Scuderia Ferrari 2016: #5 Vettel ja #7 Räikkönen

Status
Ei avoinna uusille viesteille.

skvi

Well-known member
Liittynyt
25.3.2012
Viestit
2056
Eiköhän tuohonkin positioon saada joku ison pomon Luigi-serkku nimettyä.

Melkoinen riski heittää tekninen johtaja pihalle juuri kun 2017 auton suunnittelu päätöksiä tehdään. Nyt kun vedetään vihkoon niin seuraavat kaudet ollaan taas sijoilla ynnämuut
 
Viimeksi muokattu:

F1-fani82

Well-known member
Liittynyt
26.11.2007
Viestit
8796
Sijainti
Vantaa
Eiköhän tuohonkin positioon saada joku ison pomon Luigi-serkku nimettyä.

Melkoinen riski heittää tekninen johtaja pihalle juuri kun 2017 auton suunnittelu päätöksiä tehdään. Nyt kun vedetään vihkoon niin seuraavat kaudet ollaan taas sijoilla ynnämuut
Joku Binotto siihen on nimetty. Sveitsissä syntynyt ja Italiassa opiskellut. Nimi viittaa Italiaan.

Eiköhän Mauri ole seuraava lähtiä. Näköjään halu uudistua.
 

skvi

Well-known member
Liittynyt
25.3.2012
Viestit
2056
Joku Binotto siihen on nimetty. Sveitsissä syntynyt ja Italiassa opiskellut. Nimi viittaa Italiaan.

Eiköhän Mauri ole seuraava lähtiä. Näköjään halu uudistua.
Eikös ne jo kerran Maurin kanssa uudistuneet?

Allison menee todennäköisesti rellulle ja toivottavasti Valekin tai Kimi 2018
 

Har*

Well-known member
Liittynyt
29.7.2010
Viestit
1331
Tosiaan sopii toivoa, että Allison on myös itse halunnut lähteä. Muuten tämä touhu on ihan liian hätäistä. Arrivabenen ja Allisonin tiimi joutui lähtemään vanhojen laiminlyöntien takia pitkältä takamatkalta. Ois hyvin voinut olettaa, että Vettelin ympärille muodostettavaa dynastiaa ois jaksettu rakentaa tällä tiimillä Schumimaiseen tapaan mutta ei.
 

Kemper

Well-known member
Liittynyt
11.5.2006
Viestit
551
Sijainti
pk.seutu
Joku Binotto siihen on nimetty. Sveitsissä syntynyt ja Italiassa opiskellut. Nimi viittaa Italiaan.

Eiköhän Mauri ole seuraava lähtiä. Näköjään halu uudistua.
Mattia Binotto. Synt. 1969. Työskenteli Ferrarilla jo Schumin aikoina. Tuli talliin ensimmäisen kerran v. 95 testimoottoreiden inssiksi. Ja vuodet 1997-2003 työskenteli kisamoottoreiden insinöörinä. Vuodesta 2009 lähtien Binotton vastuu-alueella on ollut ollut kers-tekniikka. Mistään untuvikosta ei ole kyse.
 

Turboruuvi

Well-known member
Liittynyt
23.3.2013
Viestit
1004
Maurice Hamiltonin tweetin mukaan Ross Brawn on samalla lennolla kohti Hockenheimia.

https://twitter.com/MauriceHamilton/status/758559260456448001

Jospa Ferrarin juttusille. :wink:

edit:
P.S. Miten kukaan selväjärkinen kuvittelee, että Allison sai potkut Ferrarilta???
Sota ei myöskään välttämättä yhtä miestä kaipaa. Kirvestä on turha heittää kaivoon Ferrarin osalta.
Täytyy myös muistaa, että Allison ei itse suunnitellut Ferrarilla mitään, vaan oli suunnitteluosaston johtaja.
 
Viimeksi muokattu:

SJ

F1 asijan tuntia
Liittynyt
6.9.2011
Viestit
5719
Allisonin väitetään lähteneen Ferrarilta sen jälkeen, kun hänen ja pääpomo Marchionnen välille syntyi perustavanlaatuisia näkemyseroja. Marchionne olisi vaatinut "mahdottomia" ja se ei ole Allisonille käynyt. Muutenkin Allison on tehnyt vajaata viikkoa, joten ehkäpä hänen poistamisensa hierarkiasta oli paras tehdä tässä vaiheessa, kun uuden auton kanssa ollaan vasta aloittamassa. Samassa jutussa todetaan sekin, että tämä Binotto olisi väliaikainen korvaaja...

