Talvitestit kaudella 2015

Ykkösnick

Heh, Massa!
Liittynyt
1.12.2013
Viestit
624
Sijainti
Kerros 107
Jonkun huhun mukaan Williamssi pitäis näytää tänään uudenlaisen takaspoilerin joka olis vain keskeltä indy-tyyliin kiinni.
Kuinkahan nätti esitys siitäkin on saatu ?
Eipä juurikaan päällepäin poikkea vanhasta. (keskelle ilmestynyt "tuki" ja siinä kaikki)


 

Raitaponi

Well-known member
Liittynyt
3.11.2008
Viestit
821
Luulin, että näyttäisi paremmalle, kun FIA vaati muutoksia nokan kameroihin, mutta rumempihan siitä tuli.

Jos olisin FIA, niin sanoisin, ettei nuo vieläkään käy.

Ongelmahan oli käsittääkseni siinä, että kamerat ei saa olla 15 senttiä pidemmät. Tallit olivat tulkinneet tämän horisontaalisesti ja rakentaneet kameroille varren, johon ne kiinnitti sen vaakasuoran 15 senttisen kamerapätkän. FIA sanoi, että myös varsi lasketaan mukaan kokonaispituuteen. Jos varsi kerran lasketaan mukaan, niin eihän tuo ylläoleva ratkaisukaan ole sääntöjenmukainen.

EDIT. Yllä muuten näkyy kuinka Williams on ymmärtänyt paremmin mitä FIA (toivottavasti) hakee takaa.
 

Dev

Well-known member
Liittynyt
28.2.2007
Viestit
4020
Hamilton vetää Mersullansa aika vakuuttavaa kyytiä heti aamusta. Noh, näissä testeissähän niiden pitikin jo näyttää vähän habaa muille.

Kyllä se edelleen haiskahtaa siltä että paras auto on hopean värinen.
 

Nurtsi

Registered Loser
Liittynyt
9.8.2011
Viestit
5615
Kyllä niitä lyhyitä nokkia vaan ilmestyy. Tod.näk. myös Mäkkiin ja Ferkkuun tulossa lyhyet nokat jossain vaihessa, sanovat mitä sanovat. Ei noihin insinöörien puheisiin aina voi luottaa sen enempää kuin toimittajienkaan.
 

markot

Well-known member
Liittynyt
20.5.2005
Viestit
4393
Kyllä niitä lyhyitä nokkia vaan ilmestyy. Tod.näk. myös Mäkkiin ja Ferkkuun tulossa lyhyet nokat jossain vaihessa, sanovat mitä sanovat. Ei noihin insinöörien puheisiin aina voi luottaa sen enempää kuin toimittajienkaan.
Tämähän on jo tiedetty viime vuonna kun huhu 40-50 hv lisähevosvoiman kasvusta tuli julki, ennen oli etumatkaa ja etumatka on pysynyt samana. Mersu dominoi sarjaa seuraavat 2 vuotta...
 

fan1

Well-known member
Liittynyt
12.5.2005
Viestit
292
Surkealta näyttää Mäkin osalta. Nappi saanut seitsemän kierrosta kasaan :(
 

IsoAhven

Well-known member
Liittynyt
16.3.2012
Viestit
2700
Jos olisin FIA, niin sanoisin, ettei nuo vieläkään käy.

Ongelmahan oli käsittääkseni siinä, että kamerat ei saa olla 15 senttiä pidemmät. Tallit olivat tulkinneet tämän horisontaalisesti ja rakentaneet kameroille varren, johon ne kiinnitti sen vaakasuoran 15 senttisen kamerapätkän. FIA sanoi, että myös varsi lasketaan mukaan kokonaispituuteen. Jos varsi kerran lasketaan mukaan, niin eihän tuo ylläoleva ratkaisukaan ole sääntöjenmukainen.

EDIT. Yllä muuten näkyy kuinka Williams on ymmärtänyt paremmin mitä FIA (toivottavasti) hakee takaa.
Enpä jaksa kaivella, mut säännöissä varmaan lukee, että leveys (width) ei saa olla 15cm pidempi. Aiemman version tuki kaarsi toisellalailla, joten pituutta/leveyttä tuli lisää, kun sekin laskettiin mukaan. Nyt se on tuon pienen nypylän päällä melko suoraan ylöspäin.

Tai sit, jos siellä lukee, että "length", nii mersu varmaan ajattelee ettei tuota nykyistä tuentaa/telinettä laskettais osaksi kameraa. Aiempi oli selkeästi samaa pakettia.

TAI sitten se oli vain sentistä tai parista kiinni ja homma korjattu pienellä muutoksella.
 
