Toyota Gazoo Racing

Reinweib

Vetohenkilö
Liittynyt
28.3.2013
Viestit
1010
Sijainti
Piilosa
Kuulemma joku tekninen johtaja tms. ja muutama muukin enemmän tai vähemmän avainhenkilö on lähtenyt nostelemaan Puuppolan verstaalta ja syynä kuulemma se, että työskentely T.Mäkisen kanssa oli "mahdotonta"...
Voi olla että johtamis- ja toimintatavat hivenen erilaiset jos meillä on tavanomainen kirjanoppinut urapolkua edennyt johto versus ralliautojen kanssa ikänsä touhunnut maanviljelijä :wink:

Täytyy pitää peukkuja ettei tämä nyt konkretisoidu tuota radikaalimmin.

Edit: Lehtinen @ Autosport: "Our philosophy has been that we have a core team looking after the technical director's job, not one person leading the project," said Lehtinen.

"We had to give job titles and Michael took this one, but his leaving is not a big drama.
 
Viimeksi muokattu:

maksimaalinen atakki

Tulos tai ulos
Liittynyt
30.3.2012
Viestit
935
Toivotaan nyt ettei nämä Toyotan tiimin henkilöstö huolet tai lähdöt vaikuta, siihen ettei pulkka tule kulkemaan koko projektissa toivotulla urilla. Ei meinaa noin tietämättönä vaikuta kovin vakuuttavalle. :rolleyes:

T.M. ottanut liikaa ohjia käsiin johtamisessa ja esim. testauksessa?
 
Viimeksi muokattu:

Dino246

Well-known member
Liittynyt
18.6.2009
Viestit
2332
Minulle tuli heti mieleen tämä uusi coupé-katumaasturi-mikälie C-HR. Käsittääkseni yrittävät hakea tuolla vähän nuorempaa/nuorekkaampaa asiakaskuntaa ja siihen WRC voisi olla ihan hyvä markkinointikanava. Ja tuo C-HR taitaa olla suunniteltu Nissan Jukelle kilpailijaksi joten on samaa kokoluokkaa, joten ei ehkä vielä liian iso ralliautoksi?
 

Audi_sport_UK

Well-known member
Liittynyt
28.2.2010
Viestit
1754
Haiskahtaa siltä, että kori tulee olemaan, joku vasta tuotantoon tuleva. Muutoinhan tuollaisen muulikorin käyttö ei olisi mielekästä.
C-HR näyttää aika isolta/pitkältä, mutta tuosta saisi kyllä psykedeelisen näköisen ralliauton.
 

Ghetto

Well-known member
Liittynyt
27.5.2004
Viestit
909
Haiskahtaa siltä, että kori tulee olemaan, joku vasta tuotantoon tuleva. Muutoinhan tuollaisen muulikorin käyttö ei olisi mielekästä.
C-HR näyttää aika isolta/pitkältä, mutta tuosta saisi kyllä psykedeelisen näköisen ralliauton.
Jutun luettua mieleen tuli juurikin tuo C-HR, mutta auton pituus on 4,36m (Leveys lähes 1,8m), mutta en osaa sanoa onko se "liian" pitkä (en ole perehtynyt niin tarkkaan sääntöihin).Sen 30cm pitempi se kuitenkin olisi kuin muilla. Vastaava automalli rallipoluilta on periaatteessa Mini Countryman eli sen suhteen auton "pohjarakenteen" ei pitäisi olla ongelma. Mini toki selkeästi lyhyempi (pituus 4,11m), mutta saman levyinen.
C-HRllä kisattiin 24h Nurburgringin kisassa ja silloin C-HR oli kisa vireessä melkein 4,9 metriä eli aikamoinen limusiini versus esim. i20.

