Haikki
KKWCS Team Maximum Attack
- Liittynyt
- 5.10.2009
- Viestit
- 1123
Ennakko:
Itselle kun lopulta selvisi missä ja milloin osakilpailut ajetaan jäi töiden takia ainoaksi vaihtoehdoksi Seinäjoki. Sieltä onneksi kisapaikka aukesi ja hyvällä fiiliksellä, redbull-kartfigh ja tällaiset tempaukset on aina tervetulleita, nyt toki oli isompana täkynä Räikkönen. Lopulta kisapäivä koitti ja puoli viideltä herätys töihin aamupäiväksi jossa sai lihakset vetreiksi ja virkeänä helsinkiin, mikäs sen parempi, loistoilma ja kisapaikalle tulossa kannustamaan ystäviä, sukulaisia, perhettä ja melkein koko osaston porukat töistä
paikan päällä alkoi olla jo isomman tapahtuman meininkiä ja ratakin näytti isommalta mitä odotin. Nastyn ja Slugin pongasin paikan päällä ja käväisin syömässä jäähallin tiloissa lounaan ja kuuntelin hymyillen santanderin kaverien spekulaatioita tulevasta kisasta. Pari energiajuomaa naamariin ja lataus kisaan alkoi olla kohdallaan.
AKK-junioreiden jälkeen olikin kohta vuoro radalle.
Harkat:
Autoksi oli arvottu #5 josta olin tyytyväinen koska sitten se ei ainakaan tulisi mulle aika-ajoihin koska autot vaihtui aina erien välillä (paitsi Räikkönen ajoi aina 7:lla) niin tuosta autosta olin kuullut osakilpailuista huonoa mutta nyt oli tietysti kaikissa autoissa uudet renkaat. Kolmen kärki oli Mika Helen, Ilpo Leppänen, minä. Reilun kymmenyksen jäin Mikalle, spekulaatioita käytiin varikolla. Huolestunut en koska taustajoukot sanoi että #5 näytti liukkaalta verrattuna muihin mutta kyllähän se antoi vähän lisäjännitystä.
Aika-ajot:
Autoksi #2 ja heti ekaan mutkaan huomasin että nyt pitää paremmin. Hyvä rytmi päälle ja paalupaikka haltuun noin 3kympän erolla vaikkakaan kierrosaika ei juuri sen parempi ollutkaan harkoista, #2 ei ehkä suorilla mikään hyvä ja pahimmalle vastukselle jäi heikompi auto aika-ajoon.
Aika-ajojen jälkeen oli hauska katsoa Kun Räikkönen kyykytti ensin lehdistön ja sitten Maikkarin tiimikuskit 6-0 välillä ohittelikin muita ketoon, voitontahtoa kaverilta ainakin löytyy . maikkarin lähdössä näytti olevan kuitenkin eturivissä pari ihan rattimiestäkin omin maalatuin kypärineen mutta ei heillä ollut mitään saumaa lopulta Räikköselle jonka ajama #7 näytti ilmeisen hyvältä muttei kuitenkaan onneksi mitenkään ylivoimaiselta autolta.
1.Finaali:
Autoksi #1.
Startissa Räikkönen nousee heti kuudenneksi ja Mika Helen kolmanneksi. Ensimmäisellä kierroksella mulla nytkähtää penkki taakse-asentoon ja auto alkaa heti hiukan puskea mutta ei onneksi ajoa häiritsevästi. 4. kierroksella Ilpo ja Mika käy kisaa, Mika nousee toiseksi ja Räikkönen menee samalla ovenavauksella Ilposta ohi. 5. kierros minulle ja Räikköselle kisan nopeimmat kierrosajat.
6.kierros ja Räikkönen ohittaa Mikan ja nousee toiseksi, kerkesin noin reilun 3 sekunnin kaulan tekemään, sitä sain vähän kasvatettua ja ykkösenä maaliin, toisena Räikkönen kolmas Mika. Grande finaaliin nousi myös neljänneksi ajanut Ilpo. Top kolmen ajat: 30.502, 30.669, 30.882.
Grande Finaali:
Autoksi #6
eturivistä kanssani starttasi Max Vikkelä joka nousi maikkarin lähdöstä. Sitten Mika, Ilpo, Räikkönen.
Ekaan mutkaan Mika ohittaa heti Maxin ja Räikkönen Ilpon muuten mennään aika tasaisesti letkassa ja ero kierroksen lopussa Mikaan muutama metri.
2. kierros Räikkönen ohittaa Ilpon ja alkaa painostamaan Mikaa. 2 ja puolminuuttia kun ajettu ohittaa Räikkönen Mikan ja nousee toiseksi, ero kärkeen 3s. Pian sen jälkeen mulle kierrosajaksi 30.434 joka jää päivän nopeimmaksi.