There are also claims that Marchionne could not cope with Allison, because the Briton spoke his mind and refused to be dictated unreasonable targets in contrast to his (Allison’s) 25 years of motor sport experience.
 

skvi

Well-known member
Liittynyt
25.3.2012
Viestit
2056
P.S. Miten kukaan selväjärkinen kuvittelee, että Allison sai potkut Ferrarilta???
Sota ei myöskään välttämättä yhtä miestä kaipaa. Kirvestä on turha heittää kaivoon Ferrarin osalta.
Täytyy myös muistaa, että Allison ei itse suunnitellut Ferrarilla mitään, vaan oli suunnitteluosaston johtaja.
Miten kukaan täysjärkinen kuvittelee että Marchionne jaksaa katsoa rämpimistä kaudella jolloin Mersut piti oikeasti haastaa? Nyt painuu RB:t ohi vajaa tehoisella autolla. Kaveri vastasi suunnittelusta joka on pahasti flopannut esim tekniikka ei kestä. Muutenkin jos kaverilla ei nappaa tehdä töitä Ferrarille kuin 3,5 päivää viikossa niin minäkin antaisin kenkää.

Tämä vaimon kuolema on heikko syyn haku. Jos asia olisi oikeasti syy niin Ferrari työt olisi loppunut välittömästi.

Nyt kaveri painuu McL:lle Erkin kaveriksi ja Fernando on kohta taas keulassa.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:

Hartsa76

Well-known member
Liittynyt
23.2.2012
Viestit
7209
Miten kukaan täysjärkinen kuvittelee että Marchionne jaksaa katsoa rämpimistä kaudella jolloin Mersut piti oikeasti haastaa? Nyt painuu RB:t ohi vajaa tehoisella autolla. Kaveri vastasi suunnittelusta joka on pahasti flopannut esim tekniikka ei kestä. Muutenkin jos kaverilla ei nappaa tehdä töitä Ferrarille kuin 3,5 päivää viikossa niin minäkin antaisin kenkää.

Tämä vaimon kuolema on heikko syyn haku. Jos asia olisi oikeasti syy niin Ferrari työt olisi loppunut välittömästi.

Nyt kaveri painuu McL:lle Erkin kaveriksi ja Fernando on kohta taas keulassa.
Sen perusteella mitä minä olen Allisonin lähdöstä medioista lukenut, niin on selvästi annettu ymmärtää, että Allison halusi itsekin lähteä Ferrarilta eli mistään potkuista ei siis voida sanoa olevan kyse, vaan Allison itse näyttää olevan se jonka aloitteesta sopimus on irtisanottu.

Syy Allisonin lähtohaluille on voinut olla vaimon kuoleman ohella myös se, että Marchionnella ja Allisonilla on saattanut olla erimielisyyksiä auton kehittämisen suhteen.
 

Racecardriver

Well-known member
Liittynyt
24.3.2012
Viestit
354
Marchionne tuskin kauheasti ymmärtää ko. autojen sielunelämästä että olisi mitään suuria tai edes pieniä linjanvetoja tekemässä auton suunnittelun kanssa :alppu: vähän samanlaista legendaa kuin aikanaan että Schumi olisi istunut insinöörien kanssa tehtaalla piirtelemässä uusia etusiipiä (pointtina se että Schumin väitettiin aikanaan itse kehittävän autonsa. Testannut toki ja antanut palautteen insinööreille niinkuin kaikki muutkin kuskit tekevät)

Jos jotain akuuttia Ferrarin pitäisi tehdä niin kisataktiikoissa olisi monesti kyllä parantamisen varaa kilpailijohin verrattuna. Kimin taktiikka Unkarissa oli kyllä onnistunut mutta toisaalta herra taisi onnistua jopa paremmin renkaiden hallinnassa kuin tallissa odotettiin.
 
Viimeksi muokattu:

Memphis Griezmann

Well-known member
Liittynyt
13.7.2014
Viestit
202
Eiköhän ne mahdolliset erimielisyydet liity enemmänkin yksikön budjetointiin, kuten paljonko on rahaa palkata suunnittelijoita jne.

Konserni maksaa ferrarin f1 tallin kustannukset.
 

SJ

F1 asijan tuntia
Liittynyt
6.9.2011
Viestit
5719
Kuka tahansa pomo osaa katsoa tehtyä aikataulua ja sanoa, että jokaisesta välivaiheesta leikataan kaksi viikkoa pois jne. Ja mikäli Allison olisi yksinkertaisesti halunnut vaihtaa työympäristöä henkilökohtaisista syistä, niin Arrivabene ei olisi nolannut itseään sanomalla reilua vuorokautta aiemmin, ettei lähtöhuhuissa ole järkeä. Päätös on selvästi tehty nopealla aikataululla ja hyvin korkealla taholla, jos F1-tallin toiminnanjohtaja ei siitä tiedä.
 

Racecardriver

Well-known member
Liittynyt
24.3.2012
Viestit
354
No ei se Ferrarilla ole ainakaan rahasta - eikös sieltä joku aikanaan todennut että budjettimme ei ole rajaton, mutta sillä ei ole kattoa... ja formuloissahan kaikki kiistetään aina perinteisesti viimeiseen asti ennenkuin julkaistaan tiedote tms. Turhaa tuosta Allisonin lähdöstä on draamaa repiä, eiköhän ne henkilökohtaiset syyt ole ihan todelliset vaikuttimet tässä. Muutenkin osapäivätyö kertoo siitä että varmaan kotimaassa on ukko ollut aina kun mahdollista.
 

skvi

Well-known member
Liittynyt
25.3.2012
Viestit
2056
Sen perusteella mitä minä olen Allisonin lähdöstä medioista lukenut, niin on selvästi annettu ymmärtää, että Allison halusi itsekin lähteä Ferrarilta eli mistään potkuista ei siis voida sanoa olevan kyse, vaan Allison itse näyttää olevan se jonka aloitteesta sopimus on irtisanottu.

