Talvitestit kaudella 2015

IsoAhven

Well-known member
Liittynyt
16.3.2012
Viestit
2700
Kyse taitaa tosiaan olla siitä, että niiden pitää olla 150mm päässä keulan keskustasta. Redditistä luin (voi olla ko. kirjoittajan mutuiluakin), että FIA:n mukaan Mersulla on kamerat nyt ok, vaikka jotku tiimit on jo valittaneet. Ferrarillahan lähtee nuo korvat tuolta keulan reunalta, että oisko ne nyt sitte kuitenkin ihan ok (tai millimetreistä/sentistä kiinni)?

edit: ku ei näemmä kukaan muukaan ole tuota median luotsaamaa mystistä 15cm pituutta löytänyt säännöistä.
 
Viimeksi muokattu:

Torres

Well-known member
Liittynyt
15.3.2008
Viestit
2011
Vettelillä kisasimun tapainen ohjelmassa tänään? Aika paljon kierroksia heti aamusta, mutta ajat tosi hitaita.
 

Jabsu

Hirvimettällä
Liittynyt
29.1.2013
Viestit
4756
Kyse taitaa tosiaan olla siitä, että niiden pitää olla 150mm päässä keulan keskustasta. Redditistä luin (voi olla ko. kirjoittajan mutuiluakin), että FIA:n mukaan Mersulla on kamerat nyt ok, vaikka jotku tiimit on jo valittaneet. Ferrarillahan lähtee nuo korvat tuolta keulan reunalta, että oisko ne nyt sitte kuitenkin ihan ok (tai millimetreistä/sentistä kiinni)?

edit: ku ei näemmä kukaan muukaan ole tuota median luotsaamaa mystistä 15cm pituutta löytänyt säännöistä.
Nyt on muutettu kamerat ja myös kokonaan uusittu etusiipi autossa, Mersu-mallia. Vihdoinkin ovat siitä vanhasta siivestä luopuneet, joka on jo 3 vuotta vuotta ollut saman tyylinen.

 
Viimeksi muokattu:

Torres

Well-known member
Liittynyt
15.3.2008
Viestit
2011
Paremman näköiset kamerat kuin Mersulla. Toivottavasti uusi siipi toimii.
 

Nurtsi

Registered Loser
Liittynyt
9.8.2011
Viestit
5615
Jos olisin FIA niin sanoisin Mersulle ja Ferkulle, että lopettaa sen venkoilun niitten kameroitten kanssa ja laittisi kunnolla ne siihen autoon kuten muutkin. Viis kaiken maaliman sääntötulkinnoista.
 

Torres

Well-known member
Liittynyt
15.3.2008
Viestit
2011
Sauber nykässy nyt ne PR-kierrokset. Parhaalla 1m24.071s

12:10 BEN ANDERSON: "Spent some of the morning watching the cars trackside.

"The Mercedes looks a joy to drive, smothered in grip, and the Williams is also impressive - much more consistent and stable at the rear than last year's car.

"The Ferrari wasn't turning in well at low speed, and couldn't carry the same momentum through Turn 3 as the Mercedes, but Vettel was on long runs, so it's possible the car was simply fat with fuel.

"Didn't see much of the Red Bull, but the 'new' Toro Rosso looked decent in Verstappen's hands. He was fighting to control some wheelspin exiting the slower corners, but looked very neat otherwise.

"The Lotus and the Sauber both look tough to drive. Maldonado and Nasr were both fighting the wheel mid-corner and Maldonado particularly was struggling to be consistent through turns one, two and three.

"It was good to see Button rack up some decent laps in the McLaren-Honda. The chassis looks good, but the fact it turns in very well may be accentuated by the engine not running at full power yet.

"The Honda still sounds unrefined compared to the others out there, so (unsurprisingly) plenty of work still to do."
Ferrarin uusi siipi ei joko toimi (vielä) tai sitten siellä on tosiaan se kisasimu menossa ja tankki täynnä.

Lotuksella edelleen balanssi hukassa, minkä pystyi eilen päättelemään heittelehtivistä kierrosaijoista ja lukkojarruttelusta.
 

Torres

Well-known member
Liittynyt
15.3.2008
Viestit
2011
Mersu ekaa kertaa pehmeillä radalla talvitesteissä ja kyyti on kylmää. Nicon nopein 1m22.792s. Muille luuta kurkkuun jo tässä vaiheessa..

Button saanut tänään kasaan ihan mukavat 92 kierrosta jo tässä vaiheessa.
 
Viimeksi muokattu:

Luckyman

Well-known member
Liittynyt
18.10.2000
Viestit
825
Vaikea uskoa että Sauber olisi identtisillä kuormilla vain 1.2s hitaampi. Sitten Ferrari olisi alle 0.5s päässä Mersusta
 

Torres

Well-known member
Liittynyt
15.3.2008
Viestit
2011
Vaikea uskoa että Sauber olisi identtisillä kuormilla vain 1.2s hitaampi. Sitten Ferrari olisi alle 0.5s päässä Mersusta
Radan varrella seurannut Karun Chandhok arvioi Nicon vetäneen ihan kunnon aika-ajokierroksen. Samalla sanoi radan parantuneen eilisestä mahdollisesti muutamalla kymmenyksellä, eli esim. Williams olisi kolmen-neljän kymmenyksen päässä. Ferrari ei ole paljoa perässä siitä vauhdista, jos ollenkaan. Joten kyllä tuo teoriassa voisi olla sinnepäin.. :doubtful: :D

No en kyllä itsekään usko, että Sauber olisi läheskään noin liki, jos Mersu olisi repinyt ihan limitillä. En usko kenenkään kärkitiimeistä vetäneen vielä limitillä ja tuskin vetääkään ennen Melbournen Q1:stä.