Viimeksi muokattu:

hila

A-sijan Tuntija
Liittynyt
22.5.2014
Viestit
4293
Sijainti
Maalla
Surkealta näyttää Mäkin osalta. Nappi saanut seitsemän kierrosta kasaan :(
Eikä taida hetkeen tullakaan lisää kierroksia kun pikku tihkusade on alkanut Barcelonassa.
"SähköShokki" autoa kun ei voi viedä märällä ulos. :)
 

Torres

Well-known member
Liittynyt
15.3.2008
Viestit
2011
Mäkillä ja Hondalla on kyllä iso työ tuon pakettinsa saamisessa kasaan. Pitkä matka vielä yksityiskohtien hiomiseen. Muun muassa monkey seat puuttuu vielä kokonaan, mikä varmasti jossain vaiheessa tulee. Melbourneen on toki aikaa vielä, mutta eihän tuo valtavan hyvältä vaikuta.
 

Big Scary Animal

Well-known member
Liittynyt
25.1.2012
Viestit
1291
Enpä jaksa kaivella, mut säännöissä varmaan lukee, että leveys (width) ei saa olla 15cm pidempi. Aiemman version tuki kaarsi toisellalailla, joten pituutta/leveyttä tuli lisää, kun sekin laskettiin mukaan. Nyt se on tuon pienen nypylän päällä melko suoraan ylöspäin.

Tai sit, jos siellä lukee, että "length", nii mersu varmaan ajattelee ettei tuota nykyistä tuentaa/telinettä laskettais osaksi kameraa. Aiempi oli selkeästi samaa pakettia.

TAI sitten se oli vain sentistä tai parista kiinni ja homma korjattu pienellä muutoksella.
Linkki

FIA sanoi:
20.2 Location of camera housings:
Camera housings, when used, must be fitted in the same location as cameras. Details concerning the size and weight of all camera housings may be found in the Appendix to the Technical Regulations.
20.3 Location and fitting of camera equipment:
20.3.1 All cars must be equipped with five positions in which cameras or camera housings can be fitted. Referring to Drawing 6, all cars must carry (i) a camera in position 4 and (ii) a camera or camera housing in positions 2 (both sides), 3 and either 1 or 5.
Any decision as to whether a camera or camera housing is fitted in those positions will be by agreement between the relevant Competitor and the Commercial Rights Holder.
20.3.2 Any part provided by the Competitor for the purpose of aligning a camera or camera housing in positions 2 or 3 correctly will be considered part of the camera or housing provided it is being fitted for that sole purpose. 20.3.3 Any camera or camera housing fitted in positions 2, 3 or 4 shown in Drawing 6 must be mounted in order that its major axis does not subtend an angle greater than 1° to the reference plane.
20.3.4 When viewed from the side of the car, the entire camera (or dummy camera) in position 2 shown in Drawing 6 must lie within a box formed by two vertical lines 150mm and 450mm forward of the front wheel centre line and two horizontal lines 325mm and 525mm above the reference plane.
Any camera or camera housing fitted in the left hand position 2 shown in Drawing 6 must be mounted in order that its major axis where passing through the centre of the camera lens (or corresponding position for a camera housing) does not intersect any part of the car lying forward of the camera or camera housing.
20.3.5 The camera fitted in position 4 shown in Drawing 6 must be mounted in order that its forward-most point is no more than 80mm rearward of the rear face of the cockpit entry template.
Ei ainakaan FIA:n omilla sivuilla näy mitään tuohon uuteen sääntöön viittaavaa. Ellei tuo sitten ole määritelty tuossa sääntöjen liitteessä missä määritellään elementin koko. Ja tarkemmin luettuna noin varmaan onkin, kun koko kameran sijoitukseen annettava elementti lasketaan kameran koteloksi, jolle on tarkat määritykset.

Mutta mutta.. onkos tuossa sitten joku ihmeen porsaanreikä, kun sanotaan "olettaen, että tämä on elementin ainoa tarkoitus"?

Etsinpä tuon liitteen vielä aikani kuluksi.

Enpä etsikään, ei löydy riittävän helposti :p
 
Viimeksi muokattu:

Dev

Well-known member
Liittynyt
28.2.2007
Viestit
4020
Karun Chandhok ollut pällistelemässä mutkassa 7,8 ja 9.

- Massan Williams näyttää helpolta ajettavalta, kulkee "smoothiisti".

- Grosjean kamppaili selkeästi jarrubalanssin kanssa

-Sainz ajaa yhtä aggressiivisesti mutkiin kuin Alonso, mutta auto ei näytä hyvältä.

- Hamiltonin Mercedes menee kuin junaraiteilla ja näyttää kulkevan täydellisesti.
 

