieppo

Well-known member
Liittynyt
1.1.2015
Viestit
46299
Sijainti
Purukiellossa
Rellun ERSsin vesipumpun akseli kipuilee. Menivät muuttamaan sitä eivätkä testanneet sitä. Siksi ei pitkiä vetoja ajettu.
 

Kyde

Well-known member
Liittynyt
28.2.2007
Viestit
117
Rellun ERSsin vesipumpun akseli kipuilee. Menivät muuttamaan sitä eivätkä testanneet sitä. Siksi ei pitkiä vetoja ajettu.
"Ei sitä tarvi testata. Eihän tuommosessa akselinpätkässä voi mitään vikaa olla" - Entinen Renaultin mekaniikkasuunnittelija.
 

amiraali

Super Moderator
Ylläpitäjä
Liittynyt
22.4.1999
Viestit
8809
McLarenin alamäki jatkuu. Button oli lähdössä ensimmäiselle kierrokselle, kun menopeli sammui ensimetreille. Mekaanikot työnsivät auton takaisin pilttuuseen.
 

Ananas

Well-known member
Liittynyt
18.3.2014
Viestit
371
McLarenin alamäki jatkuu. Button oli lähdössä ensimmäiselle kierrokselle, kun menopeli sammui ensimetreille. Mekaanikot työnsivät auton takaisin pilttuuseen.
Koskahan nähdään Alonson ensimmäiset samuraiviisaudet.
 

Turboruuvi

Well-known member
Liittynyt
23.3.2013
Viestit
1004
Aamu on näköjään suht hiljainen kun odotellaan radan kuivumista.
 

amiraali

Super Moderator
Ylläpitäjä
Liittynyt
22.4.1999
Viestit
8809
Juuri kun pääsin sanomasta, niin Kimi ampaisee radalle ja kärkeen.
 

Cage

Well-known member
Liittynyt
23.4.2001
Viestit
907
Sijainti
Pori
Jos Kimi tänään saa kelpo määrän kierroksia tehtyä ja edelleen vauhtiakin löytyy, niin tässä alkaa pikkuisen toiveet nousemaan suomalaisittain mukavasta kaudesta. Mersun todellisesta tasosta nyt ei tiedetä mitään, saattaa olla pikku "sandbagging" päällä (ja ovathan julkisestikin kai sanoneet, että vielä ei moottoria kuriteta täysteholla), mutta jos nyt Kimi ja Valtteri siitä kolmossijasta edes pääsevät kisaamaan ja satunnaisesti korkeammista sijoista, niin onhan se aika herkullinen tilanne. Ja muutenkin kilpailun kannalta tulee mielenkiintoinen kausi, jos Ferrari, Williams ja Red Bull ovat tasaisia ja tuo Sauberinkin vauhti olisi todellista, eikä näytösajoa... siinä kuskin merkitys nousee jo rooliin, mikä on aina hyvä asia. McLareniakaan en vielä laskisi ulos, sen verran kovat on resurssit siellä päässä, että mahdolliset alkukauden vaikeudet eivät takaa koko kauden romuttumista.

Ai niin, se Force Inidakin vielä. Vaikka testiaika jää lyhyeksi, niin jos onnistuvat taas auton kanssa edes hiukan, on Mersun pannu siivittämässä niitäkin sekoittamaan pakkaa. Lotus ei vielä vakuuta, mutta mitä sitten testailevat...
 

Antsa Rieppo

Well-known member
Liittynyt
1.1.2015
Viestit
46299
Sijainti
Purukiellossa
"Ei sitä tarvi testata. Eihän tuommosessa akselinpätkässä voi mitään vikaa olla" - Entinen Renaultin mekaniikkasuunnittelija.
No nyt olen koneen, enkä kännykän äärellä: http://www.mtv.fi/sport/f1/uutinen/artikkeli/typera-osa-riivaa-red-bullin-testaamista/4754568

- Tiedämme ongelman ja mitä sille pitää tehdä. Kyse on siitä, että logistiikka ei sallinut sitä tehtävän täällä. Metallinen akseli täytyy vaihtaa ja meidän täytyy tarkistaa suunnittelu, Abiteboul selvitti Autosportille.


