Formunaattor
Well-known member
- Liittynyt
- 8.4.2014
- Viestit
- 593
Mikäs se tuollainen sääntö onJa että Formuloihin tarvitaan se Green–white–checker sääntö.
Mikäs se tuollainen sääntö onJa että Formuloihin tarvitaan se Green–white–checker sääntö.
Niin sanottu jatkoaika, ettei kilpailu pääty turva-auton takana. Kun turva-auto tulee radalta pois ajetaan vielä kaksi kierrosta kilpaa. NASCARissa käytössä.Mikäs se tuollainen sääntö on
Jaaa tuohan olisikin aika mielenkiintoinen lisäys. Välitankkaukset jos tulisi takaisin niin sittenhän tuo voisi onnistua periaateessaNiin sanottu jatkoaika, ettei kilpailu pääty turva-auton takana. Kun turva-auto tulee radalta pois ajetaan vielä kaksi kierrosta kilpaa. NASCARissa käytössä.
Ykkösten radanpituuksilla ainakin kahden kierroksen ajaminen voisi olla aika hankalaa bensankulutuksen kannalta. Tietysti jos pitkään ollaan turva-auton perässä, niin säästyyhän siinä bensaa. Mutta olisihan tuo parempi kuin nykyinen systeemi, joka on aika hanurista.
Tuokin olisi ihan hyvä ideaItse olen joskus pohtinut sitä, olisiko mahdollista että jokaista kahta turva-autokierrosta kohden varsinaista kisapituutta kasvatettaisiin yhdellä. Turva-auton takana kun polttoaineen kulutus pienenee, niin senkään suhteen ei tuosta välttämättä tulisi liikaa ongelmia. Näin ollen Shanghaissa olisi loppujen lopuksi kilpailtu 57 kierrosta, ja viimeinen kierros olisi päästy ajamaan täysillä. Kierroksella ohitettavat olisivat toki jääneet väliin.
Lisäksi varsinkin Monacossa ja Singaporessa tulisi kahden tunnin aikaraja vastaan, kun kummassakin kisassa jo nykyisellään tekee tiukkaa ehtiä ajaa kaikki kierrokset mikäli osa kisasta joudutaan ajamaan turva-auton takana.TV-aikataulut pettää. Bernie ei tykkää. Turva-autot pidentää kierroksen tuplaksi ja sitten vielä puolet lisää kierroksia. Mutta hyvä idea kyllä.
Eikös se raja ole nykyään neljä tuntia?Lisäksi varsinkin Monacossa ja Singaporessa tulisi kahden tunnin aikaraja vastaan, kun kummassakin kisassa jo nykyisellään tekee tiukkaa ehtiä ajaa kaikki kierrokset mikäli osa kisasta joudutaan ajamaan turva-auton takana.
Aa. Niinpä tietystiKaksi tuntia on varsinaisen kisaamisen aikaraja (tosin täksi kaudeksi sääntöä kai muutettiin niin, että kisa on 2 tuntia + 1 kierros). Neljä tuntia on aikaraja kisan startista alkaen sisältäen myös mahdolliset keskeytykset.
Kaksi tuntia on varsinaisen kisaamisen aikaraja (tosin täksi kaudeksi sääntöä kai muutettiin niin, että kisa on 2 tuntia + 1 kierros). Neljä tuntia on aikaraja kisan startista alkaen sisältäen myös mahdolliset keskeytykset.Eikös se raja ole nykyään neljä tuntia?