Antsa Rieppo
Well-known member
Kimi sitten huomenna kovankelinrenkailla liikkeelle ja viimeinen tintti pehmeillä kevyellä autolla ja voittoon!
Oletan että otaksut myös se, että minä en meistä ole ammattilaiskilpakuski. Voidaanhan tässä saman tien laittaa 250 km/h nopeusrajoittimetkin kuten euroautoissa.Olen tässä asiassa kanssasi osittain samaa mieltä. Tosin otaksun ettet pyrkinyt ajanaan kilpaa muiden kanssa.
Come on hei. Kisasimut harjoituksissa ihan ok ja Vetteliä nopeampi. Ihan turhaan sä yrität arsyttää ihmisiä noilla sensaatiomaisilla lauseilla.Näki kyllä Kimistä että alkaa tajuta itsekin, että ura on paketissa ja maine mennyt. Harvoin näkee noin henkisesti luovuttanutta ja pateettista F1-kuskia. Vergne rattiin ja Kimi eläkkeelle.
Tuohan nopeusrajoitus voisi toimiakin sateella. Rajoitus 200 km/hOletan että otaksut myös se, että minä en meistä ole ammattilaiskilpakuski. Voidaanhan tässä saman tien laittaa 250 km/h nopeusrajoittimetkin kuten euroautoissa.
Miten vaikeaa on päästää se letka ohi ja parin sekunnin päähän niin pääsee ihan rauhassa tekemään sen oman kierroksensa. Huono strateginen vaihtoehto ehkä silloin jos sade alkaakin 5 sekuntia aiemmin. Ei ole kovin monimutkaista mutta kun ei pää riitä.Aika kovaa kritiikkiä täällä annetaan Kimille ottaen huomioon, että viimeisessä mutkassa oli autoa edessä ja takana lähtemässä nopealle kierrokselle. Varaa tuossa ei ainakaan ollut jättää rakoa enempää eteenpäin, kun muuten sieltä olisi tullut autoja ohi. Todennäköisesti Kimi oli Ericssonin kontissa kiinni kierrokselle lähdettäessä, kun kierroksen lopussakaan eroa ei ollut paljon, mutta eroa muutama kymmenys Ericssonin hyväksi.
Takarengas tyhjäksi T1:ssä ja etusiivstä päätylevy irti, siitä varikolle ja letkan perälle. Pari kisan nopeinta kierrosta jossain keskivaiheilla kisaa pehmeillä renkailla ja juuri kun alkaa näyttää paremmalta, niin keskeytys vaikkapa siihen, että se etusiiven päätylevy on jumiutunut ilmanottokanaviin ja auto ylikuumeni. Tai voishan se ottaa hittiä jostain osasta mikä on Sauberista tippunut radalle. Tai tulee sade ja Kimin taktiikkataju on niin pihalla, että taas ollaan letkan perällä, kunhan ensin on kynnetty slicksit alla vähän nurmikkoja, kun ei tajuttu mennä sisällä riittävän aikaisin.Kimi sitten huomenna kovankelinrenkailla liikkeelle ja viimeinen tintti pehmeillä kevyellä autolla ja voittoon!
Tuo logiikka toimisi, jos kukaan Ericssonin takana ei olisi jatkoon päässyt. Kimin takana Hamilton ja pari muutakin ajaa nyt Q3:ssa.Aika kovaa kritiikkiä täällä annetaan Kimille ottaen huomioon, että viimeisessä mutkassa oli autoa edessä ja takana lähtemässä nopealle kierrokselle. Varaa tuossa ei ainakaan ollut jättää rakoa enempää eteenpäin, kun muuten sieltä olisi tullut autoja ohi. Todennäköisesti Kimi oli Ericssonin kontissa kiinni kierrokselle lähdettäessä, kun kierroksen lopussakaan välimatkaa ei ollut paljon, mutta eroa muutama kymmenys Ericssonin hyväksi.
Niin kaiketi kuskin tehtävä on vain ajaa eikä arvailla eri strategioita, varsinkin kun input on vain mitä omat silmät näkee?Miten vaikeaa on päästää se letka ohi ja parin sekunnin päähän niin pääsee ihan rauhassa tekemään sen oman kierroksensa. Huono strateginen vaihtoehto ehkä silloin jos sade alkaakin 5 sekuntia aiemmin. Ei ole kovin monimutkaista mutta kun ei pää riitä.