Länsimetro & Treen ratikka - Infraa kaupunkilaisille jämsäänien selkänahasta

Formulanomi

Seksikäs rumä kääpiö
Liittynyt
22.10.1999
Viestit
41380
Sijainti
Toisaalla
Jaa, mut eihän tämä kävisi kuitenkaan. Vuorovälit Helsingin päästä kasvaisivat kohtuuttomaan 10 minuuttiseen.

Toinen katastrofimahdollisuus on siinä, kun stadilaiset ovat maatalousnäyttelystä aina Kervolta asti palaamassa kotio. Sähköjuna menee alaspäin(oliks se ny etelään?), niin aina päätyy Helsinkiin. Kauhea shokki löytää itsensä Kirkkonummelta kuitenkin. Vrlle korvausvaatimuksia, soitot poliisille ja Iltalehteen. Sekä youtubevideo vielä kuskin törttöilystä ja ajelusta ihme reiteillä.
Jep. No hiukan vakavammin kirjoittaen, niin enemmistö matkustajista suosii suoria yhteyksiä. (mutu1) Valtaosa matkustajiista reitillä Turku-Helsinki jää Helsinkiin. Mikäli reitti olisi Turku - Kerava - Tampere matka-aika pitenesi melkein puolella tunnilla Helsinkiin menevillä (+tiety epävarmuus jatkosta) Veikkaan muutenkin , että logistisesti selkeät erilliset reitit Turku-Helsinki ja Helsinki - Tampere ovat helpompia aikataulujen (mutu2) ja muiden käytännön järjestelyiden kanssa.
 

oldez

Well-known member
Liittynyt
14.3.2003
Viestit
19491
Lentoaseman nimikin on Helsinki-Vantaa, joten eikös ole ihan loogista että kehärata palvelee nimenomaan helsinkiläisiä ja vantaalaisia. Jos espoolaiset, keravalaiset ja mitkälie turenkilaiset hinkuvat omaa kehäradan haaraansa, niin rakentakoot omat lentoasemansa sitten saatana. Tartte tulla hesaan haisemaan saatana.


 
Liittynyt
1.11.2014
Viestit
3326
Sijainti
Katabolia
Haluaisin nähdä vielä sen, kun tuollainen Sm5 pötkylä hajoaa tunneliin montun pohjalle, niin pystyykö ehjä yksikkö kiskomaan sen sieltä vielä ulos. Vai kummoinen hinauskalusto on Vr:llä näihin käytössä?
Kai sieltä pasilasta joku dieselprutku löytyy hinaamaan?
 
Liittynyt
1.11.2014
Viestit
3326
Sijainti
Katabolia
Sm5 yksi runko 150tonnia. On Ilmalan varikolla Dr14 vetureita kait 3kpl, mutta riittääkö 86tn ja 4 vetävää akselia?
Kyllä se liikkeelle saa, eri asia miten nopeasti. Aikamoisia tavaravaunuletkoja nuo tuuppivat sillon kun vielä Helsingissä meni raiteet länsi- ja itäsatamaan. Puomit kun laskeutui, tiesi, että nyt joutuu jonkun tovin odottamaan.

Mutta onko liittimet yhteensopivat?
 
Liittynyt
1.11.2014
Viestit
3326
Sijainti
Katabolia
Taas on selkänahasta revitty 30 miljoonaa että saadaan busseja kulkemaan hesan stadin landella omia katujaan. Myyrmäeltä Malmille? Eikö toi just hoitunu sillä kehäjunalla? Mahtaako bussi olla edes nopeampi? Tuossa välillä juur muuta ole kuin peltoa ja urheilupuisto. Pitäis vissiin itse suunitella että tulis jotain järkeä noihin.

http://www.hs.fi/kaupunki/a1438659279867
 

oldez

Well-known member
Liittynyt
14.3.2003
Viestit
19491
Taas on selkänahasta revitty 30 miljoonaa että saadaan busseja kulkemaan hesan stadin landella omia katujaan. Myyrmäeltä Malmille? Eikö toi just hoitunu sillä kehäjunalla? Mahtaako bussi olla edes nopeampi? Tuossa välillä juur muuta ole kuin peltoa ja urheilupuisto. Pitäis vissiin itse suunitella että tulis jotain järkeä noihin.

http://www.hs.fi/kaupunki/a1438659279867
Hyvin ne vetää. Tuollainen massiivinen urakka eikä siitä edes pääse yksityisautolla.
 

Joni

Well-known member
Liittynyt
19.1.2004
Viestit
16942
Bussit ainakin harvemmin pettää toisin kuin junat jotka kelillä kuin kelillä voi myöhästellä mielinmäärin.
 

Iso Masa

Anonyymit Kyynikot
Liittynyt
14.11.2005
Viestit
1877
Pääsenhän minä nopeammin Rastilaan ja sitä kautta Pikkulintuun!

Eiku en pääsekään, kun tuo kiertelee Vuosaaren kautta. Juu, ihan turha yhteys. Tällä hetkellä linja parantaa kunnolla yhteyksiä Kontula-Malmi-välillä ja hyödyntää niitä molempia Myyrmäki-Malmi-pendelöijiä.
 

oldez

Well-known member
Liittynyt
14.3.2003
Viestit
19491
Sinänsä ihan hyvä että parantavat poikittaisliikennettä. Kai se aika tarpeeseen tulee.
 
Liittynyt
1.11.2014
Viestit
3326
Sijainti
Katabolia
Hyvin ne vetää. Tuollainen massiivinen urakka eikä siitä edes pääse yksityisautolla.
Joo tunneli olisi varmaan hyvä henkilöautoliikenteellekin, ja tuo rinnakkaiskatujärjestely nyt on aivan pöljä, ei ole edes mikään ruuhkainen katu, no pääseepä paremmin bussilla kaahaamaan ylinopeutta suojatielle.
 

lfb

Flavio
Liittynyt
8.2.2004
Viestit
9965
Sijainti
Helsinki
Joo, ihan turha yhteys. Eiköhän tuokin kannattamaton linja ole ihan hetken mielijohteesta perustettu.

Silti HSL ennakoi, että 560:lla on yhtä paljon matkustajia kuin sen esikuvalla eli linjalla 550 Helsingin Itäkeskuksesta Espoon Westendinasemalle.

Runkolinjaa 550 käyttää päivittäin 40 000 matkustajaa.
Ja tuo 550:hän on niin ylikuormitettu, että sen tilalle tulee jossain vaiheessa raidejokeri.
 
Liittynyt
1.11.2014
Viestit
3326
Sijainti
Katabolia
Ei pidä antaa faktojen häiritä mielipiteitä.
550 vertaaminen länsipäiden osalta on eri asia kun tuo edellinen lähinnä korvasi olemassaolevia täysinä ajettuja linjoja. Kiinnostavaa nähdä löytyykö matkustajia paljonkin Myyrmäen ja Malmin välille alkuvaiheessa. Varmaan se ajan kanssa voi sitten lisääntyä, kun ihmiset valitsee työ/opiskelu/asuinpaikkojaan olemassaolevien linjojen perusteella. Varmaan välipysäkeiltä jotain tippoja tulee jo alkuvaiheessa, mutta suuri volyymi vaatii suurta liikettä noiden isompien keskusten välillä. No pääseehän sillä ainakin Malmin ja Myyrmäen hengailijat kätevästi liikkumaan vieraissa ellei muuta.
 

Trullinkaasu

Well-known member
Liittynyt
17.6.2007
Viestit
9312
Vähän jo tässä tottuu siihen faktaan, että Vantaa on Suomen pääkeskus, johon panostetaan.
 
Ylös