Alla linkki kisan juttuun ja tietoja autosta.

http://www.toyota-global.com/events/motor_sports/nurburgring/

Olen samaa mieltä tuosta ulkonäöstä, tulisi varmasti komee ralliauto, koska itse ainakin pidän tuotantomalliakin näyttävän näköisenä, vaikka vielä vain kuvista sitä katsellut. Mikähän se uusi malli sitten voisi olla? Tästä ei ole kyllä mitään tietoa, onko Toyota S-FR tulossa tuotantoon?! Vaikea uskoa.

http://www.toyota-global.com/showroom/toyota_design/concept_cars/gallery_s-fr.html

Onpahan taas jotain uutta mielenkiintoista mitä odottaa, toivottavasti saavat uuden ja oikean automallin pian testiin.
Ensi vuoden autot tulee oleen nopeita ja varmasti meillä katsojilla on nähtävää enemmän kuin ennen :thumbup:

Edit. Jonezi ehtikin ensin tuon S-FR suhteen!
 
Viimeksi muokattu:

veltto

Well-known member
Liittynyt
1.12.2010
Viestit
827
Se on porrasperäinen yaris josta ralliauto tehdään..;)

Tai jos joku muu, niin sellainen auto joka on tehtaalta tullessaan etuveto. Noihin takaveto aihioihin en usko.
 

toini

Member
Liittynyt
25.3.2012
Viestit
12
Toi Yariksen takaspoileri on näyttänyt hiukan erikoiselta niiden sivulevyjen kanssa, mutta nyt kun näki ton C-HR:n niin sehän sopis siihen huomattavasti paremmin. Oiskohan takasiiven muoto ollut jo testiautossa tulevan kaltainen sovitettuna vain Yariksen koriin.
 

Dino246

Well-known member
Liittynyt
18.6.2009
Viestit
2332
Tuo C-HR olikin sitten paljon isompi kuin miltä näyttää. Vaan voihan se olla että Toyotalta on vielä tulossa joku pienempikin "trendikäs crossover" tuon C-HR:n lisäksi, tuo "muulin" käyttäminen testeissä kyllä tosiaan puhuu vähän sen puolesta että WRC tehdään jostakin ihan uudesta mallista. Mihinkään porrasperä-Yarikseen en kyllä usko kun taitaa yleensä nämä pikku-porrasperät olla aika rajattujen markkinoiden autoja.

S-FR:ään en jaksa oikein uskoa mutta olisihan tuo ihan jäätävän hieno laite WRC:nä! :thumbup:
 

Audi_sport_UK

Well-known member
Liittynyt
28.2.2010
Viestit
1754
Filippiinit ja Thaimaa taitaa olla myöskin sellainen alue jossa tuo konttiperäinen Yaris, eli Vios myy kuin häkä. Noilla ajetaan myös jonkin näköistä paikallista ratasarjaa.
Viosista julkistettiin facelift malli huhtikuussa. Ilmeisesti se ei ole vielä tuotannossa.
 

Dino246

Well-known member
Liittynyt
18.6.2009
Viestit
2332
Esim. Kiinan suosituin korimalli, pienet markkinat....joo...
Minä en puhunutkaan pienestä markkinasta vaan rajatusta markkinasta. Vaikka Kiinan (ja Aasian) markkinat on isot ja sitä myöden tärkeät, niin en tiedä haluaako Toyota lähteä tekemään yleismaailmallista markkinointia (ja mielikuvamarkkinointia) automallilla jota ei monessa paikkaa myydä ollenkaan tai se on pelkkä marginaalituote? Ja markkinoinnissa yleensäkään ei välttämättä markkinoida sitä mikä myy vaan sitä mitä halutaan myydä (mielikuvia). Toyota on minusta ilmoittanut ihan strategiakseen että haluavat nuorentaa imagoaan joten siihen joku trendikäs crossover kyllä minun käsittääkseni olisi parempi väline kuin pieni porrasperä jonka volyymit ehkä ovat isot mutta rajattu vain tietylle alueelle, eikä ole profiloitunut mitenkään erityisen trendikkääksi ja nuorekkaaksi tuotteeksi. Tämä C-HR:hän on juuri osa tätä "nuorennusleikkausta" jolla Toyota yrittää saada nuorekkaampaa imagoa ja käsitin lukiessani tuosta autosta juttua että näitä trendikkäitä crossovereita olisi tulossa vielä lisääkin.

Mutta mistäpä minä Toyotan strategioita sen tarkemmin tiedän, voin olla totaalisen väärässä ja ensi kaudella Toyotan tiimi vetää rallipoluilla konttiperä-Yariksella.
 