#6 oli hiukan parempi ajaa kuin #1, ei mitään aliohjausta ollut, voi johtua myös että penkki oli edempänä. Hieno ajofiilis päällä ja sain kasvatettua eron 5 sekunttiin. Sitten takana oli kovaa vääntöä ja keltaiset liput tuli radalle. 2 kierrosta kesti liputus ja huomasin että Räikkönen otti niiden aikana todella paljon kiinni, tais mokoma painaa täysillä
Sen jälkeen sain kuitenkin kontrolloitua eroa ja ruutulipulle ykkösenä, tuuletukset sen mukaiset ja terveiset katsomoon Räikkösen nopein aika tässä finaalissa 30.733. Kolmanneksi ajoi Ilpo. Kisaan loi hyvin tunnelmaa Oskari Saaren selostus.
Loppulätinät:
Kisan jälkeen Räikkönen tuli heti onnittelemaan ja heitettiinkin siinä läppää, erikoinen fiilis sen sijaan oli kun alkoi tulla kameraa ja mikkiä naaman eteen ja jotain piti änkyttää ettei nyt ihan pässiltä vaikuta Noista tilanteista en niin välitä ja palkintopallillekkin olisin mielummin ollut menemättä mutta olihan se uusi kokemus olla palkintopallilla Kimi Räikkösen kanssa, sielläkin oli hyväntuulinen ja heitti kommenttia ainakin palkintojuomaa koskien
Autot oli muuten yllätävän hyviä ajaa noin nuhapumpuiksi. Tarkoitus ei ole nyt milläänlailla kehuskella omalla ajolla ja kisakin ois voinu mennä hyvin erilailla eri formaatilla mutta sanonpa ainakin sen että syheröt radat ja hitaanpuoleiset autot kun ei koskaan ole ollut vahva puoleni niin tuona päivänä nuo autot sopi omaan ajotapaan todella hyvin tarkan etupään ja jarrujen takia joilla pystyi terävästi viemään autoa, se takasuoran jälkeinen vasurineulansilmä olikin ihan maukas paikka ajaa. Jos tuolla ois ollu jotkut VMcenterin uudet autot tai KIC:in sodit niin ei mulla ois ollu asiaa ollenkaan kärkeen, fakta sekin. Nyt pysyin onneksi myös erossa valleista rangaistusten pelossa, pari-kolme kertaa taisin niitä sivuta. Kimi niitä taisi töniä vähän enemmänkin ja olihan se Räikköseltä kyllä upea nousu, ei tuolla liian helppoa ollu ohittaa..
Kaikenkaikkiaan mukava päivä kartingin parissa ja kiitokset vielä kaikille foorumilaisille täällä ja paikanpäällä onnitelleille!!
Itselle kun lopulta selvisi missä ja milloin osakilpailut ajetaan jäi töiden takia ainoaksi vaihtoehdoksi Seinäjoki. Sieltä onneksi kisapaikka aukesi ja hyvällä fiiliksellä, redbull-kartfigh ja tällaiset tempaukset on aina tervetulleita, nyt toki oli isompana täkynä Räikkönen. Lopulta kisapäivä koitti ja puoli viideltä herätys töihin aamupäiväksi jossa sai lihakset vetreiksi ja virkeänä helsinkiin, mikäs sen parempi, loistoilma ja kisapaikalle tulossa kannustamaan ystäviä, sukulaisia, perhettä ja melkein koko osaston porukat töistä
paikan päällä alkoi olla jo isomman tapahtuman meininkiä ja ratakin näytti isommalta mitä odotin. Nastyn ja Slugin pongasin paikan päällä ja käväisin syömässä jäähallin tiloissa lounaan ja kuuntelin hymyillen santanderin kaverien spekulaatioita tulevasta kisasta. Pari energiajuomaa naamariin ja lataus kisaan alkoi olla kohdallaan.
AKK-junioreiden jälkeen olikin kohta vuoro radalle.
Harkat:
Autoksi oli arvottu #5 josta olin tyytyväinen koska sitten se ei ainakaan tulisi mulle aika-ajoihin koska autot vaihtui aina erien välillä (paitsi Räikkönen ajoi aina 7:lla) niin tuosta autosta olin kuullut osakilpailuista huonoa mutta nyt oli tietysti kaikissa autoissa uudet renkaat. Kolmen kärki oli Mika Helen, Ilpo Leppänen, minä. Reilun kymmenyksen jäin Mikalle, spekulaatioita käytiin varikolla. Huolestunut en koska taustajoukot sanoi että #5 näytti liukkaalta verrattuna muihin mutta kyllähän se antoi vähän lisäjännitystä.
Aika-ajot:
Autoksi #2 ja heti ekaan mutkaan huomasin että nyt pitää paremmin. Hyvä rytmi päälle ja paalupaikka haltuun noin 3kympän erolla vaikkakaan kierrosaika ei juuri sen parempi ollutkaan harkoista, #2 ei ehkä suorilla mikään hyvä ja pahimmalle vastukselle jäi heikompi auto aika-ajoon.
