Froilan Gonzales
Well-known member
- Liittynyt
- 21.7.2008
- Viestit
- 897
Sitten kun saavat valmiiksi Helsinki-Tallinna -tunnelin, niin sitähän voisi ajaa edestakaisin
Niin, kyllä tänne Monaco^-2 mahtuu, mutta ei sellaista kukaan halua. Monacossa viehättää ainoastaan historian lehtien havina, eikä sekään kai oikeasti ketään kiinnosta, mutta järjestäjät maksavat laskunsa ja sieltä saa hyviä mainoskuvia. Street viewistä katujen kuntoa katselemalla ainoa ratkaisu lienee vetää kaiteet puolen metrin päähän radan reunasta. Jos aiotaan uusi nollan ohituksen kisa pykätä, niin sietäisi edes miljöön olla kunnossa. Radan vetäminen tehdasalueen läpi ei silloin taida toimia kovin hyvin. (Enkä ymmärrä, miksi tuossa luonnoksessa paluureitti on vedetty samalle tielle... Vaikka kaistoja on kaksi, niin eivät formulat voi niitä vastakkaisiin suuntiin suhata!)Alkuperäisuutisen Lappalaisen kahdessa minuutissa kahvipöydässä toimittajalle selostama rata taitaa kyllä ihan Helsingin maanmuotoihin täsmätä:
Sochissahan varikkokäynnin oli tarkoitus tapahtua jonkin stadionin sisällä, mutta se suunnitelma kaatui johonkin ongelmaan.Varikko maan alle parkkihalliin - sellaista ei muualla vielä olisikaan
Oisi siinä sitä kalliota. Sitä lähinnä aattelin että louhisivat vähäsen.Varikko maan alle parkkihalliin - sellaista ei muualla vielä olisikaan
Kyllähän Helsingissä koko ajan jossain rakennetaan, mutta kaupunki on niin kelvottoman ahdas paikka, että jos pykätään rakennustyömaa jokaiseen kaupunginosaan samanaikaisesti, niin liikenne seisoo joka päivä monta tuntia.Oisi siinä sitä kalliota. Sitä lähinnä aattelin että louhisivat vähäsen.
Ehkä oisi pitänyt selostella. Tuli joskus aikoinaan tuollapäin käveltyä, ei ajeltua kun auton parkit kalliita ja auto oli kaukana parkissa.
Googlella katsoin, eipä paljoa ole muuttunut. Helsinki muutenkin aika semmonen muuttumaton kaupunki. Ei tule korkeata taloa kuten Tallinnan kuvissa näkyy olevan. Kehno talous, ei varaa rakentaa, kertoo.
Uutisessa, jossain niistä, taisi lukea että oli toimittajalle selostanut. Josko meni jotain pieleen jossain vaiheessa. Joko selostusta tai piirtämistä.Niin, kyllä tänne Monaco^-2 mahtuu, mutta ei sellaista kukaan halua. Monacossa viehättää ainoastaan historian lehtien havina, eikä sekään kai oikeasti ketään kiinnosta, mutta järjestäjät maksavat laskunsa ja sieltä saa hyviä mainoskuvia. Street viewistä katujen kuntoa katselemalla ainoa ratkaisu lienee vetää kaiteet puolen metrin päähän radan reunasta. Jos aiotaan uusi nollan ohituksen kisa pykätä, niin sietäisi edes miljöön olla kunnossa. Radan vetäminen tehdasalueen läpi ei silloin taida toimia kovin hyvin. (Enkä ymmärrä, miksi tuossa luonnoksessa paluureitti on vedetty samalle tielle... Vaikka kaistoja on kaksi, niin eivät formulat voi niitä vastakkaisiin suuntiin suhata!)
Muistelisin DTM:ää ajetun joskus moottoritiepätkää edes takas Saksassa? Tuollaisen radan varmaan saisi Helsinkiin tehtyä jos halua olis, varaa pari kehäpätkää kiertää liittymää ja koukkaa jonkun teollisuusalueen tms kautta. Tai Pasilan puretulle ratapihalle mikkihiirisektoria vai joko sinne on rakennettu muuta? Jalliksen hallin ympärillä ajelis. Malmin kentälle ehkä ei saa mitään jos on vaan yks kiitorata riittääkö alue? Eikun onhan siellä ihan ristikkäistäkin baanaa sinne siis moottoriurheilumekka, sopivasti maisemoitu romukorjaamoilla.Ja pitää sanoa että en oikein keksi mihin Helsinkiin saisi järkevästi rakennettua edes sellaisen radan mikä tarjoaisi hyvän kisan ja ohitusmahdollisuuksia.
Historiallinen AVUS oli eri muodossa käytössä joskus 90-luvulla, ja nykyään edelleen ajettavassa Norisringissä on pieni pätkä edestakaisin.Muistelisin DTM:ää ajetun joskus moottoritiepätkää edes takas Saksassa?
Tosta kyllä näkee, että toiset on enemmän uhrattavissa kuin toiset. Jos katsoo muita perinteisiä ratoja ja sitten Spata, niin ei mene ihan nallekarkit tasan.Tuolta voi saada jotain osviittaa Bernien hinnoista. Siihen sitten kisan järjestäminen päälle.
