Talvitestit kaudella 2015

SergioCresto

Well-known member
Liittynyt
28.2.2012
Viestit
467
Ekan testin kierrosmäärätilastot neljältä päivältä
Koodi:
Talli		Päivä 1	Päivä 2	Päivä 3	Päivä 4	yht.
----------------------------------------------------
Mercedes	157	91	151	117	516
Sauber		 73	89	108	112	382
Toro Rosso	 48	73	136	 97	354
Ferrari		 60	88	 92	106	346
Williams	 73	61	 71	 73	278
Lotus		  -	41	 96	 53	190
Red Bull	 35	18	 48	 64	165
McLaren		  6	 6	 32	 35	 79
----------------------------------------------------
kaikki		452	467	734	657	2310
Aika selkeetä kamaa, Mersu on joka päivä ajanut eniten ja yhteensä peräti 134 kierrosta enemmän, mitä seuraavaksi eniten ajanut Sauber. Vastaavasti McLaren on joka päivä ajanut vähiten. Vähän yllättäen Lotus sai yhden päivän väliin jättämälläkin enemmän kierroksia, kuin Red Bull.
 

amiraali

Super Moderator
Ylläpitäjä
Liittynyt
22.4.1999
Viestit
8809
Sauberin kiitettävä testimäärä tuo Ferrarillekin etua moottoridatan muodossa. Hyvä asia on myös se, kun moottorit olivat luotettavia, vaikka moottorista on puristettu lisää tehoa sellaiset 70-80 hv.

Tästä on hyvä jatkaa seuraaviin testeihin parin viikon päästä. Toivottavasti sää olisi Espanjassa tuolloin suosiollisempi.
 

Antsa Rieppo

Well-known member
Liittynyt
1.1.2015
Viestit
46299
Sijainti
Purukiellossa
Tulipahan Mieleen miten jotkut asiantuntijat viime vuoden puolella totesivat että Ferrarin auto tälle vuodelle on täysi susi ja miten simulaattorissa on saatu huonoja tuloksia.

Missäs nämä asiantuntijat nyt on?
 

Doubtful

Banned
Liittynyt
4.8.2007
Viestit
1136
Tulipahan Mieleen miten jotkut asiantuntijat viime vuoden puolella totesivat että Ferrarin auto tälle vuodelle on täysi susi ja miten simulaattorissa on saatu huonoja tuloksia.

Missäs nämä asiantuntijat nyt on?
Ei nyt ehkä vielä kannata paljoa henkseleitä paukutella, nähtiinhän tuo jo viime vuonna. Harkoissa Ferrari oli kärjessä/tuntumassa, mutta kun lähdetään tosissaan aikaa ajamaan niin saa tuijotella perävaloja. Kovin suurena yllärinä en pitäisi jos melbournessa edellä olisi meset, williams ja redbull.
 

JPP

as Quo as possible
Liittynyt
2.3.2007
Viestit
24324
Sijainti
lappeen Ranta
Ei nyt ehkä vielä kannata paljoa henkseleitä paukutella, nähtiinhän tuo jo viime vuonna. Harkoissa Ferrari oli kärjessä/tuntumassa, mutta kun lähdetään tosissaan aikaa ajamaan niin saa tuijotella perävaloja. Kovin suurena yllärinä en pitäisi jos melbournessa edellä olisi meset, williams ja redbull.
Ei tuo kovin suuri ylläri tosiaan olisi. Toisaalta jos ainoastaan nuo tallit on edellä, niin ei se Ferrarin tämän kauden autosta "täyttä sutta" tee.
 

ohjeah

Well-known member
Liittynyt
8.3.2009
Viestit
1203
Ei tuo kovin suuri ylläri tosiaan olisi. Toisaalta jos ainoastaan nuo tallit on edellä, niin ei se Ferrarin tämän kauden autosta "täyttä sutta" tee.
Toisaalta juuri ne samat tallit siellä oli edellä viime kaudellakin eli ei nyt varsinaisena eteen päin menemisenäkään voisi pitää.
 
Liittynyt
1.11.2014
Viestit
3326
Sijainti
Katabolia
Tulipahan Mieleen miten jotkut asiantuntijat viime vuoden puolella totesivat että Ferrarin auto tälle vuodelle on täysi susi ja miten simulaattorissa on saatu huonoja tuloksia.

