Neste Oil Rally Finland 2015

Porsche Martini

Well-known member
Liittynyt
16.6.2015
Viestit
110
Hyundai ei kulje vaikka yritystä on.
Mielestäni juuri Hyundain kehitys on mielenkiintoisin asia ensi kaudella. Nykyinen auto ei selvästikään sovi Neuvillen ajotyyliin, ja varmasti uusi i20 WRC on kehitetty nimenomaan hänen toiveidensa mukaisesti - Paddon kun näytti potentiaalinsa kunnolla vasta Italiassa. Myös lisätehoa ja parannuksia alustaan on luvassa. Uskon, että Neuville palaa ensi vuonna vähintään sille tasolle, jolla hän oli 2013 Fordin ratissa - ehkä jopa taistelemaan Ogieria vastaan asfalttiralleissa.
 

ettelbruck

Well-known member
Liittynyt
30.7.2000
Viestit
11233
Sijainti
Vantaa/Riihimäki/Ettelbruck
33. kerta. Sunnuntai jäi väliin, työesteet....kele!
Ruuhimäessä kansainvälinen meininki, huimiä hyppyjä ja sitten joku WRC2 DS3 heitti saavillisen soraa päälle ihan omalla linjavalinnallaan: vaimon kännykkä paskana...
Lutakossa (vai onko se Paviljongilla) tuttu meno, emme shoppailleet. Neuville ajeli nuotitusautollaan, joka ei ollut Hyundai vaan 100-sarjan Bemari.
Harjulla kaatosade toi lisävärin, Tommi Mäkinen säväytti Valtralla, joillakin oli nuotti maalimutkaan hukassa ja JML tökkäsi hiekkasäkkiin. Ja hetken aikaa Fabrizio de Sanctis johti koko kisaa!!!! http://www.ksml.fi/urheilu/neste-oil-ralli/veteraani-taysin-mehuissaan-johdan-kilpailua/2096514
Pihlajakoski. Väärä paikka, murr... Pari spinniä ja koneen sammutusta. Ja kaksi katselukertaa samassa mestassa.
Himos 2. Rytkytysrinteessä Sordolla happipaikka.
Mökkiperä. Al-Quassimilla ja Asunmaalla lievä tilanne, muuten nelisenkymmentä hienoa hyppyä ja taittoa.
Paljon mielenkiintoisia, puheliaita kanssakatsojia. Hieno reissu.
Muut säväyttäjät (niiden tosimenestyjien lisäksi:
-Bertelli. MM-piste maistui ilmeisen hyvälle.
-de Sanctis. On se äijä, siis noin puhtaaksi harrastelijaksi.
-Pedder. Nelikymppinen aussi tulee jonnekin toiselle pallonpuoliskolle ja näyttää heti esim. miljooniaöljykruunuja käyttäneelle Gröndalille kuinka Suomessa ajetaan.
 
Viimeksi muokattu:

Bleu

Olivier Bocques Fan Club
Liittynyt
14.4.2000
Viestit
9337
WRC2-luokan kolmanneksi tullut Lefebvre hylättiin, koska auton ECU oli vääränlainen.
 

JTH

Well-known member
Liittynyt
9.8.2000
Viestit
697
....
-de Sanctis. On se äijä, siis noin puhtaaksi harrastelijaksi.
Jep, tälle iso peukku. "Trenta rally in Finlandia per il pilota De Sanctis "

Hyundain vauhti. Eikös se Paddon ajellut lähes samoja pätkäaikoja Voorttien ja sitikan kanssa ennen reitiltä eksymistään ?
 

Raceway

Ratamestari
Liittynyt
24.3.2012
Viestit
877
Sijainti
Ruutulipulla
Rallit on ajettu ja mikä parasta ne päättyivät suomalaisjuhliin lähes jokaisessa wrc-luokassa! Haapamäki jäi harmittavan vähän Gilbertille wrc3;ssa.