Audi_sport_UK

Well-known member
Liittynyt
28.2.2010
Viestit
1754
Toyotan pitää valita aihioksi auto, jota keritään valmistamaan luokituksen vaatima määrä ennen 2017. Mitään uutta crossoveria ei enää kerkeä tässä vaiheessa luokitella.

Sen verran lueskelin ulkomaisia foorumeita, että kyseessä olisi vain facelift Yaris.
Ilmeisesti missasimme varsinaisen uutisen, joka on että Toyota aikoo panostaa aerodynamiikkaan ja mennä sen ehdoilla wrc-korin rakennuksessa.
 

JoneZi

User
Liittynyt
17.3.2012
Viestit
7571
Sen verran lueskelin ulkomaisia foorumeita, että kyseessä olisi vain facelift Yaris.
Ilmeisesti missasimme varsinaisen uutisen, joka on että Toyota aikoo panostaa aerodynamiikkaan ja mennä sen ehdoilla wrc-korin rakennuksessa.
Eli ihan sama tilanne, kuin Polon ja Fiestan kanssa. Uusi/facelift koppa tulossa, jota odotellessa testataan vanhalla muulilla.

e: Tulikin puhuttua puuta heinää, kun nuo uudet mallit tulevatkin vasta ensi vuoden aikana.
 
Viimeksi muokattu:

veltto

Well-known member
Liittynyt
1.12.2010
Viestit
827
VW, Hyundai, Toyota, Ford testaavat kaikki muuleilla. Mutta tulevassa autossa pitää luultavasti sama pohjalevy kuin muulissa. Ei siinä hirveästi voi akselivälit tai raidevälit ynnä muu geometria muuttua lopulliseen versioon.

Citroen taitaa olla lähimpänä lopullista versiota päältäpäin. VW:ssä taitaa vähän keula muuttua, joten käytännössä sama auto se on jolla nytkin ajellaan.

Marras- joulukuussa pitää olla autot luokiteltu, joten kyllä Toyotan ensi vuosi kisoissa on varmasti vielä aikamoista opettelua.
 

Reinweib

Vetohenkilö
Liittynyt
28.3.2013
Viestit
1010
Sijainti
Piilosa
Toyotan pitää valita aihioksi auto, jota keritään valmistamaan luokituksen vaatima määrä ennen 2017. Mitään uutta crossoveria ei enää kerkeä tässä vaiheessa luokitella.

Sen verran lueskelin ulkomaisia foorumeita, että kyseessä olisi vain facelift Yaris.
Ilmeisesti missasimme varsinaisen uutisen, joka on että Toyota aikoo panostaa aerodynamiikkaan ja mennä sen ehdoilla wrc-korin rakennuksessa.

Testing so far has been carried out with a mule car based on the current Yaris road car design, but chief of engineering Tom Fowler said the final model will stand apart from the rest of the field.

"The overall concept is quite different [to rivals' cars]," he said.
Eli eiköhän nassunkorotus-Yarikset ole luettu pois, ihan senkin takia että sitä myydään ympäri maailmaa viidellä eri nimellä. Tuo crossdresseri olisi kyllä muuten varteenotettava, mutta saako siitä kilpailukykyistä? Jotkut Yariksen takasiivet olisi kuin tehty tuohon. Auriksesta on nelivetoversiota työn alla, ja menisi tuohon aeroon suht heittämällä, mutta ei se nyt muusta porukasta erotu kuin kooltaan. Elämme mielenkiintoisia aikoja :thumbfh:
 

Dino246

Well-known member
Liittynyt
18.6.2009
Viestit
2332
Toyotan pitää valita aihioksi auto, jota keritään valmistamaan luokituksen vaatima määrä ennen 2017. Mitään uutta crossoveria ei enää kerkeä tässä vaiheessa luokitella.
Sikäli tämä C-HR vielä menisi tuohon että käsittääkseni tulee Suomeen marraskuussa, joten luulisi että ehtivät valmistaa noita luokitukseen tarvittavan määrän. Mitään ihan uutta mallia ei kyllä tosiaan varmaan ehdi enää luokittelemaan. Siitä en sitten tiedä onko tuollainen möhkö paras mahdollinen valinta kun kaikilla muilla aihio on aika lähellä minimimittoja.
 
Ylös