noksu
Well-known member
Allison Skyllä jotta hänen mielestään Kimin stopit oli aika optimaalisissa paikoissa, joten sen puolesta ei jossiteltavaa Kimin osalta.
Kyllähän tuossa lopussa huomasi, että alkaa ne pehmeätkin loppumaan. Juuri ja juuri olisi saattanut kestää, jos olisi sen noin kolme kierrosta aikaisemmin tullut varikolle. Nytkin täytyy muistaa, että Kimi pääsi Rosbergista nopeasti ohi, koska Nico teki virheen. Olisi saattanut mennä vielä yksi kierros muuten lisää Nicon perässä, kunnes olisi ohi päässyt. Hamilton pystyi myös aika hyvin kontrolloimaan kilpailua, vaikka erot alkoivatkin pienentyä reilusti.
Joo, hieno juhla Kimin 2. sijalle.
Jos Ferrari olisi hieman panostanut Kimiin, niin olisi ohitus Hamiltonista tapahtunut...
jäi niin pieneksi tuo ero./
Alonsolla on kahdeksan Brasiliasta. Kimin saldo toiseksi paras.SweetSuite sanoi:Uran seitsemäs podium Bahrainista, olikohan jo ennätysmäärä samasta kisasta ilman voittoa?
Olikohan Alonso katsonut noita twiittejä?Hyi vittu noista maikkarin lähetyksissä näkyvistä twiiteistä saa syövän.
Onko noinHyi vittu noista maikkarin lähetyksissä näkyvistä twiiteistä saa syövän.
Olisko noi jarrut Mersun heikko kohta kun joutuu oikeesti kilpaa ajamaan? :eek!:Hamiltonia ei pysäyttänyt edes jarruvika, Kimi ja Bottas ajoivat loistavasti. Vettelin siiven hajoaminen ikävä juttu, mutta onneksi oli 5:s
Kyllä. Varsinkin kun näyttää että Hamiltonin taktiikatkin elää vettelin taktiikoiden mukaan. Yhden vastustajan seuraaminen voi helposti kostautua jos unohtaa muut haastajat.Hyvä oivallus joka tapauksessa tuo Kimin taktiikka :alppu:
Toisaalta jos Kimin viimeinen stoppi olisi tehty 2-3 kierrosta aikaisemmin olisi siitä voinut seurata se, että renkaat eivät olisi kestäneet loppuun asti, joten eiköhän Ferrarilla oltu laskettu tarkkaan se missä vaiheessa Kimi pitää ottaa sisään viimeisen kerran jotta pehmeämmät renkaat kestävät loppuun asti.Jossittelua, mutta vaikutti myöhäiseltä tuo Kimin toinen stoppi. Jokainen kierros kovemman setin lopussa lisäsi eroa Hamiltoniin ja Rosbergiin huomattavasti, joten takaa-ajomatka kasvoi eli kilpailukyky ei ainakaan parantunut heitä kohtaan (ohitustilanne siirtyy myöhäisimmille kierroksille). Varikkomuurilla pitäisi olla vähimmäiskierrosmäärä, jolla Kimi otetaan toisen kerran sisään ja todellinen kierros olisi määräytynyt Kimin kierrosaikojen vs. Hamilton Rosberg kierrosaikojen kehityksen mukaan. Kimin kierrosajat alkoivat pudota huomattavasti ellen väärin tulkinnut, jolloin stoppia olisi pitänyt aikaistaa pari kolme kierrosta?
Hyvä oivallus joka tapauksessa tuo Kimin taktiikka :alppu:
Niin kuka tietää mutta helposti voisin olla samaa mieltä.Nopeus mediumeilla ja optimaalisemmat stinttien pituudet ratkaisivat podumin.
Olisikohan Vettel mennyt aika-ajo säädöt edellä ja renkaat ei kestä
Olen erimieltä. Kimi hävisi keskistintin viimeisellä kolmella kierroksella joku 2 sek/kierros. Vikan stintin lopussa Kimi otti vielä aika helposti kärkikaksikkoa kiinni, joten muutama kierros aikaisemmin varikolle niin Kimillä olisi ollut joku 6 sek vähemmän kirittävää. Kysymys kuuluu olisiko Kimillä ollut vielä tarpeeksi rengasta jäljellä Lewiksen ohittamiseen kolmen ekstrakierroksen jälkeen. Ehkä ei, mutta olen kuitenkin Oikarisen kanssa samaa mieltä, että agressivisempi olisi voinut olla taktiikan kanssa.Allison Skyllä jotta hänen mielestään Kimin stopit oli aika optimaalisissa paikoissa, joten sen puolesta ei jossiteltavaa Kimin osalta.