Polkupyöräily ja -pyörät

Örfil

Guest
Tuon kommentin aiheuttaman henkisen paineen ansiosta Rainierin tulos saa n. 100 metrin boostin.
Kävi päinvastoin :(

Kentällä oli jalkapallomatsi ja yleisöä. Vetelin silti lippalakki päässä ja kieli vyön alla 12 minuuttisen.
 
Liittynyt
24.1.2004
Viestit
10131
Sijainti
Oslo
Kävi päinvastoin :(
Kentällä oli jalkapallomatsi ja yleisöä. Vetelin silti lippalakki päässä ja kieli vyön alla 12 minuuttisen.
Kannattaa pyrkiä näkemään odotuksien alle menevät suoritukset siinä valossa, että seuraavalla kerralla onkin sitten helppo parantaa :thumbup:

Tänään pyöräilin pojan kanssa rauhallisesti 40 km Markassa. Matkalla tapahtunutta:
- Eräs lenkkeilijänainen seisoi neuvottomana neljän polun risteyksessä, neuvoin hänelle lyhimmän reitin Nittedaliin.
- Bongasin ensimmäisen kerran täsmälleen samanlaisen pyörän kuin itselläni on.

Muuta "erikoista" ei sitten tapahtunutkaan. Melko paljon oli hieno sää houkutellut urheilevaa kansaa liikkeelle.
 

Örfil

Guest
Tänään pyöräilin pojan kanssa rauhallisesti 40 km Markassa. Matkalla tapahtunutta:
- Eräs lenkkeilijänainen seisoi neuvottomana neljän polun risteyksessä, neuvoin hänelle lyhimmän reitin Nittedaliin.
Koska mittaukset olivat kesken, kai huudahdit (pysähtymättä kohdalla) naiselle "Jeg er helt ute og sykler!".
 
Liittynyt
24.1.2004
Viestit
10131
Sijainti
Oslo
Koska mittaukset olivat kesken, kai huudahdit (pysähtymättä kohdalla) naiselle "Jeg er helt ute og sykler!".
Mittaukset ovat pyöräillessä aina kesken, mutta sensorini rekisteröivät apua tarvitsevan. Sekvenssikisaa käydessäni "olisin saattanut" ilman aktiivista pysäytysyritystä ajaa suu vaahdossa ohi.
 

Örfil

Guest
K: Tiedättekö miten Albert paikkaa sisäkumin?

V: Laittaa lippalakin päähänsä

HEHEH HUUMURIA sano kuosm@nen!
 

Jacques

KKWCS:n Mietaa
Liittynyt
15.10.1999
Viestit
37045
Sijainti
Helsinki
Mites nuo mini-v:t toimii sateella? Ja kuinka kauan palat kestää? Olen kyllä siinä käsityksessä että loppujen lopuksi levyjarrujen paino- ja aerodynaaminen haitta - pelkästään nopeutta ajatellen - kompensoituu varsinkin mäkisessä maastossa lyhyempien jarrutusmatkojen, ja sen että niihin voi luottaa, ansiosta.
Hyvin nuo on toiminut sateellakin eikä ole vielä tarvinnut vaihtaa. Mulla on crossarin mini-v jarruissa samanlaiset jarrupalat kuin maantiepyörässä ja maantiepyörässä yhdet palat kestää about yhden kauden (jos ajaisi pelkästään yhdellä pyörällä) eli ~4000km. Eivät siis kauhean nopeasti kulu (huom! siis jos on laadukkaat jarrupalat).. Cantilever jarrupaloja sensijaan joutui vaihtamaan kokoajan (kerran kuussa melkein).

Eli laadukkaiden vannejarrujen ja levyjarrujen ero ei ole niin suuri, että jarrutusmatkoissa olisi juuri eroa. Siis jos puhutaan maantie tai hiekkatie -olosuhteista. Maastossa asia on eri, jyrkempiä laskuja ja tiukempia teknisempiä mutkaosuuksia, joissa levyjarruista on enemmän hyötyä. Cyclocross-pyörällä ei sellaiseen maastoon ole kuitenkaan kauheasti asiaa.
 
Ylös