Raceway
Ratamestari
Odotan Ruotsin rallia suurella mielenkiinnolla..
Odotan Ruotsin rallia suurella mielenkiinnolla..
Sitä että onko lunta vai ei ?Odotan Ruotsin rallia suurella mielenkiinnolla..
Mieluusti toki odotan lunta Ruotsin kisaan sitäkin juu ja tietenkin hyvää tulosta Toyota-tiimille & suomalaisille kuskeille Latvala & Hänninen, lumella suomalaiset ovat aina olleet pienessä etulyöntiasemassa. Tosin ei tuo totuus taida enää nykyään päteä, keski- ja eteläeuroopan kuljettajat hallitsevat liukkaat & lumiset olosuhteet ja kapeilla piikkipyörillä ajon yhtälailla. Mieltä toki myös lämmittää ja hienoisia toiveita nostaa Yariksen kilpailukyvystä mm. kokeneen Latvalan arviot autosta, hän on päässyt hyvin sinuiksi sen kanssa ja on intoa taas täynnä todella vaikean viime kauden jälkeen.Sitä että onko lunta vai ei ?
Moottorit WRC -Yarikseen toimittaa TMG.Muuten hyvä mutta kukaan noista videon tyypeistä ei oo enään nykyisessä projektissa mukana. Tuo video on miltei kaksi vuotta vanha. Otsikkokin voisi olla creating the Yaris WRC volume 1. koska kun katsoo tuota autoa, niin Mäkisen tuotos on oikeastaan joka kohtaa erilainen. Tämähän on TMG:n auto ja se perustuu edellisiin WRC autohin, ei enään ensi vuonna mukaan tuleviin.
"Saksassa päämajaansa pitävä Toyota Motorsport GmbH (TMG) on mukana myös WRC-projektissa.
– TMG on avainpartnerimme. Se on vastuussa Yaris WRC:n moottorin suunnittelusta ja valmistuksesta."
Ogierin haaste on se, että ajaa vain neljä testipäivää uudella autolla ennen Montea. Nyt on ajanut pari päivää lumella ja tammikuussa vielä pari päivää asfaltilla, joten lähes kylmiltään lähtee kilpailemaan verrattuna Citroen ja Hyundai kuskeihin.https://www.youtube.com/watch?v=yYEq2v9Td5I
Tässä eilisiä testejä.
Ihan ilo se on Toyotan ja JMn ajoa seurata.
Sehän voi olla, että nämä uuden säännön autot sopivat JMlle paremmin kuin esim. Ogierille ja Toyota osuu Suomi pojan käteen kuin unelma. Lappi sais vaan päästä kanssa puikkoihin pikku hiljaa!
Mukavaa joulun aikaa kaikille forumilla,
G
Toivottavasti Toyotalla ovat tosiaan onnistuneet tekemään niitä salaisia testejä tai muuten vaan tietävät mitä tekevät .Asked if he'd been surprised at what he had seen on some cars, Demaison added: "Yes. Particularly Toyota. Their car looks quite different [in terms of aero].
"What seems strange is that they are homologating some aero which they didn't seem to have run already, unless they did it in a really secret test."
Huomaa että kaveri on ollut Jari-Matin kanssa samassa tallissaFX tarinoi jossain yhteydessä juuri ennen joulua että Volkkarilla oli aivan erilainen lähestymiskulma näihin 2017 speksin autoihin kuin kaikilla kilpailijoilla. Optimi olosuhteissa he olisivat antaneet selkeästi tasoitusta airodynamiikassa, mutta ideana oli säilyttää ne vähäiset aerohärpäkkeet mukana maaliin asti eikä jättää puolia niistä ensimmäiseen mutkaan, josta leikataan vähän roheammin. Sama filosofia mm. alustan osissa. Ei kevennetä äärimmilleen vaan tehdään painonkin kustannuksella vähän vahvempia osia, jotka toivon mukaan kestävät paremmin kuin kilpailijoiden vastaavat.
Veikkaan että tuo Toyotan huono kulku asfaltilla johtui vain siitä ettei sitä oltu aijemmin suuremmin testattu. Sorallahan tuo on käsittääkseni mennyt ihan kohtuudella aijemminkin.Paljon fiksummalta näyttää tojotan meno nyt uusissa videoissa! Latvalan käsissä ainakin :thumbup: Liekö Latvalan palaute Poloon verraten ollut merkittävässä roolissa?
Loistojuttu kuitenkin että on otettu silminnähtävä askel eteenpäin. Alkais jo se Monte carlo!
Hänninen sai osaltaan testattua Yariksen soralle ja lumelle suht hyvin toimivaksi paketiksi. Tämä oli mielestäni nähtävissä jo kesän soratesteissä, nuo Latvalan Palsankylän lumitestit vain vahvistivat itselleni tätä käsitystä.Veikkaan että tuo Toyotan huono kulku asfaltilla johtui vain siitä ettei sitä oltu aijemmin suuremmin testattu. Sorallahan tuo on käsittääkseni mennyt ihan kohtuudella aijemminkin.
Toyota taisi olla toinen talli joka aloitti 2017 auton testit. Siinäänsähän sitä on ehditty testata kauemmin, kuin kilpailijoita. Toki uusi talli on aina uusi.