uuci
Well-known member
- Liittynyt
- 13.5.2010
- Viestit
- 3562
Juu, ja Lotuksen penkinsäätäjät Williamsille? :alppu:Onkohan Williamsin mekaanikot hypänny viime kauden jälkeen Ferrarille?
Juu, ja Lotuksen penkinsäätäjät Williamsille? :alppu:Onkohan Williamsin mekaanikot hypänny viime kauden jälkeen Ferrarille?
Jooh, tärkeintä että Kimille ei nyt tullut seuraavaan kisaan penaltya joten tässä nyt meni maksimissaan vain kolmossijoitus tästä kisasta. Sekä se että viitteet on siihen suuntaan että Bottas palaisi seuraavaan kisaan, tosin siitä on tiedotus vielä sen verran epämääräistä että ei voi vielä laskea sen varaan.Suurin vitutus laskenut päivän mittaan.
Väittäsin että 1 cm edellä on lähempänä kuin auton mitta.Olihan Räikkönen autonmitan Vetteliä edellä.
Ja eikös FIA ole vähän jokaisen onnettomuuden jälkeen muuttaneet nokan sääntöjä suuntaan jos toiseen?Ei juuri tuossa tilanteessa ollut vaaraksi, se vain ilmensi vaaran olemassaolon. Vaara tulee silloin kun vauhtiero on suurempi. Edellä olevan auto kulkee nokkaa pitkin kohti kuskin päätä.
En tiedä. Ajattelin tossa, että syy olisi nokassa, mutta oikeastaan se on ihan hyvä noin. Sen sijaan diffuusorin muoto palvelee täydellisesti nokan syöksymistä sen alle, ehkä sen alatakakulmaan pitäisi lisätä sopiva poikittainen elementti joka poistaisi vaaran.Ja eikös FIA ole vähän jokaisen onnettomuuden jälkeen muuttaneet nokan sääntöjä suuntaan jos toiseen?
Samoin. Jos eroa olisi yhtään vähemmän, olisi Kimi ollut osittain rinnalla eikä edellä.Väittäsin että 1 cm edellä on lähempänä kuin auton mitta.
Mutta ei tuosta lähdetä tallikaverin eteen kääntämään, jos yhtään on järkeä päässä.Oiskohan ajattelutavoissa eroja.
En nyt alkais kauheita johtopäätöksiä tekemään vielä Malesiankaan jälkeen, sitten kun mennään Eurooppaan niin sitten alkaa näkemään, miten suomalaisten kausi menee.Ensi kisassa nähdään tuleeko tästä kaudesta mitään suomalaisittain.
Kimi voi olla vaikka mitä mieltä, mutta kyllä Mercu on muista valitettavasti kaukana edellä.Suurin vitutus laskenut päivän mittaan.
Hyvä Kimi! Vauhti oli kohdillaan ja Kimi tuntuu itse olevan sitä mieltä, että kisavauhdissa mersu ei ole niin kaukana.
Startissa tais painaa Vettelin ohi. Se siitä heikkoudesta.Pakko sanoa että Kimillä oli taas kisavauhtia, niin kuin aina.
Paljon on kyllä heikkouksiakin, kuten startit ja aika-ajo.
Ensi kisassa nähdään tuleeko tästä kaudesta mitään suomalaisittain.
Räikkösellä oli itse startti koko joukon paras, mikä oli itsellekkin aika suuri yllätys ottaen huomioon vielä että harjoituksissakin oli ongelmia varikonportilta harjoiteltaessa. Ykkösmutkan tapahtumat taas olisi ehkä voinut välttää olemalla röyhkeämpi. Mutta Sebu syöksyi ekaan kurviin sen verran suoraan, että jos Kimi olisi siihen koittanut tunkea niin olisivat kummatkin Ferrarit olleet vähintäänkin varikkostopin tarpeessa, todennäköisesti keskeyttäneet. Ainut mikä vieläkin mättää on tosiaan tuo aika-ajo, mutta se ei ole koskaan Räikkösen vahvuus ollutkaan.Pakko sanoa että Kimillä oli taas kisavauhtia, niin kuin aina.
Paljon on kyllä heikkouksiakin, kuten startit ja aika-ajo.
Ensi kisassa nähdään tuleeko tästä kaudesta mitään suomalaisittain.
Ekassa mutkassa tallikaveri ajaa linjalle, 2 rookieta osuu päin, molemmat varikkokäynnit menee vihkoon ja keskeytys irtoamassa olevan renkaan takia. Muuten meni ihan hyvin.Ja mitä tuohon ekan mutkan osumaan tulee, niin ihan puhdas kilpailutilanne.
Renkaanvaihto meni sit miten meni, mutta ei se nyt kai päivää pilaa.
Ymmärtänet ihan hyvin, että startilla tarkoitetaan usein myös ensimmäisiä mutkia. Mutta saivarteluhan on kivaa.Startissa tais painaa Vettelin ohi. Se siitä heikkoudesta.
Ihan oikeesti. Meinaat että olis pitäny vetää tohon Vettelin eteen? Ehkä olis jarrutuksen voinu jättää myöhemmäksi, mutta vasemmalla oli myös auto rinnalla/edellä ja lähti ottamaan linjaa oikealle. Täysin oikea ratkaisu ottaen huomioon kauden ekan kisan ja oikealla olevan tiimikaverin. Enemmän olis ollu hävittävää kuin voitettavaa.Ymmärtänet ihan hyvin, että startilla tarkoitetaan usein myös ensimmäisiä mutkia. Mutta saivarteluhan on kivaa.
Ymmärtänet ihan hyvin, että ekan kierroksen sijoituslista on voimassa vain yhden kierroksen ajan, mutta lopputulokset jäävät ns. "ikuisesti" voimaan. No ei Kimi ollut lopputuloksissa korkealla, mutta syynä ei ollut se hänen eka mutka. Jos et voi lainkaan sietää Kimiä, niin miksi sitten kirjoitat hänestä koko ajan joka paikkaan ?Ymmärtänet ihan hyvin, että startilla tarkoitetaan usein myös ensimmäisiä mutkia. Mutta saivarteluhan on kivaa.
Itseasiassa olisi saattanut ollut kolmas tai neljäs. Se ensimmäinen osuma mikä nosti autoa ilmaan, oli sen verran voimakas että saattoi aiheuttaa nämä vasemman renkaan ongelmat. Olisi vain näyttänyt Vettelille kaapin paikan, nyt kävin toisinpäin.No ei Kimi ollut lopputuloksissa korkealla, mutta syynä ei ollut se hänen eka mutka. Jos et voi lainkaan sietää Kimiä, niin miksi sitten kirjoitat hänestä koko ajan joka paikkaan ?