Tallipäällikkö
Well-known member
- Liittynyt
- 5.10.2014
- Viestit
- 469
F1-aiheisia uutisia tänne.
http://www.mtv.fi/sport/f1/uutinen/artikkeli/fia-n-ex-pomolla-ratkaisu-f1-moottoriongelmaan/5681260Kansainvälisen autoliiton FIA:n entinen puheenjohtaja Max Mosley suosittelee F1-sarjaan sääntömuutosta, mikä sallisi kuljettajille vain kaksi voimanlähdettä kautta kohden.
Formulasarjan moottoritoimittajat esittelevät 15. tammikuuta FIA:lle ehdotuksensa niistä toimenpiteistä, joilla sarjassa käytettävien V6-turbomottorien hintaa saadaan painettua alas.
Mosleyn radikaalina ideana olisi nostaa nykyisten voimanlähteiden käyttöikää ja rajata määrä kahteen autoa kohden.
– Nykyiset ongelmat pyörivät moottorien hinnan ja saatavuuden ympärillä. Ratkaisu tähän olisi määrätä säännöillä moottorien määrä kahteen autoa kohden. Tämä sekä tuplaisi saatavuuden että puolittaisi kustannukset. Nykyiset moottorit kaipaisivat vain pieniä muutoksia tämän saavuttamiseksi, Mosley ohjeisti Motorsport.comin mukaan.
Mosley tietää ehdotuksensa saavan sarjan nykyiset autonvalmistajat varpailleen. FIA:n ex-pomon mielestä valmistajien huoli on kuitenkin aiheeton.
– Moottoritoimittajat sanoisivat välittömästi, että se on mahdotonta ja johtaa katastrofiin. Formula ykkösten historiasta ei kuitenkaan löydy sellaista tapausta, jossa tällaiset ennustukset olisivat osoittautuneet oikeiksi, Mosley totesi.
Mitä helvettiä. Eihän tossa ole kohta mitään järkeä. Ensin pitäisi saada luotettavuusongelmat näistä nykykoneista pois, ennen kuin kiristetään näitä sääntöjä.Kansainvälisen autoliiton FIA:n entinen puheenjohtaja Max Mosley suosittelee F1-sarjaan sääntömuutosta, mikä sallisi kuljettajille vain kaksi voimanlähdettä kautta kohden...
Niinpä. Ja se luotettavuuden kehittäminenkin on Mosleyn mukaan ilmaista. Kulut puolittuu kun rajaa moottorien määrän kahteen/kausi. Hyvin laskettu Max! :wall:Mitä helvettiä. Eihän tossa ole kohta mitään järkeä. Ensin pitäisi saada luotettavuusongelmat näistä nykykoneista pois, ennen kuin kiristetään näitä sääntöjä.
Onneksi Max ei päätä näistä asioista enään. Toivotaan ettei tuota edes harkita.Niinpä. Ja se luotettavuuden kehittäminenkin on Mosleyn mukaan ilmaista. Kulut puolittuu kun rajaa moottorien määrän kahteen/kausi. Hyvin laskettu Max! :wall:
http://www.thedrinksbusiness.com/2016/01/f1-ends-mumm-partnership/FORMULA 1 ENDS MUMM PARTNERSHIP
14th January, 2016 by Rupert Millar
Formula 1 has ended its 15-year partnership with Champagne sponsor Mumm, reportedly after a multi-million euro offer was rejected by the sport’s management.
The partnership had been in place for 15 years, but Mumm brand owner Pernod Ricard’s reported €5 million sponsorship offer was deemed “insufficient”.
The termination of the sponsorship deal will see the end of podium winners spraying each other from Jeroboams of Mumm Champagne after each Grand Prix.
Instead, Moët et Chandon will be now be presented during the trophy ceremony.
It's just another boomerang. Many things are canned and then reappear on the agenda. I wouldn't read too much into it. It's nonsense.
Sori OT, mutta jänniä tällaiset "lähteet"..Kun mitään uusia ehdotuksia kilpailun parantamiseksi ei keksitä, niin sitten kierretään läpi vanhoja... F1-pomot aikovat vielä kerran kokoontua pohtimaan välitankkauksen sallimista.
Sauber will wait until the second winter test to introduce its 2016 Formula 1 car, Autosport understands, having adjusted plans due to the late change to the grand prix calendar.
The Swiss team, which will run Felipe Nasr and Marcus Ericsson again this season, will still attend the first test at Barcelona on February 22-25.
But it intends to run a modified version of the 2015 C34 with its new '16 livery on the opening four days of testing.
It is understood this is not a delay but rather a plan put in place by Sauber in response to the calendar being adjusted.
The opening race in Australia was brought forward two weeks to March 20, which in turn meant testing was earlier, when the 2016 calendar was revised last September.
This increased pressure on the teams to get their cars ready on time.
As a result, the majority of teams are likely to avoid proper car launches and instead unveil their new machines just before or on the morning of the first test day.
It is believed Sauber's preparations are going well and that it is on course to have the C35 ready for the second test, which starts on March 1.
Mitä helvettiä? Pulkkisen potkujahan tässä on odotettu about kymmenen vuotta, mutta voi hyvää päivää mikä korvaaja sieltä saatiin tilalle.Pulkkinen sai kenkää. Mervi Kallio tilalle. :yuck:
http://www.iltasanomat.fi/formula1/art-1453182608326.html
Osasihan tätä odottaa, kun Saari on hoidellut viime aikoina pikkuformuloidenkin selostamisen, mikä oli pitkään Pulkkisen vastuulla. Voi tosin johtua siitäkin, että Pulkinen oli aina paikan päällä tekemässä varikkoduunia ja muu poppoo selosti Pasilasta, eikä Maikkaria kiinnostanut varata selostuskoppia pelkän täyteohjelman vuoksi. En usko Saaren selostavan kaikkea radalla liikkuvaa enää täysipäiväisesti, joten kukahan niitä pienempi sarjoja jatkossa lienee selostamassa...Mitä helvettiä? Pulkkisen potkujahan tässä on odotettu about kymmenen vuotta, mutta voi hyvää päivää mikä korvaaja sieltä saatiin tilalle.