Scuderia Ferrari 2016: #5 Vettel ja #7 Räikkönen

Status
Ei avoinna uusille viesteille.

Antsa Rieppo

Well-known member
Liittynyt
1.1.2015
Viestit
46299
Sijainti
Purukiellossa
Tämä. En muista koska Ferrari olisi onnistunut taktiikoissaan. Päinvastoin lähes kisassa kuin kisassa hukattu sijoja surkeilla taktiikoilla.
Kun suorituskyky ei riitä, niin pitää yrittää riskillä. Mersu voi ajattaa hyvinkin konservatiivisesti ja silti voittaa.

Samahan se oli Ferrarilla Brawnin aikaan. Epäonnistumisen riski oli pieni. Auto oli mestaruustasoa.
 

Joppe_001

Well-known member
Liittynyt
1.11.2003
Viestit
3764
Sijainti
Tois pual jokkee
Pitää nyt sitten kuitenkin muistaa että kesti neljä vuotta ennen kuin Brawn ja kumppanit saivat palikat siihen järjestykseen että tuli ensimmäinen mestaruus. Todt oli siinä vaiheessa ollut tallipäällikkönä jo 7 vuotta. Menestys, ja varsinkin vuodesta toiseen dominointi rakennetaan aina pitkäjänteisyydellä. Sama juttu muutama vuosi sitten RB:llä ja nyt Mersulla. Sillä tuskin saavutetaan mitään, että vaihdetaan päälliköitä ja tallijohtoa kuin sukkia.

Taktiikat lienee kuitenkin tällä hetkellä Ferrarin murheista se pienin. Auton kehitystyössä se suurin ongelma näyttäis olevan.
 

skvi

Well-known member
Liittynyt
25.3.2012
Viestit
2056
Pitää nyt sitten kuitenkin muistaa että kesti neljä vuotta ennen kuin Brawn ja kumppanit saivat palikat siihen järjestykseen että tuli ensimmäinen mestaruus. Todt oli siinä vaiheessa ollut tallipäällikkönä jo 7 vuotta. Menestys, ja varsinkin vuodesta toiseen dominointi rakennetaan aina pitkäjänteisyydellä. Sama juttu muutama vuosi sitten RB:llä ja nyt Mersulla. Sillä tuskin saavutetaan mitään, että vaihdetaan päälliköitä ja tallijohtoa kuin sukkia.

Taktiikat lienee kuitenkin tällä hetkellä Ferrarin murheista se pienin. Auton kehitystyössä se suurin ongelma näyttäis olevan.
Juuri näin, hyvällä autolla korjaa huonotkin taktiikat.
 

Bleu

Olivier Bocques Fan Club
Liittynyt
14.4.2000
Viestit
9191
Tankkausaikakaudella jossain määrin taktiikkoja yliarvostettiinkin. Jos kilpailun alun johtanut ajoi 23 kierrosta ennen varikolle tuloa ja kakkosena tullut 24 päästen molempien pysähdysten jälkeen kärkeen, ei mielestäni tee taktiikasta erityisen nerokasta.

Toki erittäin hienojakin vetoja oli, kuten Japani -97 ja Unkari -98.
 

SJ

F1 asijan tuntia
Liittynyt
6.9.2011
Viestit
5200
Horner vasta pääsi sanomasta uskovansa Vettelin leipääntyvän Ferrarin kyntämiseen jo ensi kauden aikana ja alkavan silmäillä vaihtoehtoja. Kieltämättä Alonson esimerkistä kannattaisi ottaa vaarin ja olla sitoutumatta talliin liian pitkäksi aikaa etukäteen. Tässä vaiheessa on toki hyvä aloittaa tunnustelut, niin osa detaljeista saadaan taputeltua valmiiksi hyvissä ajoin. Kausi 2020 olisi Seban kuudes Ferrarilla – siis ura punaisissa jatkuisi pidempään kuin Alonsolla.
 

Rentta

Well-known member
Liittynyt
22.7.2010
Viestit
6703
Sijainti
Täällähä mä
Ferrarin piti parannella turbon suojakotelointia ja siitä tuli 2kg painoa lisää. Vaihdelaatikkoa myös on muokattu.

Tuo parin kilon lisäys on suht korkealla autossa joten se on vähemmän ideaalinen juttu.