Jabsu

Hirvimettällä
Liittynyt
29.1.2013
Viestit
4756
Ja nokassa on uudet paikat kameroille. Vertailun vuoksi alla olevassa kuvassa vanha keula ja ulkonevat kameratelineet.
Kamerat oli muutettu jo viime testeihin.


Ferrarissa ei ainakaan vielä aamulla ollut uutta aero-osaa.
 
Viimeksi muokattu:

Torres

Well-known member
Liittynyt
15.3.2008
Viestit
2011
Eikö mitään aikoja ole?
1 Lewis Hamilton Mercedes 1m24.881s
2 Felipe Massa Williams 1m25.133s +0.252
3 Daniil Kvyat Red Bull 1m25.947s +1.066
4 Romain Grosjean Lotus 1m27.079s +2.198
5 Carlos Sainz Jr Toro Rosso 1m27.640s +2.759
6 Marcus Ericsson Sauber 1m27.802s +2.921
7 Kimi Raikkonen Ferrari 1m27.813s +2.932
8 Jenson Button McLaren 1m31.479s +6.598
 

Torres

Well-known member
Liittynyt
15.3.2008
Viestit
2011
McLaren laittanut pillit pussiin tältä päivältä. Hydrauliikkavuodon takia moottori pitää vaihtaa.

Tällä hetkellä punaiset liput, Sainz pysäyttänyt mutkaan 10.

e. Ja taas mennään
 
Viimeksi muokattu:

IsoAhven

Well-known member
Liittynyt
16.3.2012
Viestit
2700
1 Lewis Hamilton Mercedes 1m24.881s
2 Felipe Massa Williams 1m25.133s +0.252
3 Daniil Kvyat Red Bull 1m25.947s +1.066
4 Romain Grosjean Lotus 1m27.079s +2.198
5 Carlos Sainz Jr Toro Rosso 1m27.640s +2.759
6 Marcus Ericsson Sauber 1m27.802s +2.921
7 Kimi Raikkonen Ferrari 1m27.813s +2.932
8 Jenson Button McLaren 1m31.479s +6.598
Klo 16:11:43:
Koodi:
1.		Hamilton	Mercedes GP		1:24.881		48	Intermediate	
2.		Massa	        Williams		1:25.133	+0.252	57	Medium	
3.		Kvyat	        Red Bull Racing		1:25.947	+1.066	56	Medium	
4.		Räikkönen	Ferrari		        1:26.327	+1.446	41	Medium	
5.		Grosjean	Lotus		        1:27.079	+2.198	39	Soft	
6.		Sainz jr	Toro Rosso		1:27.261	+2.380	59	Medium	
7.		Ericsson	Sauber		        1:27.802	+2.921	62	Medium	
8.		Button	        McLaren		        1:31.479	+6.598	7	Medium
 

Antsa Rieppo

Well-known member
Liittynyt
1.1.2015
Viestit
46299
Sijainti
Purukiellossa
Kiitti!

ILn sivuilla juttu että Lewis kovilla ollut 0,9 sek nopeampi kuin aika-ajokierroksia ajanut Massa pehmeillä.
 

Raitaponi

Well-known member
Liittynyt
3.11.2008
Viestit
821
Linkki



Ei ainakaan FIA:n omilla sivuilla näy mitään tuohon uuteen sääntöön viittaavaa. Ellei tuo sitten ole määritelty tuossa sääntöjen liitteessä missä määritellään elementin koko. Ja tarkemmin luettuna noin varmaan onkin, kun koko kameran sijoitukseen annettava elementti lasketaan kameran koteloksi, jolle on tarkat määritykset.

Mutta mutta.. onkos tuossa sitten joku ihmeen porsaanreikä, kun sanotaan "olettaen, että tämä on elementin ainoa tarkoitus"?

Etsinpä tuon liitteen vielä aikani kuluksi.

Enpä etsikään, ei löydy riittävän helposti :p
Kappas, tässähän se pihvi olikin:

20.3.3 Any camera or camera housing fitted in positions 2, 3 or 4 shown in Drawing 6 must be mounted in order that its major axis does not subtend an angle greater than 1° to the reference plane.
20.3.4 When viewed from the side of the car, the entire camera (or dummy camera) in position 2 shown in Drawing 6 must lie within a box formed by two vertical lines 150mm and 450mm forward of the front wheel centre line and two horizontal lines 325mm and 525mm above the reference plane.
Tämän dokumentin liitteissä näkyy tuo mainittu Drawing 6. Eli sivusta katsottuna tuon kameran 2 täytyy olla tuolla mainitulla 200x300 mm alueella ja sen päätukivarsi ei saa olla astetta enempää kallellaan. Ilmeisesti molemmat kohdat täyttyy Mersulla.
 
Ylös