Polkupyöräily ja -pyörät

Liittynyt
24.1.2004
Viestit
10131
Sijainti
Oslo
Ei voi mitään. Lähden pesemään polkupyörän. Pari päivää sitten jotkut pyöräfriikit pesivät fillareitaan pihassa toista tuntia.
 
Liittynyt
24.1.2004
Viestit
10131
Sijainti
Oslo
Ei voi mitään. Lähden pesemään polkupyörän. Pari päivää sitten jotkut pyöräfriikit pesivät fillareitaan pihassa toista tuntia.
Eilen illalla taas tuossa samassa paikassa toinen ym. tyypeistä pesi pyöräänsä, en nähnyt mikä merkki oli kyseessä, mutta ilmeisesti kyseessä oli saman hemmon kolmas pyörä (montakohan niitä on?), Storckin ja Bianchin olin aiemmin bongannut.
 
Liittynyt
24.1.2004
Viestit
10131
Sijainti
Oslo
0. Kolmipyöräinen - punainen valkoisilla "täyteisillä".
1. Leveärenkainen sinivalkoinen polkupyörä - Tällä opin ajamaan ilman apurenkaita.
2. Tunturi Poni - Pitkäaikainen kirkkaankeltainen yhteistyökumppani, jätin lahjaksi jollekin halukkaalle varastoon, muuttaessani Kemistä (lyhytaikainen kotikaupunkini) Ouluun 90-luvun loppupuolella.
3. 6-vaihteinen Tunturi (retkipyörä?). Hopeanvärinen, käyräsarvinen, teräsrunkoinen ajopeli joka täytti hyvin tehtävänsä. En tiedä mitä tälle tapahtui.
4. Nishiki Trim Master (punainen) - Tämä on se polkupyörä johon suorastaan samaistun. Fantastinen ajopeli, jolle kertyi enemmän ajokilometrejä kuin kaikille muille omistamilleni pyörille yhteensä. Ensimmäinen omilla rahoilla hankkimani polkupyörä (1985). Vanhempani myivät laitteen luvallani eteenpäin. :frown:
5. Tummansininen vaihteeton Crescent. "Mummopyörä", jonka hankin Oulussa, mahdollisesti Kemissä tarpeeseen. Myin pyörän eteenpäin. Siitä hävisivät tietojeni mukaan jarrut, ja ruoste tuhoaa sitä jossain päin Helsinkiä korttelin sisäpihalla.
6. Harmaa Hard Rocx- hybridi. Ensimmäinen pyörä Norjassa. Varastettiin lukitusta varastosta :dunno:
7. Tummansininen Cannondale Silk Path 700 hybridi (Hand made in USA). En muista tarkkaa vuosilukua, mutta ennen vuosituhannen vaihdetta hankittu. Käytin tänään työmatkalla. "Siisti" pyörä vieläkin.
8. Valkoinen Gekko, 29" hardtail. Pyörä jota käytän Markassa. Upea laite.
9. Cannondale F-Si Carbon 2.
Päivitin
 
Liittynyt
24.1.2004
Viestit
10131
Sijainti
Oslo
....Flexin ansanaru pitkänä yli kevyeenliikenteenväylän voi olla hengenvaarallinen. Tähän kun vielä yhdistetään korvanapit musiikkia huudattamassa, niin viheltelyt tai kilikellon soitot ei paljoa auta....
Tänään pyöräillessäni kotiin, kohtasin koiranulkoiluttajan jolla oli kaksi rotankokoista koiraa narujen päässä. Molemmat flexeissä ja eri suunnissa, ulkoiluttaja itse käveli keskellä kevyenliikenteen kaistaa puhuen samalla kännykkään.
 
Liittynyt
24.1.2004
Viestit
10131
Sijainti
Oslo
Kuvasta näkee sen mikä aiemminkin todettu on, että lokasuojista tulee usein ongelmia.
 