Huh huh, miten tylsää kisaa. Mitään ei tapahdu, satoi tai paistoi, ellei joku tee selvää ajovirhettä, joka sekin harvinaista.Historiallinen AVUS oli eri muodossa käytössä joskus 90-luvulla, ja nykyään edelleen ajettavassa Norisringissä on pieni pätkä edestakaisin.
https://www.youtube.com/watch?v=dcrKNEtggps
https://www.youtube.com/watch?v=bMX0onTFPXg
Nimenomaan näin. Näitä esimerkkejä on vaikka kuinka. Oslo ja Tukholma vetivät talviolympiahankkeensa pois, ei siksi etteikö kisapaikkoja olisi vaan KOK:n kalliiden reunaehtojen vuoksi. Loppukisa käytiin siis Pekingin ja Kazakstanin Almatyn välillä.Suuntaus on minusta ollut vähän sellainen että niin kauan kuin urheiluliitot ja suurten urheilutapahtumien kaupallisia oikeuksia hallinnoivat tahot ovat sellaisia läpeensä korruptoituneita mätäpesiä kuin esim. KOK, FIFA, Bernien pulju jne., suurin osa kaikista suurista urheilutapahtumista, F1-kilpailuista jne. menee korruptoituneisiin diktatuureihin ym. "roistovaltioihin".
Varmasti olisi realistisempi ja paljon halvempi, mutta toisessa keskustelussa keväällä todettiin, ettei senkään sarjan saaminen Helsinkiin kovin todennäköistä ole.Ehkä se sähköformulakisa voisi olla Helsinkiin realistisempi vaihtoehto kaikin puolin. Varmasti riittäisi katsojia sillekin ja kustannukset olisi varmasti paljon pienemmät.
http://www.autosport.com/news/report.php/id/118419Formula E CEO Alejandro Agag says that it has received some very attractive financial offers to visit new venues in the future.
"We have over 180 cities that have requested to have a race, and many of them are ready to pay quite substantial money for that," said Agag.
Ei ole ei, jos 180 kaupunkia on hakenut. Mutta sinne kannattaisi oikeasti suunnata painopiste jos Stadiin katuratakisaa vielä halutaan. Siinä olisi oikeasti mahdollisuus näyttää, ettei kyse ole pelkästä haihattelusta ja sitten se, että tapahtuma pystytään järjestämään järkevän hintaisilla lipuilla. Aikaisemmassa FE-keskustelussahan sanoin, että yksipäiväisenä kolmea kymppiä enempi en tuosta maksaisi, olettaen että varikollekin pääsee.Varmasti olisi realistisempi ja paljon halvempi, mutta toisessa keskustelussa keväällä todettiin, ettei senkään sarjan saaminen Helsinkiin kovin todennäköistä ole.
Juuri näin. Mun silmissä Saksan maine rationaalisena kansakuntana vain kasvoi, kun antoivat Bernien pitää tunkkinsa ja luopuivat tämän vuoden GP:stä.Sehän alkaa olla ylpeydenaihe, ettei meidän maassa järjestetä isoja urheilutapahtumia. Siinä saa rehellisen demokratian maineen.
Tästä asiasta oli muuten varsin hyvä artikkeli Suomen Kuvalehdessä jokin aika sitten. Aivan törkeää touhua kaikin puolin näillä liiton sikaniskoilla, siellä mm. eräskin FIFA:n herra asui jossakin luksushotellissa (24.000 taalaa/yö), ja herran kissat asuivat sitten saman hintaisessa naapurilukaalissa koska eihän mies ja kissat nyt samaan luksushuoneeseen voi majoittua. Ja tosiaan Oslo veti olympiahankkeensa pois kun sieltä tuli KOK:lta satojen sivujen pumaska erilaisia vaatimuksia (mm. omat kaistat liikenteessä KOK:n herroille, vaatimuksia että pitää päästä kuninkaan vieraaksi ym. ym.). Nuo liitot ovat niin läpeensä korruptoituneita että nuo herrat ovat kadottaneet täysin kosketuksensa todelliseen maailmaan, ja unohtaneet mitä varten nämä liitot ovat alun perin olleet edes olemassa. Minulta on ainakin viime vuosien aikana mennyt kokonaan maku esim. olympialaisista koska tuo touhu on paisunut niin järjettömäksi että olympiakaupunkeihin rakennetaan orjatyövoimalla komeita pytinkejä jotka jäävät sitten kisojen jälkeen tyhjilleen rapistumaan, ja kuten esim. Sotshissa niin paikalliset asukkaat joutuvat pahimmillaan kärsimään ja muuttamaan pois alta.Nimenomaan näin. Näitä esimerkkejä on vaikka kuinka. Oslo ja Tukholma vetivät talviolympiahankkeensa pois, ei siksi etteikö kisapaikkoja olisi vaan KOK:n kalliiden reunaehtojen vuoksi. Loppukisa käytiin siis Pekingin ja Kazakstanin Almatyn välillä.
Ja seuratkaapa nyt vähän minkälaisia uutisia tulee Qatarin 2022 futiksen MM-kisoista. Jos pelaajilta ja valmentajilta kysytään, tuskin kukaan halusi kisoja pelattavan 40 asteen helteessä, mutta Qatarissa oli eniten tuohta FIFA:n pomoille antaa.