Omat veikkailuni menivät ainakin Tänakin vauhdin arvioinnissa metsään, virolainen ei pysynyt Latvalan ja Ogierin vauhdissa alkuunkaan. Hienoa oli, että J-M löysi kotikisassa jälleen luoton autoon ja omaan ajoonsa ja pystyi lyömään patongille luun kurkkuun, joka joutui nöyrästi tunnustamaan suomalaisen paremmaksi sorateiden Grand Prix:ssä!

Oma reissu muotoutui lopulta seuraavaksi: Harju1, Ouninpohja 1 & 2, Mökkiperä 1, Paviljonki huolto, Horkka 2.

Varsinkin Ounin toisella vedolla Jyrkysenkulman hyppyreissä ja ylityksissä huomasi Latvalan ajosta, että maximum attack oli päällä ja kovat pohjathan Tuurin mies ajoikin. Lauantain aamun ek:t kuitenkin meni taas vähän tahmeasti ja tilanne säilyi tiukkana, kunnes iltapäivällä taistelu alkoi sitten kääntymään suomalaisittain hyvään lopputulokseen.

Hännisen ajo kuudenneksi ilman testiä oli myös kelpo suoritus. E-P Lapille pitäisi ehdottomasti saada täysiverinen wrc alle jo täksi kaudeksi edes muutamaan kisaan, poika dominoi lähes näytöstyyliin wrc2 luokassa ja jutut on haastatteluissa järjestään rennon letkeitä ympäripyöreitä, joten kypärän hihna ei ainakaan turhan kireällä ole tuolla autokunnalla. :thumbup:
 

maksimaalinen atakki

Tulos tai ulos
Liittynyt
30.3.2012
Viestit
935
Hyundain vauhti. Eikös se Paddon ajellut lähes samoja pätkäaikoja Voorttien ja sitikan kanssa ennen reitiltä eksymistään ?
Paddon oli tosiaa hyvässä vedossa...Neuvilleä tuskin voi laskea onnistuneeksi sijouttuneeksi 4:neksi ja 2013 2. Ford kaksikko ajaa paljon akressiivisemmin ns. leviämmin, kuin VW. Ogierkin kapeella tiellä painaa sisäkurvin monttuun ja toiselle kierrokselle syhntyneisiin uriin tosi lujaa, siten, että takapyörät napsu penkoihin ilmeisesti useamminkin. On tämä nykyaika ihmeellistä, kun internet on jo metsässä(tosin harvoin toimii.) olisi Myhinpään voima Ekllä ollut mahdollista seurata tv-lähetystä ja itse rallia, mutta kyseinen laite unohtui autoon. :D

Ulkomaalaisia oli mielestäni paljon...on touhut kyllä vuosien aikana muuttunut osin raha-ullisemmaksi. Hieno ralli kaikin puolin. 5 EK+ Testi-ek. Noin puolella on tippunut 10-13v takaisista ajoista, mutta ei se matkustaminen kiireessä ja ruuhkassa silloin ollut kovin herkkua. Tämä systeemi on ihan ok näin, toisaalta teiden kestäminen kahteen kertaa on kyseenalaista. Esim ne perässä tulijat etuvetoiset ja muut pienemmät luokat kärsii tolkuttmasti huonoista teistä varsinkin toisella kertaa. Sinänsä surullista. :(
 
Viimeksi muokattu:

Sörsselsön

Kui hianoo se sit on?
Liittynyt
28.10.2013
Viestit
5105
Sijainti
Parc Fermé
Pää on selvitetty ja univelkaa hivenen lievennetty, joten reissustoorin aika.

