Talvitestit kaudella 2015

Ananas

Well-known member
Liittynyt
18.3.2014
Viestit
371
13:04 EDD STRAW says the Ferrari looked really good turning into the chicane, so perhaps Raikkonen finally has the front-end feeling to the car that he craves.
Hyvältä kuulostaa autosportin seurannassa olevat havainnot :)

edit: hidas
 

Hakseli90

Kohti uusia pettymyksiä
Liittynyt
29.12.2010
Viestit
317
Sijainti
Turku
Tämän hetkinen tilanne:



1 Kimi Raikkonen Ferrari 1m21.516s
2 Max Verstappen Toro Rosso 1m22.553s +1.037
3 Marcus Ericsson Sauber 1m23.551s +2.035
4 Lewis Hamilton Mercedes 1m23.615s +2.099
5 Felipe Massa Williams 1m23.692s +2.176
6 Romain Grosjean Lotus 1m23.802s +2.286
7 Daniil Kvyat Red Bull 1m24.300s +2.784
8 Jenson Button McLaren 1m27.660s +6.144
 

amiraali

Super Moderator
Ylläpitäjä
Liittynyt
22.4.1999
Viestit
8809
Kimi ajoi testipäivien nopeimman kierroksen pehmeällä rengasseoksella.

1 Kimi Räikkönen Ferrari 1m20.841s
2 Lewis Hamilton Mercedes 1m22.497s 1,656
3 Max Verstappen Toro Rosso 1m22.553s 1,712
4 Felipe Massa Williams 1m23.116s 2,275
5 Marcus Ericsson Sauber 1m23.551s 2,710
6 Romain Grosjean Lootus 1m23.802s 2,961
7 Daniil Kvjat Red Bull 1m24.164s 3,323
8 Jenson Button McLaren 1m27.660s 6,819
 

johnnyw

Active member
Liittynyt
28.9.2007
Viestit
30
Hmm, en nyt oikein tiedä mitä kaikki täällä hehkuttaa. Kuitenkin Vettel ajoi 10-kierroksen stintillä 1.20.9xx medium renkailla, kun Räikkönen pääsi AA-vedolla soft renkailla 1.20.8xx. Minusta tuo on enemmänkin huolestuttavaa.
 

Turboruuvi

Well-known member
Liittynyt
23.3.2013
Viestit
1004
Kimi koko testien nopein 1m20.841s.

Tosin Vettel ajoi omansa 1.20.9 mediumeilla, ku Räikkönen tämän softeilla...ja mistä näistä muutenkaan tietää
millä on bensa-lasteilla on ajettu jne jne

....mutta.......

KIMI NOPEIN !!!!!!!! :alppu:

Nyt ootellaan Mersun ala-koukkua... kohta tulee joku kaks sekkaa nopeempi testien lopuks........
 

Antsa Rieppo

Well-known member
Liittynyt
1.1.2015
Viestit
46299
Sijainti
Purukiellossa
Hmm, en nyt oikein tiedä mitä kaikki täällä hehkuttaa. Kuitenkin Vettel ajoi 10-kierroksen stintillä 1.20.9xx medium renkailla, kun Räikkönen pääsi AA-vedolla soft renkailla 1.20.8xx. Minusta tuo on enemmänkin huolestuttavaa.
Miten radan lämpötilat oli noiden välillä?
 

Turboruuvi

Well-known member
Liittynyt
23.3.2013
Viestit
1004
Hmm, en nyt oikein tiedä mitä kaikki täällä hehkuttaa. Kuitenkin Vettel ajoi 10-kierroksen stintillä 1.20.9xx medium renkailla, kun Räikkönen pääsi AA-vedolla soft renkailla 1.20.8xx. Minusta tuo on enemmänkin huolestuttavaa.
Ei tuo oo sen enempi hehkutuksen kuin huolestumisenkaan arvonen juttu.
Katotaan sit aika-ajoissa se totuus.
 