Aika-ajojen jälkeen oli hauska katsoa Kun Räikkönen kyykytti ensin lehdistön ja sitten Maikkarin tiimikuskit 6-0 välillä ohittelikin muita ketoon, voitontahtoa kaverilta ainakin löytyy . maikkarin lähdössä näytti olevan kuitenkin eturivissä pari ihan rattimiestäkin omin maalatuin kypärineen mutta ei heillä ollut mitään saumaa lopulta Räikköselle jonka ajama #7 näytti ilmeisen hyvältä muttei kuitenkaan onneksi mitenkään ylivoimaiselta autolta.
1.Finaali:
Autoksi #1.
Startissa Räikkönen nousee heti kuudenneksi ja Mika Helen kolmanneksi. Ensimmäisellä kierroksella mulla nytkähtää penkki taakse-asentoon ja auto alkaa heti hiukan puskea mutta ei onneksi ajoa häiritsevästi. 4. kierroksella Ilpo ja Mika käy kisaa, Mika nousee toiseksi ja Räikkönen menee samalla ovenavauksella Ilposta ohi. 5. kierros minulle ja Räikköselle kisan nopeimmat kierrosajat.
6.kierros ja Räikkönen ohittaa Mikan ja nousee toiseksi, kerkesin noin reilun 3 sekunnin kaulan tekemään, sitä sain vähän kasvatettua ja ykkösenä maaliin, toisena Räikkönen kolmas Mika. Grande finaaliin nousi myös neljänneksi ajanut Ilpo. Top kolmen ajat: 30.502, 30.669, 30.882.
Grande Finaali:
Autoksi #6
eturivistä kanssani starttasi Max Vikkelä joka nousi maikkarin lähdöstä. Sitten Mika, Ilpo, Räikkönen.
Ekaan mutkaan Mika ohittaa heti Maxin ja Räikkönen Ilpon muuten mennään aika tasaisesti letkassa ja ero kierroksen lopussa Mikaan muutama metri.
2. kierros Räikkönen ohittaa Ilpon ja alkaa painostamaan Mikaa. 2 ja puolminuuttia kun ajettu ohittaa Räikkönen Mikan ja nousee toiseksi, ero kärkeen 3s. Pian sen jälkeen mulle kierrosajaksi 30.434 joka jää päivän nopeimmaksi.
#6 oli hiukan parempi ajaa kuin #1, ei mitään aliohjausta ollut, voi johtua myös että penkki oli edempänä. Hieno ajofiilis päällä ja sain kasvatettua eron 5 sekunttiin. Sitten takana oli kovaa vääntöä ja keltaiset liput tuli radalle. 2 kierrosta kesti liputus ja huomasin että Räikkönen otti niiden aikana todella paljon kiinni, tais mokoma painaa täysillä
Sen jälkeen sain kuitenkin kontrolloitua eroa ja ruutulipulle ykkösenä, tuuletukset sen mukaiset ja terveiset katsomoon Räikkösen nopein aika tässä finaalissa 30.733. Kolmanneksi ajoi Ilpo. Kisaan loi hyvin tunnelmaa Oskari Saaren selostus.
Loppulätinät:
Kisan jälkeen Räikkönen tuli heti onnittelemaan ja heitettiinkin siinä läppää, erikoinen fiilis sen sijaan oli kun alkoi tulla kameraa ja mikkiä naaman eteen ja jotain piti änkyttää ettei nyt ihan pässiltä vaikuta Noista tilanteista en niin välitä ja palkintopallillekkin olisin mielummin ollut menemättä mutta olihan se uusi kokemus olla palkintopallilla Kimi Räikkösen kanssa, sielläkin oli hyväntuulinen ja heitti kommenttia ainakin palkintojuomaa koskien
Autot oli muuten yllätävän hyviä ajaa noin nuhapumpuiksi. Tarkoitus ei ole nyt milläänlailla kehuskella omalla ajolla ja kisakin ois voinu mennä hyvin erilailla eri formaatilla mutta sanonpa ainakin sen että syheröt radat ja hitaanpuoleiset autot kun ei koskaan ole ollut vahva puoleni niin tuona päivänä nuo autot sopi omaan ajotapaan todella hyvin tarkan etupään ja jarrujen takia joilla pystyi terävästi viemään autoa, se takasuoran jälkeinen vasurineulansilmä olikin ihan maukas paikka ajaa. Jos tuolla ois ollu jotkut VMcenterin uudet autot tai KIC:in sodit niin ei mulla ois ollu asiaa ollenkaan kärkeen, fakta sekin. Nyt pysyin onneksi myös erossa valleista rangaistusten pelossa, pari-kolme kertaa taisin niitä sivuta. Kimi niitä taisi töniä vähän enemmänkin ja olihan se Räikköseltä kyllä upea nousu, ei tuolla liian helppoa ollu ohittaa..
Kaikenkaikkiaan mukava päivä kartingin parissa ja kiitokset vielä kaikille foorumilaisille täällä ja paikanpäällä onnitelleille!!
Viimeksi muokattu: