Nykyään vain ehkä Bosse voittaisi mestaruuden. Ei ulos/tulos tyylillä pärjää, koska teknisiin vikoihin harvoin keskeytetään ja varmuus huippukuskeilla on korkea. Latvala olisi ehkä pärjännyt vielä 90 luvulla.Eipä tuo Bossekaan mikään itse varmuus ratin vääntäjänä ollut Toyota-vuosinaan. Puhumattakaan eräästä Tuupovaarasta kotoisin olevasta Rallin maailmanmestarista.
Arska itse sanoi viime vuoden puolella eräässä haastattelussa, että tokihan hän olisi voinut opetella vielä myöhemmällä iällä uuden tavan, miten nelikoilla olisi pitänyt ajaa, mutta hän ei vain kokenut sitä mielekkääksi. Vaikka eleetön nokka edellä ajaminen olisi varmasti ollut nopeampi tapa edetä, niin se aivan varmasti oli myös paljon tylsempi niin kuskin itsensä kuin katsojienkin kannalta. Ja katsojien vuoksihan noita ralleja ajetaan.
Latvalalla on vähän samaa vikaa kuin Vatasella, Grönholmilla ja vaikka M.Aleenilla - varmisteleminen ei ole mielekästä vaan vedetään alusta alkaen täysillä ja lopussa voidaan vielä vähän kiristää.
Ja Bossella oli yliyrittämistä Toyotalla, koska oli paineita tuloksista. Peugeot ja Ford urat olivat varmempaa. Latvala sen sijaan on epävarma onko paineita tai ei eikä tallin vaihtokaan auttanut. Ainut puolustus on se, että hänen mukaista autoa ei ole ehkä kehitetty ikinään kuten Loeb, Hirvonen, Bosse yms. ovat saaneet.