EK3/7 Päijälä 1 & 2
Yöparkissa huvitti mm. se että edessä ollut ulkomaalaisporukka (oisko ollut jostain Saksasta/Tsekeistä kun Skodan takki oli ainakin niskassa) oli hyvässä humalassa. Jägermeisteria kipattiin naamaan ja yritettiin yhtä jamppaa kaataa teltan päälle. Taisi telttakin heilua ;)

Itse paikkana oli Sappeen risteys, silta ja "yleisökarsina". Joka auto veti niin pirun varovaisesti tämän paikan, Pedderillä ehkä levein linja tähän paikkaan. Ei nyt mitään maata mullistavaa, Fuchs rengaspaskana nilkutti paikkaan ja polskalainen tuli kytkin käryten..

Staffiin kuulunut Jyväskyläläinen sukellusporukka oli jämerää. Eivät vaan tuntuneet oikeen rallia seuraavan, mm. eivät yhtään käsittäneet miksi De Sanctis ajaa niin saatanan hiljaa ja osallistuu 30 kerran Suurajoihin. Vainionpää keskeytti tien toiselle puolelle, Berg + yksi vetomies ajelivat taas siiman toiselle puolelle ja odottivat huoltoautoa. Ensimmäinen kuski oli vissiinkin vähän huonovointinen. (vetomiehiä odoteltiin mutta hommahan meni vituiksi lanssitauon takia)
Toisella kerralla meinasin mennä toiselle puolelle pätkää mutta en perkele muistanut monelta pätkä alkaa, ja official programmetkin jäi autoon.

EK12 Jukojärvi.
Taas vaihteeksi yleisöpaikka. Väkeä niin perkeleesti joka puolella. Jos ei ollut ihmismassaa eessä niin sitten viljapelto. Ei nyt mitään mainittavaa, nyppy johon kaikki hidasti hyvissä ajoin. Vetomies-luokan Bemmillä ehkä näyttävin ajolinja.

Sitten Paviljonki. Vetomies-luokan palkintojenjaot tuli katsottua, perussettiä, hyvää juhlintaa, Vetomiehissä BMW:t veti pieenet piruetit ennenkuin ajoivat maalikorokkeen kautta veke.
Paviljongissa ei nyt oikeen tuntunut olevan mitään uutta nähtävää, yhtenä syynä voi toki olla "koko kevään syyssää". Yksityispuolen ajokit tuli kyllä katsottua, siellä oli vähän vironpoijat kaadelleet Fiestaa jne. Volkkarien ylätasanteella sai currywurstia syödä. Ihan maukasta paskoo oli. Vesisade pilasi vähän kyllä huoltotoimenpiteiden vahtausta.

EK19/20 Myhinpää 1 & 2
Myhinpään kylässä nypyn kohdalla katsomopaikka ja voi ristus. Ehkä kansainvälisin paikka mitä vastaan koskaan tullut. Viro, Ruotsi, Espanja, Argentiina, Saksa, Aussit edustettuna... Väkeä niin perkeleesti. Ogier veti ilmavimman suorituksen, tuntui aloittavan jarrutuksen siinä kohtaa missä JML aloitti. Huvitti kyllä että nää Argentinalaiset lähti heti pois molempina kertoina kun JML:n auto tuli...

Reissu lyhyesti... Tällä foorumilla on usein kirottu yleisökarsinoita, ja mä en enää yhtään ihmettele että miksi. Jos hyvän paikan aikoo saada niin pitää kyllä tutkia reitti hyvissä ajoin / mennä paikan päälle hyvissä ajoin.

Positiiviselta kantilta kun kattelee niin ei pahempia känniördääjiä näkynyt. Ja hyväntuulista porukkaa, etenkin tää törmäilynukeiksi pukeutuneet. TÖRMÄILLÄÄÄÄN!

Tuli monen muun suomalaiskatsojan kanssa höpistyä niitänäitä. Paviliongissakin vesisade ei oikeen haitannut. Huumorilla vaan heiteltiin että "ei oo ralli eikä mikään jos ei sada".

