Antsa Rieppo
Well-known member
Rellun ERSsin vesipumpun akseli kipuilee. Menivät muuttamaan sitä eivätkä testanneet sitä. Siksi ei pitkiä vetoja ajettu.
"Ei sitä tarvi testata. Eihän tuommosessa akselinpätkässä voi mitään vikaa olla" - Entinen Renaultin mekaniikkasuunnittelija.Rellun ERSsin vesipumpun akseli kipuilee. Menivät muuttamaan sitä eivätkä testanneet sitä. Siksi ei pitkiä vetoja ajettu.
Koskahan nähdään Alonson ensimmäiset samuraiviisaudet.McLarenin alamäki jatkuu. Button oli lähdössä ensimmäiselle kierrokselle, kun menopeli sammui ensimetreille. Mekaanikot työnsivät auton takaisin pilttuuseen.
Tässäkö syy Kimin ajamattomuuteen? Vain lämmittelykierros tehtynä.Aamu on näköjään suht hiljainen kun odotellaan radan kuivumista.
Ehkäpä juu. Just läks radalle.Tässäkö syy Kimin ajamattomuuteen? Vain lämmittelykierros tehtynä.
No nyt olen koneen, enkä kännykän äärellä: http://www.mtv.fi/sport/f1/uutinen/artikkeli/typera-osa-riivaa-red-bullin-testaamista/4754568"Ei sitä tarvi testata. Eihän tuommosessa akselinpätkässä voi mitään vikaa olla" - Entinen Renaultin mekaniikkasuunnittelija.
- Tiedämme ongelman ja mitä sille pitää tehdä. Kyse on siitä, että logistiikka ei sallinut sitä tehtävän täällä. Metallinen akseli täytyy vaihtaa ja meidän täytyy tarkistaa suunnittelu, Abiteboul selvitti Autosportille.
Abiteboulin mukaan kyseinen osa toimi hyvin viime vuonna, mutta sitä yritettiin parantaa kokonaisratkaisun toimivuuden takia. Osa jäi pienelle huomiolle.
- Yleensä tehdään erittäin yksityiskohtaisia simulaatioita, mutta rehellisesti sanottuna tälle osalle sitä ei tehty, koska se on niin typerä osa, Abiteboul sanoi.
Itseänikin kiinnostaisi erityisesti motti-kiintiö. Jos sellasta ei ole testeissä voimassa, luulisi että moottoreita kannattaisi kuormittaa aivan rajoille asti, jotta saadaa kaikki mahdolliset ongelmakohdat/heikotlenkit esille. Toki ongelmia voi tuottaa vähäiset varaosat kauden tässä vaiheessa.Onko tietoa, kuinka paljon renkaita on käytössä näiden neljän testipäivän aikana kuljettajaa kohti ja saadaanko moottoreita käyttää rajattomasti vai onko kiintiö?
No vaikka ois täysin valmis moottori varalla, nii menee kai sen vaihtamiseen tovi jos toinenki? Ei ole kovin tehokasta testaamista viettää aikaa varikolla pultteja vääntämässä. Jos rajoja haettais, nii ehkä just tänää sit iltapäivästä ois sopiva hetki kuormittaa enemmän ja sit voiski suoraan tehtaalle lähteä ihmettelemään.Itseänikin kiinnostaisi erityisesti motti-kiintiö. Jos sellasta ei ole testeissä voimassa, luulisi että moottoreita kannattaisi kuormittaa aivan rajoille asti, jotta saadaa kaikki mahdolliset ongelmakohdat/heikotlenkit esille. Toki ongelmia voi tuottaa vähäiset varaosat kauden tässä vaiheessa.
Eikös Ferrari viime vuoden testeissä tehnyt juuri niin, että kurmootti viimeisen päivän lopussa mottia niin nähtiin mistä savu nousee... saattoi kyllä olla muukin kuin jerezin testi.No vaikka ois täysin valmis moottori varalla, nii menee kai sen vaihtamiseen tovi jos toinenki? Ei ole kovin tehokasta testaamista viettää aikaa varikolla pultteja vääntämässä. Jos rajoja haettais, nii ehkä just tänää sit iltapäivästä ois sopiva hetki kuormittaa enemmän ja sit voiski suoraan tehtaalle lähteä ihmettelemään.
Ei oo ongelmaa saada savuamaan/hajalle, kun ottaa tehoja ja kierroksia riittävästiEikös Ferrari viime vuoden testeissä tehnyt juuri niin, että kurmootti viimeisen päivän lopussa mottia niin nähtiin mistä savu nousee... saattoi kyllä olla muukin kuin jerezin testi.