Syy Allisonin lähtohaluille on voinut olla vaimon kuoleman ohella myös se, että Marchionnella ja Allisonilla on saattanut olla erimielisyyksiä auton kehittämisen suhteen.
Itse pistäisin rahat siihen että sukset Marchionnen kanssa meni ristiin. Ymmärsin että herrat olisi 3 päivää Unkarin jälkeen istuneet alas ja lähtö tullut sen jälkeen. Jotenkin vaikuttaa samanlaiselta caselta kuin Alonson lähtö.

Olisin mielelläni katsonut Allisonia pidempään Ferrarilla ja katsonut mihin se johtaa. Luigit voisi opetella pitkäjänteisyyttä esim Newey meni RB:lle 2006 ja voittaja-auto tuli tallista ulos kaudelle 2010.
 

markot

Well-known member
Liittynyt
20.5.2005
Viestit
4391
Jotenkin alkaa tuntumaan ettei Marchionelle ole tarvittavaa pitkäjänteisyyttä tallin johtamiseen, väärä kaveri tuohon hommaan. Menestynyt kyllä kylmassä busineksessa mutta kilpatallin toiminnan johtamiseen tämä tulos tai ulos virsi ei sovi! Aiempien johtajien aikaan FIATin johto ei juurikaan puuttunut kilpatallin toimintaan. Kuten me lajia jo vuosia seuranneet tiedämme menetys tulee aalloissa ja suunnan muuttaminen on todella vaikeaa, tästä osoituksena Red Bullin, Mercedeksen, Mclarenin, Renaultin, Ferrarin valtakaudet...
 

skvi

Well-known member
Liittynyt
25.3.2012
Viestit
2056
Maurin mukaan autoon ei ole tullut yhtään downforcea lisää sitte Barcelonan. Huh huh Voi olla että tämä on yksi syy miksi Allison lähti
 

Razor

Well-known member
Liittynyt
12.10.2008
Viestit
1230
Mielenkiintoista seurata missä vaiheessa Vettel alkaa turhautumaan, kun Ferrarilla ei voitetakkaan mestaruuksia. Ei kovin suuret odotukset ole ensi kaudelle, että pystyisivät rakentamaan kärkiauton.
 

Pecca

Well-known member
Liittynyt
9.6.2009
Viestit
2004
Sijainti
Suomi
Ei Vettelin tarvi enää voittaa mitään. Se on voittanut jo enemmän kuin 99% kuskeista. Tervetuloa normaaliin elämään, joka ei ole koko ajan parasta satua.
 

Racecardriver

Well-known member
Liittynyt
24.3.2012
Viestit
354
Ei Vettelin tarvi enää voittaa mitään. Se on voittanut jo enemmän kuin 99% kuskeista. Tervetuloa normaaliin elämään, joka ei ole koko ajan parasta satua.
Näinhän se menee. Mielestäni Alonsokin olisi ansainnut enemmän kuin 2 mestaruutta, vaikka en miehestä pidäkään. Mutta sellaista on F1.

Olisikohan nyt aika Ferrarilla ottaa rohkeasti joku nuori kyky suunnitteluosaston johtoon. Ensi kausi on kyllä vedenjakaja, uusien sääntöjen ansiosta voi valtasuhteet taas keikahtaa taas suuntaan tai toiseen. Yleensä joku talli on näissä tilanteissa ottanut merkittävän edun muihin nähden. Kunhan Mersun ylivalta murenisi. Toisaalta mitä pidempään säännöt pysyvät samoina niin sitä tasaisempia kaudet ovat olleet. Tiedän että se on haihattelua, mutta turboista voitaisiin luopua ja tuoda V10 takaisin. Yleisö haluaa melua ja gladiaattoreiden taisteluita eikä näitä nykyisiä pisaralle pisimmälle kisoja. Jenkeissä Nascar on mennyt samalla kaavalla vuosikymmeniä eikä suosio ole ymmärtääkseni vähentynyt. Stadionit ovat täynnä kisasta toiseen ja on katsotuin laji tv:stä heti jenkkifutiksen jälkeen.
 
Viimeksi muokattu:

JPP

as Quo as possible
Liittynyt
2.3.2007
Viestit
24304
Sijainti
lappeen Ranta
Näinhän se menee. Mielestäni Alonsokin olisi ansainnut enemmän kuin 2 mestaruutta, vaikka en miehestä pidäkään. Mutta sellaista on F1.
Itse asiassa Alonso olis todennäköisesti ansainnut mestaruuden paremmin joltain muulta kaudelta kuin niiltä, joilla sen voitti. Mutta kuten kirjoitit, sellaista on F1.
 
Status
Ei avoinna uusille viesteille.
Ylös