Summasummarum: Vaikka kuinka kritisoidaan nykyautoja, pätkiä sun muuta, niin itse ainakin tykkään seurata tätä rallia paikanpäällä. Ralliradio volat kaakossa penkalla seisoessa... Voi sen viikonlopun huonomminkin viettää?

P.S. Vielä loppuun tämmöinen uutinen:
http://www.iltalehti.fi/uutiset/2015080320126875_uu.shtml
 

Audi_sport_UK

Well-known member
Liittynyt
28.2.2010
Viestit
1754
Latvala on kyllä ihme mies. Puolassa ei kulkenut ja nyt taas kulkee. Mitenhän Saksassa? Asfaltilla minusta parhaita kuskeja mitä löytyy.

Eikö tuota Sordoa voisi jo päästää eläkkeelle? Bertelli aka Fuckmatiekin oli viimeisellä ek:lla nopeampi. Hänninen voisi kurvailla Australian ja Walesin?
Hyundain meininki kyllä huolettaa.

Lapille paikka vaikka sitikalta ensi kaudeksi ja sieltä Toyotalle 2017. Jotenkin tuntuu, että Wilson luottaa vieläkin Tänakkiin ja Evansiin, Volkkarilla myös paikat täynnä ja Hyundaille ei ehkä kannata mennä.

Nikara Skodalle ajelemaan R5 autolla.
 

mjs

Long easy right sumppuun
Liittynyt
10.7.2007
Viestit
8277
Lapille paikka vaikka sitikalta ensi kaudeksi ja sieltä Toyotalle 2017.
Paperiahan ne sopimukset on, mutta manageri on liverrellyt Iltatortulle että Skodalla ajeltaisiin ensi kaudellakin:

Ilta-Sanomat tavoitti Lapin norjalaisen managerin Erik T. Veibyn. Hän vahvisti, että Lappi jatkaa aivan varmasti Skodan tehdaskuljettajana myös ensi kaudella.

– Esapekalla on sopimus Skodan kanssa myös vuodesta 2016. Tavoitteenamme on saada hänet WRC-autoon sitten vuodeksi 2017, Veiby sanoi.

Onko aivan sataprosenttisen varmaa, että Lappi ajaa Skodalla myös 2016?

– Se on täysin varmaa. Esapekka tarvitsee vielä lisää kilpailukokemusta MM-ralleista ennen kuin hän on valmis WRC-autoon, Veiby vastasi IS:lle.
 

anti-lag

enabled
Liittynyt
14.3.2009
Viestit
1398
Mikäs nyt oli sitten näppituntuma tämän vuoden yleisömääristä vrt. aiemmat?
 

jokamies

Well-known member
Liittynyt
5.8.2014
Viestit
795
Latvala on kyllä ihme mies. Puolassa ei kulkenut ja nyt taas kulkee. Mitenhän Saksassa? Asfaltilla minusta parhaita kuskeja mitä löytyy.

Eikö tuota Sordoa voisi jo päästää eläkkeelle? Bertelli aka Fuckmatiekin oli viimeisellä ek:lla nopeampi. Hänninen voisi kurvailla Australian ja Walesin?
Hyundain meininki kyllä huolettaa.

Lapille paikka vaikka sitikalta ensi kaudeksi ja sieltä Toyotalle 2017. Jotenkin tuntuu, että Wilson luottaa vieläkin Tänakkiin ja Evansiin, Volkkarilla myös paikat täynnä ja Hyundaille ei ehkä kannata mennä.

Nikara Skodalle ajelemaan R5 autolla.
Latvala tosiaan kehittynyt asvaltillakin ajossa tosi paljon viime vuosien aikana. Toivottavasti tänä vuonna tulisi vihdoin se voitto myös Saksassa, viime vuonna oli jo niin lähellä.