SergioCresto

Well-known member
Liittynyt
28.2.2012
Viestit
467
Mersu vetänyt jo 103 kierrosta tänään.
Muiden kierrosmäärät toistaiseksi:

Toro Rosso: 88
Ferrari: 80
Sauber: 76
Williams: 63
Red Bull: 56
Lotus: 53
McLaren: 35
 

Jabsu

Hirvimettällä
Liittynyt
29.1.2013
Viestit
4756
Taisi maanataina olla jonkunverran kylmempää.
Sen jälkeen sade huuhdellut kahtena yönä radan puhtaaksi. Bensalastit ja jne, turhaa on aikoja katsella.


Ihmetyttää yleensä hitaat ajat testeissä, onkohan rata selvästi hitaampi kuin 2013 ? Olisin odotellut, että nyt oltaisiin aikalailla samoissa ajoissa kuin 2013. Massan paras oli tuolloin 1:17.879 ja eiköhän sekin ollut painavalla autolla.

Vikana päivänä tälläisia aikoja vuonna 2013. http://www.f1today.net/en/results/testsessions/2013/02/08/circuito-de-jerez
 

Turboruuvi

Well-known member
Liittynyt
23.3.2013
Viestit
1004
Sen jälkeen sade huuhdellut kahtena yönä radan puhtaaksi. Bensalastit ja jne, turhaa on aikoja katsella.


Ihmetyttää yleensä hitaat ajat testeissä, onkohan rata selvästi hitaampi kuin 2013 ? Olisin odotellut, että nyt oltaisiin aikalailla samoissa ajoissa kuin 2013. Massan paras oli tuolloin 1:17.879 ja eiköhän sekin ollut painavalla autolla.

Vikana päivänä tälläisia aikoja vuonna 2013. http://www.f1today.net/en/results/testsessions/2013/02/08/circuito-de-jerez
2013 oltiin sen aikakauden lopussa ja autoista otettiin enemmän irti, kun nyt turbokauden toisena vuonna autot on suhteessa vielä niin uusia, että opettelemista on yhä enemmän?

Nää autot ottaa ehkä parin vuoden takaisten V8:n vauhdin kuitenkin jo kauden alkupuoliskolla kiinni, kun viime vuonnakin hätyyteltiin kauden lopussa?
 

Raikku

Well-known member
Liittynyt
26.2.2010
Viestit
3911
Näinköhän kauppatori on tarpeen kauden päätteeksi.
 

Jabsu

Hirvimettällä
Liittynyt
29.1.2013
Viestit
4756
Nää autot ottaa ehkä parin vuoden takaisten V8:n vauhdin kuitenkin jo kauden alkupuoliskolla kiinni, kun viime vuonnakin hätyyteltiin kauden lopussa?
Tämän takia odottelinkin parempia aikoja. Viime vuoden lopussa siis olivat jo joillain radoilla nopeampia kuin vuonna 2013. Pirellinkin mukaan vauhdin pitäisi vielä selkeästi parantua. Ehkä tosiaan sitten rajoittavat vielä uusista moottoreista tehoja selvemmin kuin 2013.
 
Viimeksi muokattu:

Turboruuvi

Well-known member
Liittynyt
23.3.2013
Viestit
1004
Tämän takia odottelinkin parempia aikoja. Viime vuoden lopussa siis olivat jo joillain radoilla nopeampia kuin vuonna 2013. Pirellinkin mukaan vauhdin pitäisi vielä selkeästi parantua.
Mutta kuten sanoin, 2013 autoissa ei niin paljon kehitystä tapahtunut 2012 autoihin verrattuna, kuin 2014->2015.
Siksi luulen että testien alku on varovaisempi, mutta jo alkukaudesta mennään lujempaa kuin 2013.
 

Luckyman

Well-known member
Liittynyt
18.10.2000
Viestit
825
Kimi tulee vähän väliä varikolle. Halutaanko auto pitää tietyssä painossa?
 

pluto

Well-known member
Liittynyt
12.9.2006
Viestit
159
Se on kossupullo kaikille, mikäli Kimi ei voita mestaruutta kaudella 2015!
 
Ylös