Tosin Sauber veti sillä development renkaalla nopeimpansa..
 

Tallipäällikkö

Well-known member
Liittynyt
5.10.2014
Viestit
469
Radan varrella seurannut Karun Chandhok arvioi Nicon vetäneen ihan kunnon aika-ajokierroksen. Samalla sanoi radan parantuneen eilisestä mahdollisesti muutamalla kymmenyksellä, eli esim. Williams olisi kolmen-neljän kymmenyksen päässä. Ferrari ei ole paljoa perässä siitä vauhdista, jos ollenkaan. Joten kyllä tuo teoriassa voisi olla sinnepäin.. :doubtful: :D

No en kyllä itsekään usko, että Sauber olisi läheskään noin liki, jos Mersu olisi repinyt ihan limitillä. En usko kenenkään kärkitiimeistä vetäneen vielä limitillä ja tuskin vetääkään ennen Melbournen Q1:stä.

Tosin Sauber veti sillä development renkaalla nopeimpansa..
Eiköhän se ole Melbournen Q3, kun Mersulla kuuluu radioviesti, "Hey Niko/Lewis, it's Paddy, now we have our all power in use!" :wink:
 

F1-fani82

Well-known member
Liittynyt
26.11.2007
Viestit
8796
Sijainti
Vantaa
Jos olisin FIA niin sanoisin Mersulle ja Ferkulle, että lopettaa sen venkoilun niitten kameroitten kanssa ja laittisi kunnolla ne siihen autoon kuten muutkin. Viis kaiken maaliman sääntötulkinnoista.
Mikäs niissä alkuperäisissä kameroissa oli, en ole seurannut koko sotkua?
 

Torres

Well-known member
Liittynyt
15.3.2008
Viestit
2011
Itse ymmärsin niin, että kameraelementti ei saa vaakatasossa mitattuna ylittää tuota 15cm, mutta mitattuna mistä? Veikkaisin, että juuri tuossa on ollut se porsaanreikä ja FIA on nyt täsmentänyt sen. Nyt ainakin nuo kamerat ovat ainakin lähempänä rungon keskilinjaa.
 

Big Scary Animal

Well-known member
Liittynyt
25.1.2012
Viestit
1291
Itse ymmärsin niin, että kameraelementti ei saa vaakatasossa mitattuna ylittää tuota 15cm, mutta mitattuna mistä? Veikkaisin, että juuri tuossa on ollut se porsaanreikä ja FIA on nyt täsmentänyt sen. Nyt ainakin nuo kamerat ovat ainakin lähempänä rungon keskilinjaa.
Ei, vaan koko kameraelementin tulee olla vähintään 15cm etäisyydellä auton keskilinjasta. Paino sanalla koko. Eli ne yhtenäiset tasapaksut sarvet tulkittiin kameraelementin osiksi, ja näin eivät täyttäneet sääntöjä alkaessaan liian läheltä keskilinjaa.

Jos nokka ei ole tarpeeksi leveä ja/tai tiimi haluaa elementtinsä nokan pinnan yläpuolelle, tarvitaan jonkin sortin erillinen varsi siihen välille.

Näin minä sen tulkinnut olen.
 
Viimeksi muokattu:

IsoAhven

Well-known member
Liittynyt
16.3.2012
Viestit
2700
Ei, vaan koko kameraelementin tulee olla vähintään 15cm etäisyydellä auton keskilinjasta. Paino sanalla koko. Eli ne yhtenäiset tasapaksut sarvet tulkittiin kameraelementin osiksi, ja näin eivät täyttäneet sääntöjä alkaessaan liian läheltä keskilinjaa.

Jos nokka ei ole tarpeeksi leveä ja/tai tiimi haluaa elementtinsä nokan pinnan yläpuolelle, tarvitaan jonkin sortin erillinen varsi siihen välille.

Näin minä sen tulkinnut olen.
Juuri näin minäkin sen lopulta käsitin. Ei tuo Ferrarin alkuperäinenkää setti vissii kaukana siitä ollut.

Itse ymmärsin niin, että kameraelementti ei saa vaakatasossa mitattuna ylittää tuota 15cm, mutta mitattuna mistä? Veikkaisin, että juuri tuossa on ollut se porsaanreikä ja FIA on nyt täsmentänyt sen. Nyt ainakin nuo kamerat ovat ainakin lähempänä rungon keskilinjaa.
Melkolailla samalla kohtaa ovat, mut tukielementit kiertää nyt toista kautta kameralle (säästettiin ne pari uupuvaa senttiä). Näyttävät nykyiset vaa siltä, että tärräävät enemmän. Onneksi olkoon, FIA.
 
Viimeksi muokattu:

Antti--91

Forza Schumi
Liittynyt
6.11.2009
Viestit
668
Sijainti
Turku
Eiköhän se ole Melbournen Q3, kun Mersulla kuuluu radioviesti, "Hey Niko/Lewis, it's Paddy, now we have our all power in use!" :wink:
Eiköhän tuo viesti ole muodossa "Okey Nico/Lewis, it's hammertime now!" Ilmeisesti tuota käytetään jonkinlaisena kunnianosoituksena Mersun Hammer-mallia kohtaan. Ainakin W124-sarjan E500-mallista on tehty joku Hammer-versio, ja kenties jostain muustakin.
 
Ylös