Sordon tosiaan voisi jo pistää eläkkeelle. Hän on ihan hyvä ajamaan asvaltilla, sen takia Hyundai varmasti Sordoa pitääkin tallissaan. Tosin luulisi, että sieltä löytyisi paljon nuorempia kuskeja, jotka osaavat myös tuon asvaltilla ajon. Hännistä tuskin Hyundai enää huolii tiimiinsä, sen verran pahasti Hänninen muni viime vuonna oman tilaisuutensa. Mielenkiintoista nähdä, nouseeko Hyundain vauhti yhtään ensi kaudella, kun he saavat täysin uuden version autostaan. Jos silloinkaan ei kulje, niin sitten pitää olla kyllä todella huolissaan.

Lapin olisi tosiaan kannattavaa siirtyä jo ensi kaudeksi pois Skodalta, tai ainakin olisi hyvä päästä ajamaan edes muuutama kisa WRC-autola, ennen kuin hyppää sitten mahdollisesti Toyotan puikkoihin. Tosin voi olla, että se ei ole mahdollista, riippuu Skodasta.

Nikaralle kyllä toivoisi tallipaikkaa. Niin hyvin on ajanut näillä kovemmilla autoilla ja vähäsellä valmistautumisella, että mihinköhän herra pystyisi mikäli pääsisi ajamaan koko kauden esim. Fordin R5-autolla? Veikkaisin että taistelisi jopa maailmanmestaruudesta. Hänellä ei vaan valitettavasti ole kauhean paljon sponsoreita, jotka mahdollistaisivat koko kauden ajamisen.
 

mo7ors

Well-known member
Liittynyt
28.7.2015
Viestit
140
Eikö tuota Sordoa voisi jo päästää eläkkeelle? Bertelli aka Fuckmatiekin oli viimeisellä ek:lla nopeampi. Hänninen voisi kurvailla Australian ja Walesin?
Hyundain meininki kyllä huolettaa.
Sordo kuitenkin viime vuoden tuloksilla ansaitsi paikkansa. Puolan ja Suomen rallit ovat olleet heikkoja esityksiä. Sordolla kuitenkin on sopimus myös ensi kaudesta. Ei tuo Hyundain vauhti kovin hyvää ole muutenkaan ollut, mutta Paddon sitä on jostain saanut.

Hännisellä oli viime vuonna mahdollisuudet saada Hyundailta ajopaikka, mutta ulosajothan sen veivät ja kun Hännisellä tuota ikääkin jo on, niin vaikea on ainakaan tehdas sopimusta enää saada.
 

talpela

Well-known member
Liittynyt
1.4.2011
Viestit
665
Sijainti
lohja
Summasummarum: Vaikka kuinka kritisoidaan nykyautoja, pätkiä sun muuta, niin itse ainakin tykkään seurata tätä rallia paikanpäällä. Ralliradio volat kaakossa penkalla seisoessa... Voi sen viikonlopun huonomminkin viettää?
Itelläkin oli aika hilkulla, että olisi Jyskälä jäänyt väliin (paikalla vuodesta -92), kun tuntui etukäteen jotenkin niin tympeälle suppean reitin vuoksi. Paikalle tuli silti lähdettyä, tosin lyhyen kaavan mukaan:

To: Harju 1, rankkasade onneksi loppui tuntia ennen pätkän alkua ja selvittiin kuivana. Katselupaikka siellä "the puiden" luona. Yleisöä oli mukavasti paikalla!

Pe: Pihlajakoski 1, n. 2 km ennen maalia hämäävään vasuriin. Neste ralli luokissa Nikaralla eniten happipaikka. Vetomiehet tuli sitten kuin pimeässä kisassa 2 kaatoa ja 5 ulos. Paikkaan tuli kävelyä reilu 4km suuntaansa maalipäästä...
Ouninpohja 2: Minnan mutka.