Liittynyt
24.1.2004
Viestit
10131
Sijainti
Oslo
Palasin äsken kotiin Markasta, 40+ km. Pitäisi ne pyöräilylasit ostaa, muutamassa alamäessä piti olla silmät "virolaisena" kun jotain hytykkää oli parvin iltalennolla.
 

jjv

Arschloch
Liittynyt
4.5.2005
Viestit
26889
Tänään pyöräillessäni kotiin, kohtasin koiranulkoiluttajan jolla oli kaksi rotankokoista koiraa narujen päässä. Molemmat flexeissä ja eri suunnissa, ulkoiluttaja itse käveli keskellä kevyenliikenteen kaistaa puhuen samalla kännykkään.
Tänään aamulla töihin pyöräillessäin huomasin alamäessä miehen kävelevän pyörätien laitaa ja rotankokoisen elukan kipittävän toisella puolella väylää. Silmin unihiekkaisin yritin tähystää onko niiden välillä naru. Ei näkynyt ja lopullisesti luotin näköhavaintooni, kun tunnistin elukan olevan siili.
 
Liittynyt
24.1.2004
Viestit
10131
Sijainti
Oslo
Olen näköjään pyöräillyt kesäkuun aikana Oslomarkassa keskimäärin liki 25 km päivässä. Päälle tulee tietysti työmatka- ym. pyöräily.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
24.1.2004
Viestit
10131
Sijainti
Oslo
Eipä ole sitä ongelmaa mulla.:eek:
Kyllähän suojalasit on välttämättömät, etenkin kovassa vauhdissa pukkaa tulemaan osumia silmien tuntumaan. Välillä on kyseessä kärpästä isompikin tavara.
Miten tuo kypärä-lasit kombinaatio toimii "huurustavissa" olosuhteissa?
 

Pakokaasu

Banned
Liittynyt
29.3.2015
Viestit
454
Olen näköjään pyöräillyt tämän kuun aikana Oslomarkassa keskimäärin liki 25 km päivässä. Päälle tulee tietysti työmatka- ym. pyöräily.
Nyt kun on tämän kuukauden toinen päivä juuri alkanut, niin kävit ilmeisesti eilen 25 km pyörälenkillä?
 
Liittynyt
24.1.2004
Viestit
10131
Sijainti
Oslo
Nyt kun on tämän kuukauden toinen päivä juuri alkanut, niin kävit ilmeisesti eilen 25 km pyörälenkillä?
Aika kuluu näköjään nopeasti.:eek: Elokuvassa jonka äsken katsoin, totesi Bruce Willisin esittämä hahmo jotenkin että jos liikumme eteenpäin hitaammin kuin nyt, siirrymme ajassa taaksepäin.

Edit. Laskin sitä paitsi vähän väärin.:eek: Ei pahasti, mutta kuitenkin. Parikymmentä kilometriä on oikea luku.
 
Viimeksi muokattu:

Hartsa76

Well-known member
Liittynyt
23.2.2012
Viestit
7208
Eipä ole sitä ongelmaa mulla.:eek:

Suuta tuollainen kypärä ei ainakaan suojaa eli ainakin suuhusi itikat ja muut hyönteiset pääsevät lentämään.

Ajettuasi pyörälenkin leveä hymy naamallasi ovat hampaasi täynnä niihin liiskautuneita itikoita ja muita hyönteisiä.
 

PekPoy

oik. yo.
Liittynyt
11.2.2001
Viestit
8173
Sijainti
Helsinki / f1racing.net / vasempaan kääntyvät mutk
Siirryttyäni piilarien käyttäjäksi löysin itse ihan uuden syyn käyttää ajolaseja pyörän seljässä. Aiemmin syinä olivat ensisijaisesti öttiäiset ja auringon häikiminen. Piilarien kera ilman ajolaseja pyöräillessäni totesin keväämmällä, että jo lyhyt reissu miedolla vauhdilla kuivattaa silmät sikäli kovin, että tuntuvat nauhtuvan kuoppiinsa.
 

Antsa Rieppo

Well-known member
Liittynyt
1.1.2015
Viestit
46299
Sijainti
Purukiellossa
Kyllähän suojalasit on välttämättömät, etenkin kovassa vauhdissa pukkaa tulemaan osumia silmien tuntumaan. Välillä on kyseessä kärpästä isompikin tavara.
Miten tuo kypärä-lasit kombinaatio toimii "huurustavissa" olosuhteissa?
Hyvin. Niissä on tuuletus. Sateessa aivan loistavat. Ei lärvikään kastu. Ja tuon visiirin voi nostaa ylös.

Tuossa näkyy se tuuletus Carl Zeiss tekstin alapuolella.

Visiiri ylhäällä
 
Ylös