Ferrarilla ei aiemmin tuollaista kunnollista suojaa ollut koska hyödynsivät säännöissä olevaa porsaanreikää sijoittamalla turbon siten ettei kunnollista erillistä suojaa tarvittu ja säästivät siinä sen pari kiloa muihin verrattuna

https://twitter.com/tgruener/status/756474001799647232
 
Viimeksi muokattu:

Cmoney

Well-known member
Ylläpitäjä
Liittynyt
12.8.2004
Viestit
13721
Tuo parin kilon lisäys on suht korkealla autossa joten se on vähemmän ideaalinen juttu.
Jollen väärin muista, niin 2004 McLaren toi kesken kauden uuden paremman auton radoille, ja siinä oli painopiste korkeammalla. Toki siinä oli paljon kaikkea uutta vrt. nyt Ferrarin autoon...
 

Krtecek

Pirkanmaan tietäjä
Liittynyt
25.5.2015
Viestit
837
No, ei tuo erityisen yllättävä uutinen ollut viime aikojen tapahtumat huomioiden.
 

christian86

Well-known member
Liittynyt
17.9.2005
Viestit
315
Tangoon tarvitaan kaksi. Hyvinhän nuo tuntuu Buttoninkin kanssa tekevän töitä ja kisailu heidän välillä on kovaa.
Taitaa mclarenin kulttuuri olla vähän erilainen. Ja helppohan se nyt on olla kaveria buttonin kanssa kun ajavat jämäpisteistä.. eri asia sitten jos väännetään podiumsijoista.
 

jukka_S

Well-known member
Liittynyt
1.6.2004
Viestit
142
Sijainti
Seinäjoki
Toivottavasti nämä henkilöstömuutokset eivät sotke autonkehitystyötä. Huolestuttavaa yhtä kaikki.
 
Viimeksi muokattu:

Irwin

Well-known member
Liittynyt
13.7.1999
Viestit
4086
Taitaa mclarenin kulttuuri olla vähän erilainen. Ja helppohan se nyt on olla kaveria buttonin kanssa kun ajavat jämäpisteistä.. eri asia sitten jos väännetään podiumsijoista.
Niin no Alonsohan ajoi koko Ferrari-aikansa podiumeista vaikkei tallikaverit siihen aina pystyneetkään.
 

hila

A-sijan Tuntija
Liittynyt
22.5.2014
Viestit
4194
Sijainti
Maalla
Toivottavasti nämä henkilöstömuutokset eivät sotke autonkehitystyötä. Huolestuttavaa yhtä kaikki.
No se on selvä että ei noi eduksikaan ole. Mitä tulee Allisonin lähtöön niin jotenkin tuntuu että lähdön syy ei ole pelkästään vaimon kuoleman vaan taustalla on jotain ongelmaa Allisonin ja Ferrarin johdon välillä. Allison sai kuitenkin todella nopeesti Lotuksesta sellaisen auton joka oli nopea Kimille ja Grossulle. Ferrarin resusseilla tuollainen homma olis pitänut hoitua vähintään yhtä nopeaan.
Joten ilmeisesti Allison ei saanut kaikkia ajatuksiaan läpi Ferrarin suuresta organisaatiosta. Kuka siellä sitten pisti hantiin niin vaikea sitä on tietää...
 

F1-fani82

Well-known member
Liittynyt
26.11.2007
Viestit
8438
Sijainti
Vantaa
No se on selvä että ei noi eduksikaan ole. Mitä tulee Allisonin lähtöön niin jotenkin tuntuu että lähdön syy ei ole pelkästään vaimon kuoleman vaan taustalla on jotain ongelmaa Allisonin ja Ferrarin johdon välillä. Allison sai kuitenkin todella nopeesti Lotuksesta sellaisen auton joka oli nopea Kimille ja Grossulle. Ferrarin resusseilla tuollainen homma olis pitänut hoitua vähintään yhtä nopeaan.
Joten ilmeisesti Allison ei saanut kaikkia ajatuksiaan läpi Ferrarin suuresta organisaatiosta. Kuka siellä sitten pisti hantiin niin vaikea sitä on tietää...
Tuskin Allisoni sitä Lotusta vauhtiin sai, vaan Lotuksen tiimi. Tässä nähtiin jällen kerran esimerkki, ettei yksi mies pysty vaihtamaan suuntaa kelkkaan. Mites minä muistelen, että Allisonin tulo piti tehdä Kimistä lyömättömän :) Ei tehnyt eikä kukaan yksilö siihen pysty, vaan kokonaisuus. Onhan monta kertaa joku yksilö tullut isolla kohulla ja lopputuloksena ollut potkut epäonnistuneen auton vuoksi.

Kuten joskus mainitsinkin, Symonds väittää Lotuksen vauhdin johtuneen kohtuuttomasta rengasedusta.
 
Viimeksi muokattu:
Status
Ei avoinna uusille viesteille.
Ylös