La: Jukojärvi 1, paljon mainostettu iso hyppy 4,9km lähdöstä. Ogier veti huiman loikan, muuten ei mitään ihmeellistä. Ei tarvitse toiste samaan paikkaan

Onneksi tuli lähdettyä, ei sen parempaa olekaan kuin kuunnella ralliradiota ja seurata samalla kisaa maastossa:thumbup: Ensi vuonna taas! Latvala veti mahtavasti, samoin E-P Lappi. Haapamäki taisteli kunnolla loppuun asti, harmi Sunisen sähkövika
 

henkka_ok

penkkapelle
Liittynyt
24.9.2008
Viestit
1376
Sijainti
Etelä-Pirkanmaa
Harjun ek:ta katsoin livenä tellusta. Kaikki autot kuulostaa samalta, näyttää samalta, nää autot ei kulje mihinkään. Ei hyvältä näytä. B- ryhmän tykkejä suuri ikävä. Jopa 90-luvun autot oli näyttäviä näihin verrattuna. Pöh!
Minunkaa mielestä ei näytä tuo touhu oikein miltään. Etenkään nuo Jukojärvi 2:n hypyt ei säväytä. https://www.youtube.com/watch?v=2m5EWTGARvQ

Ainiin. Harju1 - Päijälä1 - Ouninpohjan Vetomiehet + Ouni2 - Jukojärvi1 - molemmat Horkat Vetomiehineen - molemmat Myhinpäät.

+Latvala ja Lappi
+Haapamäki, jonka puolen sekunnin tappio selittyy aika hyvin sillä pari minuuttia vieneellä rengasrikolla
+hirveen vähän styroksilaatikoiden aiheuttamia parkkisekoiluja
+ralliradion kaikkien alojen erityisasiantuntija Pakarinen

-isännän puomi eräällä välitiellä lukossa, sama juosta 3km
-aina jos ei ole järjestäjän tekemää katselualuetta niin eturivin on ehdottomasti _seisottava_ varpaat tiellä - jos oot yhtään taaempana niin ei nää kun vilauksen
 
Viimeksi muokattu:

Don Vito

Sekakäyttäjä
Liittynyt
2.3.2000
Viestit
4748
Sijainti
Event horizon
Helsingin Sanomien mukaan Tommi oli haastattelussa esitellyt unelmatallinsa, siihen kuuluisivat Ogier, Lappi ja Paddon.
No ensialkuun testaamisesta - ja mahdollisesti myös kilvanajosta - vastannevat Hänninen ja Hirvonen. Ainakin Hirvosen osalta Tommi sanoi ihan suoraan että jos vaan kiinostaa, niin tyrkyllä olisi myös kilpakuljettajan rooli. Suniselle ja Camelille ei ainakaan lyhyellä tähtäimellä ole sijaa majatalossa koska kolmantena nimenä Mäkisen listalla on EePee ja jostain täytyisi löytää myös se pääkonttuurin haluama jaappanilainen kuljettaja. Joutuukohan kutsumaan Kenjiro Shinozukan eläkkeeltä vai löytyykö jostain muka joku parempi? Ainakaan WRC-ympyröissä ei ole näkynyt ketään.
 

Ambomaan Mambo

Well-known member
Liittynyt
11.12.2001
Viestit
2537
Mikäs nyt oli sitten näppituntuma tämän vuoden yleisömääristä vrt. aiemmat?
Oma näppituntuma oli ainakin sellainen että vähenemään päin on porukka. Itsekin tuli kierrettyä varsin pieni määrä pätkiä aiempaan verraten, Päijälä1, Himos2 ja Jukojärvi 1&2, ja eipä ollut matkalla ruuhkista tietoakaan. Muutoinkin ainakin noissa paikoissa missä itse tuli oltua on aiempina vuosina ollut huomattavasti enemmän väkeä.

