Jep, Kimi ajoi kisan nopeimman kierroksen 42. kertaa urallaan ja nousi sen myötä Alain Prostin ohi toiseksi eniten nopeita kierroksia ajaneeksi kuljettajaksi Michael Schumacherin jälkeen. Että kyllä vähän voisi torilla tavata tämän myötä.Jäikös kimin nimiin kisan nopein kierros? Vitsikästä jos jäi sillä kisasta taisi olla vielä yli 20kierrosta jäljellä kun sen ajoi.. Olikohan se pelkästään bensankulutuksesta kiinni kun vauhti hyyty vai oliko renkaat vaan väärät.
Ennemmin näkisin ton toisin päin, niin että superpehmeästä ei saatu ulosmitattua sen potentiaalia polttoainepulan vuoksi. Rengasvalinta oli varmaankin sinäänsä oikea. Massa tais vaihtaa superpehmeät Räikköstä aiemmin ja hyvin kestivät loppuun kovassa vauhdissa.Ymmärrän siis tuon varikkokäynnin sinänsä, mutta en välttämättä tuota rengasvalintaa. Paitsi jos ajattelivat että kovemmasta renkaasta ei tuon polttoainepulan vuoksi tulla pystymään ulosmittaamaan sen nopeuseroa (pehmeämpään renkaaseen).
No siinä se renkaanvaihdon syy. Hittojako tuosta kolmannesta sijasta ja pressipokkuroinnista - Kimi halusi nopeimman kierroksen :alppu:Jep, Kimi ajoi kisan nopeimman kierroksen 42. kertaa urallaan ja nousi sen myötä Alain Prostin ohi toiseksi eniten nopeita kierroksia ajaneeksi kuljettajaksi Michael Schumacherin jälkeen. Että kyllä vähän voisi torilla tavata tämän myötä.
Kaatu ja kaatu. Kaikki tuolla joutui säästämään bensaa, Valtterikin.No, niinpä tuo Kimi sanoi, että bensansäästöön kaatui Valtterin takaa-ajo.
On tämä bensansäästö melko naurettavaa homma, ei kyllä kuulu mitenkään tällä kaavalla kilvanajoon. Bensan kulutus vapaaksi ja välitankkaukset jos tarvii, saisivat vapaammin päättää miten haluavat kilpailla. Rengassääntö pitäis kans muuttaa, että kuljettaja kohtaisesti valitsevat koko paletista vapaasti mitä renkaita käyttävät. Bottakselta hyvä kisa. Kimiltä pettymys, oli pyörähdyksen syy mikä tahansa.No, niinpä tuo Kimi sanoi, että bensansäästöön kaatui Valtterin takaa-ajo.
Kyllähän kasarillakin harva se kisa joltakin löpö lopussa loppui, esimerkkinä Monaco 1982 ja San Marinon kisa 1985.On tämä bensansäästö melko naurettavaa homma, ei kyllä kuulu mitenkään tällä kaavalla kilvanajoon.
Totta kai, kaikkihan sitä joutuu säästämään. Täällä nyt vain ääneen mietitiin, että menikö renkaat vai pitikö säästää bensaa, kun ei saanut Valtteria kiinni.Kaatu ja kaatu. Kaikki tuolla joutui säästämään bensaa, Valtterikin.
Eikös toiseks vikalla kiekalla ollu 98 kg jo käytetty?Ei ne nytkään käytä sitä 100 kiloa bensaa.
juu, ei. ainoastaan 99,5kg oli maalissa mennyt.Ei ne nytkään käytä sitä 100 kiloa bensaa.
Noni. Ei lähelläkään.juu, ei. ainoastaan 99,5kg oli maalissa mennyt.
Ehdotan että telemetria autosta varikolle kielletään. Datan saa lukea vain varikkopysähdysten yhteydessä, jos silloinkaan.Kyllähän kasarillakin harva se kisa joltakin löpö lopussa loppui, esimerkkinä Monaco 1982 ja San Marinon kisa 1985.
Pitäis ottaa anturit pois, jotka mittaavat tankissa olevan bensan määrän. Siinä sais arvailla, että paljonkos siellä vielä on.
Ei kai niitä osumia tule, kun kuskeja rangaistaan jokaisesta kolhusta ja yrityksestä. Fanit ovat samaa mieltä siitä, että syöksyä ei saa vaan ohitusten täytyy olla hallittuja ja siistejä.Mikä tässä nyky touhussa oikein mättää, kun startissakaan ei edes jämäsijoilla oteta osumia juuri ollenkaan?
Ja tämä taas johtuu maksukuskeista, jotka noita hallitsemattomia syöksyjä harrastivat. Maksukuskit taas ovat tulleet lajiin syystä että... En edes jaksa kirjoittaa, mutta todella pitkälle näitä syitä ja seurauksia tosiaan voisi luetella. Nyky formuloiden ongelmat ovat nätissä kehässä, kaikki jatkumoita toisistaan.Ei kai niitä osumia tule, kun kuskeja rangaistaan jokaisesta kolhusta ja yrityksestä. Fanit ovat samaa mieltä siitä, että syöksyä ei saa vaan ohitusten täytyy olla hallittuja ja siistejä.
Samaa mieltä, alkaa olemaan sillä tasolla tuo kilpailu sarjassa, että kohta loppuu mielenkiinto katsoa kisoja. Ymmärrän kyllä tuon Alonson turhautumisenkin, naurettavaa tuollainen eko ajelu.Ja tämä taas johtuu maksukuskeista, jotka noita hallitsemattomia syöksyjä harrastivat. Maksukuskit taas ovat tulleet lajiin syystä että... En edes jaksa kirjoittaa, mutta todella pitkälle näitä syitä ja seurauksia tosiaan voisi luetella. Nyky formuloiden ongelmat ovat nätissä kehässä, kaikki jatkumoita toisistaan.