Abiteboulin mukaan kyseinen osa toimi hyvin viime vuonna, mutta sitä yritettiin parantaa kokonaisratkaisun toimivuuden takia. Osa jäi pienelle huomiolle.


- Yleensä tehdään erittäin yksityiskohtaisia simulaatioita, mutta rehellisesti sanottuna tälle osalle sitä ei tehty, koska se on niin typerä osa, Abiteboul sanoi.
 

abish

Well-known member
Liittynyt
14.10.2011
Viestit
193
Toivottavasti Ferrarin hyvä vire jatkuu ja Räikkönen olisi tänä vuonna se, joka tekee ricciardot. Olisi mukava nähdä hänet vielä ensi vuonnakin ajamassa. Ja mestaruuteen runsaan 37 vuoden ja 1 kuukauden iässä :D
 

amiraali

Super Moderator
Ylläpitäjä
Liittynyt
22.4.1999
Viestit
8809
Onko tietoa, kuinka paljon renkaita on käytössä näiden neljän testipäivän aikana kuljettajaa kohti ja saadaanko moottoreita käyttää rajattomasti vai onko kiintiö?
 

Anaatti

Well-known member
Liittynyt
26.7.2009
Viestit
414
Sijainti
Jyväskylä
Onko tietoa, kuinka paljon renkaita on käytössä näiden neljän testipäivän aikana kuljettajaa kohti ja saadaanko moottoreita käyttää rajattomasti vai onko kiintiö?
Itseänikin kiinnostaisi erityisesti motti-kiintiö. Jos sellasta ei ole testeissä voimassa, luulisi että moottoreita kannattaisi kuormittaa aivan rajoille asti, jotta saadaa kaikki mahdolliset ongelmakohdat/heikotlenkit esille. Toki ongelmia voi tuottaa vähäiset varaosat kauden tässä vaiheessa.
 

IsoAhven

Well-known member
Liittynyt
16.3.2012
Viestit
2700
Itseänikin kiinnostaisi erityisesti motti-kiintiö. Jos sellasta ei ole testeissä voimassa, luulisi että moottoreita kannattaisi kuormittaa aivan rajoille asti, jotta saadaa kaikki mahdolliset ongelmakohdat/heikotlenkit esille. Toki ongelmia voi tuottaa vähäiset varaosat kauden tässä vaiheessa.
No vaikka ois täysin valmis moottori varalla, nii menee kai sen vaihtamiseen tovi jos toinenki? Ei ole kovin tehokasta testaamista viettää aikaa varikolla pultteja vääntämässä. Jos rajoja haettais, nii ehkä just tänää sit iltapäivästä ois sopiva hetki kuormittaa enemmän ja sit voiski suoraan tehtaalle lähteä ihmettelemään.
 

Ananas

Well-known member
Liittynyt
18.3.2014
Viestit
371
No vaikka ois täysin valmis moottori varalla, nii menee kai sen vaihtamiseen tovi jos toinenki? Ei ole kovin tehokasta testaamista viettää aikaa varikolla pultteja vääntämässä. Jos rajoja haettais, nii ehkä just tänää sit iltapäivästä ois sopiva hetki kuormittaa enemmän ja sit voiski suoraan tehtaalle lähteä ihmettelemään.
Eikös Ferrari viime vuoden testeissä tehnyt juuri niin, että kurmootti viimeisen päivän lopussa mottia niin nähtiin mistä savu nousee... saattoi kyllä olla muukin kuin jerezin testi.
 

Vilkku

Not member anymore
Liittynyt
26.1.2005
Viestit
1293
Eikös Ferrari viime vuoden testeissä tehnyt juuri niin, että kurmootti viimeisen päivän lopussa mottia niin nähtiin mistä savu nousee... saattoi kyllä olla muukin kuin jerezin testi.
Ei oo ongelmaa saada savuamaan/hajalle, kun ottaa tehoja ja kierroksia riittävästi :p
Eikä tuolla koneella varmaan enempää tarvi ajaakaan kun nämä testit. Seuraava kone on taas tehokkaampi ja kestävämpi...
 

Captain Howdy

Well-known member
Liittynyt
6.6.2001
Viestit
20416
EDD STRAW says the Ferrari looked really good turning into the chicane, so perhaps Raikkonen finally has the front-end feeling to the car that he craves.
 
Ylös