Missäs nämä asiantuntijat nyt on?
Eikös ne asiantuntijakommentit tullut Ferrarin sisältä? Saa kai niitä näkemyksiä quotata ja kauhistella että on hävitty peli. Kimin uuden auton kehutkin on aika ympäripyöreitä, vaikka yrittääkin antaa kuvaa että tilanne parempi kuin vuosi sitten. Aika pullukkakin se on. Mutta jos pullukkuuden vastapainona saadaan jonkin verran lisätehoa, ei välttämättä Ferrari ja Sauber ole kaksi hitainta tallia. Se että kaksi hitainta tallia olis testiliuskojen kärjessä ei olis mitenkään poikkeuksellista.

Mutta eiköhän sillä Ferrarilla ihan pysty sijoituksista kilpaa ajamaan muiden kanssa sijoilla 15-5. Säännöllisesti podiumille puhumattakaan voitoista tarvitsee kyllä vielä lisää vakuuttelua.
 

Turboruuvi

Well-known member
Liittynyt
23.3.2013
Viestit
1004
Itse rehellisesti sanottuna kauhistelin tuota vanhassa pull-rod (suom. vetotanko ;) ) etujouskari-ratkaisussa pysymistä, kun sitä jokapaikassa haukutaan vaikeammaksi säätää kuin push-rodia (suom. työntötanko ;) ).

Nyt näyttää kohtuu hyvältä. Ehkäpä tuosta ratkaisusta saadut aero-edut saadaan nyt tehokkaaseen hyötykäyttöön ja kosla istuu lapaseen. Toivottavasti Ausseissakin vielä näyttää hyvältä. Tai noh, sanotaan että toivottavasti muutaman ajetun kisan jälkeen näyttää hyvältä. Sit uskaltaa vasta aikuisten oikeesti hehkuttaa.
 

TumBero

Well-known member
Liittynyt
26.3.2012
Viestit
184
Eikös ne asiantuntijakommentit tullut Ferrarin sisältä? Saa kai niitä näkemyksiä quotata ja kauhistella että on hävitty peli. Kimin uuden auton kehutkin on aika ympäripyöreitä, vaikka yrittääkin antaa kuvaa että tilanne parempi kuin vuosi sitten. Aika pullukkakin se on. Mutta jos pullukkuuden vastapainona saadaan jonkin verran lisätehoa, ei välttämättä Ferrari ja Sauber ole kaksi hitainta tallia. Se että kaksi hitainta tallia olis testiliuskojen kärjessä ei olis mitenkään poikkeuksellista.

Mutta eiköhän sillä Ferrarilla ihan pysty sijoituksista kilpaa ajamaan muiden kanssa sijoilla 15-5. Säännöllisesti podiumille puhumattakaan voitoista tarvitsee kyllä vielä lisää vakuuttelua.

Mutta entä jos se olikin bluffia? Ei varmaan olisi ensimmäinen kerta formuloissa kun koko talli sanoo luovuttaneensa seuraavan kauden ennen kuin nykyinen kausi on edes ohi? Silti kumminkin sieltä tulee sellanen maailmanlopun kulkine että muut jää lähdössä nielemään pölyä...
 

Antsa Rieppo

Well-known member
Liittynyt
1.1.2015
Viestit
46299
Sijainti
Purukiellossa
Leo Turrini arvioi ensitestin perusteella että Mersu olisi n. sekunnin edellä Ferraria.

Mutta mulla on sellainen tutina, ettei tuohon väliin montaa muuta mahdu.
 

amiraali

Super Moderator
Ylläpitäjä
Liittynyt
22.4.1999
Viestit
8809
Ferrarille on tulossa lyhyempi keula (toimivampi), niin eiköhän välimatka Mercedekseen saada kurottua vieläkin pienemmäksi? Jospa keulaa testattaisiin jo Barcelonassa ja hyväksi todettaisiin? Peukku täältä :thumbup:
 

formul one one

New member
Liittynyt
5.2.2015
Viestit
1
vasta testeja

Tiesin kyllä Kimin ensimmäisen päivän nopeimmasta ajasta, niin kuin ylempänä olen todennut. Lähinnä tarkoitin Mersujen ylivoimaa koko talvisession aikana.
taman kauden moottorit kuulostaa paremmalta. en ymmarra miksi puhutaan jo moottori uudistuksesta.

ei mitaan uutta tule hetkessa. katsottais muutama kausi miten menee ja tehtais jarkevat saannot.

v10 ja v8 moottoreilla ajettiin vuosia. kylla v6 moottori voi toimia ja voidaan saada tosi tehokaskin. esim jos tarve vaatisi niin laittaisivat tupla turbon. ja silti hybridina.
 