Enkä oikeastaan yhtään edes ihmettele yleisökatoa. Käytännössä ennen kisaa on jo selvää että mikäli ihmeitä ei satu, niin voitosta ajaa tasan kaksi volkkaria. Ajolinjat menevät vuosi vuodelta suoremmiksi ja meno näyttää tylsältä. Toki eipä tästä ketään voi syyttää, onhan tämä varmasti nopein ajotapa, mutta silti kaiholla muistelee menneitä aikoja.
 

arskar1970

Well-known member
Liittynyt
14.10.2012
Viestit
178
Itse tuli käytyä Päijälä 1/2 ja Jukojärvi 1/2.
Päijälään Hännisen paikkaan välitietä Längelmäen suunnasta. Pääsi noin 500 metrin päähän sulkua, vaikka ei oltu ihan aamun ensimmäisinä liikenteessä eli pätkällä oli jo sulku päällä.
Odotin paikassa olevan paljon enemmän porukkaa. Varmasti olisi cupin kisassa ollut ainakin tuplamäärä porukkaa.
Jukojärvelle sitten sisään ensimmäisestä risteyksestä, missä peltoparkissa olikin jonkunverran autoja. Suurin osa siitä porukasta taisi olla Volkkarin vippialueella, sillä katselualueilla oli hyvin tilaa.
Ainoo ruuhka viikonlopun aikana oli pellolta pois lähtiessä, kun sade kasteli sen veteläksi ja kiimaliiterit jäivät jumiin.

Kisan suurin säväyttäjä ainakin itselle oli Lappi. Millaista kyytiä olisikin ollut tarjolla, jos olisi tarvinnut ajaa kilpaa koko kisan ajan.
Nyt Lapille vaan WRC puolellekkin kisoja, niin hyvää tulee ja saadaan Suomalainen maailmanmestari taas tulevaisuudessa.
 

anti-lag

enabled
Liittynyt
14.3.2009
Viestit
1398
Oma näppituntuma oli ainakin sellainen että vähenemään päin on porukka. Itsekin tuli kierrettyä varsin pieni määrä pätkiä aiempaan verraten, Päijälä1, Himos2 ja Jukojärvi 1&2, ja eipä ollut matkalla ruuhkista tietoakaan. Muutoinkin ainakin noissa paikoissa missä itse tuli oltua on aiempina vuosina ollut huomattavasti enemmän väkeä.

Enkä oikeastaan yhtään edes ihmettele yleisökatoa. Käytännössä ennen kisaa on jo selvää että mikäli ihmeitä ei satu, niin voitosta ajaa tasan kaksi volkkaria. Ajolinjat menevät vuosi vuodelta suoremmiksi ja meno näyttää tylsältä. Toki eipä tästä ketään voi syyttää, onhan tämä varmasti nopein ajotapa, mutta silti kaiholla muistelee menneitä aikoja.
Jep. Itselläni ei ole muusta tietoa kuin Harju 1:ltä ja siellä porukkaa kyllä oli ihan mukavasti. Silti henkilökohtaisesti jotenkin valju fiilis jäi, eikä metsään tehnyt edes mieli lähteä. Rallin mielekkyys on nykysäännöillä kyllä aikalailla hukassa. Nyt ajellaan vaan ympyrää ja pitkiä siirtymiä ja kokonaisia päiviä ilman huoltoa. Siinä jos jotain pientäkin sattuu heti ekalle pätkälle, niin kisa on pilalla. Ja pätkät vedetään nykyjousituksilla kuin pleikkarilla ja jos keskeytät niin pääset kuitenkin takaisin kisaan.. Autot myös kuulostavat samoilta ja näyttävät samoilta.. Toki se on sanottava, että nämä nykyiset kamppeet ovat kuitenkin katsojaystävällisempiä kuin 2010 käytössä olleet.
Kuitenkin mielenkiinnolla odotan niitä 2017 sääntömuutoksia ja jos ne onnistuvat, niin saatan taas ostaa jopa rallipassin. Ehkä. Ensimmäistä kertaa sitten vuoden 2004...:D
 
Viimeksi muokattu:
Ylös