Luckyman

Well-known member
Liittynyt
18.10.2000
Viestit
825
Ferrarin ja Mersun ero Abu Dhabissa oli kaksi sekuntia kierroksella. Uusi Ferrari voi olla vähintään kaksi sekuntia vanhaa autoa nopeampi koska parannukset vaikuttavat huomattavilta. Mersu luultavasti löytänyt 0.5-1s
 

JPP

as Quo as possible
Liittynyt
2.3.2007
Viestit
24324
Sijainti
lappeen Ranta
Ei nyt ehkä vielä kannata paljoa henkseleitä paukutella, nähtiinhän tuo jo viime vuonna. Harkoissa Ferrari oli kärjessä/tuntumassa, mutta kun lähdetään tosissaan aikaa ajamaan niin saa tuijotella perävaloja. Kovin suurena yllärinä en pitäisi jos melbournessa edellä olisi meset, williams ja redbull.
Toisaalta juuri ne samat tallit siellä oli edellä viime kaudellakin eli ei nyt varsinaisena eteen päin menemisenäkään voisi pitää.
Kauden lopputuloksissa noin, mutta Melbournessa edellä oli lisäksi Force India. Kimin Ferrarin edellä. Plus kaksi McLarenia kummankin Ferrarin edellä. Eikä yhtään Red Bullia. Plus yks Williams Kimin edellä ja Mersu kärjessä. Yleisemmin ottaen Kimi joutui aika yllättävien tallien autoja vastaan tosissaan taistelemaan suht usein ja Alonsokin jokusen kerran, tai ainakin kerran.

Omiin ns. hyviin viboihini tulevan kauden kannalta on syynä lähinnä Kimin positiiviset kommentit autosta. Kun ei se paljoa mitään turhaa kehuskelua taida harrastaa. Eli jos auto sopii Kimin käteen viimevuotista paremmin, niin vois hyvinkin olettaa, että suoriutuu paremmin kuin viime vuonna, vaikka Ferrari muuten olisi suhteessa muihin talleihin viimevuotista tasoa.
 

abish

Well-known member
Liittynyt
14.10.2011
Viestit
193
Kauden lopputuloksissa noin, mutta Melbournessa edellä oli lisäksi Force India. Kimin Ferrarin edellä. Plus kaksi McLarenia kummankin Ferrarin edellä. Eikä yhtään Red Bullia. Plus yks Williams Kimin edellä ja Mersu kärjessä. Yleisemmin ottaen Kimi joutui aika yllättävien tallien autoja vastaan tosissaan taistelemaan suht usein ja Alonsokin jokusen kerran, tai ainakin kerran.

Omiin ns. hyviin viboihini tulevan kauden kannalta on syynä lähinnä Kimin positiiviset kommentit autosta. Kun ei se paljoa mitään turhaa kehuskelua taida harrastaa. Eli jos auto sopii Kimin käteen viimevuotista paremmin, niin vois hyvinkin olettaa, että suoriutuu paremmin kuin viime vuonna, vaikka Ferrari muuten olisi suhteessa muihin talleihin viimevuotista tasoa.
Suoriutuu tällöin samalle sijalle helpommin eli vähemmällä venkuroinnilla. Toivottavasti ennemmin sivuaa kauden parasta sijoitustaan. Kimin toivelistalla lienee 1. tai 4.
 

JPP

as Quo as possible
Liittynyt
2.3.2007
Viestit
24324
Sijainti
lappeen Ranta
Suoriutuu tällöin samalle sijalle helpommin eli vähemmällä venkuroinnilla. Toivottavasti ennemmin sivuaa kauden parasta sijoitustaan. Kimin toivelistalla lienee 1. tai 4.
Toisaalta jos pitää vaikeusasteen ja venkuroinnin määrän entisellään, niin saavuttaa aikaisempaa parempia sijoja :idea:.
 
Ylös