Antsa Rieppo
Well-known member
Hieho! :thumbup:
Tuossa, oleppa hyvä!
Näytti kuitenkin näyttö olevan ihan suomeksi, ettei tarvii audinkieltä vientää, Zum Teufel!
Hieho! :thumbup:
Saa droidit ainakin.Täytyykö nimenomaan olla iPhone, vai saako muunkin älärin yhdistettyä?
Androidit, mutta meidän it-mies puhuu aina droideista. Potkut sai sekin tosin.Niin, aivan.
Syy ja seuraus.Androidit, mutta meidän it-mies puhuu aina droideista. Potkut sai sekin tosin.
Tämä.Syy ja seuraus.
Vauhdittaakseen siirtymää bensiini- tai dieselautoista sähköautoihin monet maat ovat ilmoittaneet kieltävänsä ei-sähköisten autojen myynnin tietyn aikarajan jälkeen.
Alankomailla aikataulu on erityisen kunnianhimoinen: se on ilmoittanut sallivansa vain sähköisten autojen myynnin vuoden 2025 jälkeen. Päätös on osa laajempaa liikenteen tulevaisuutta koskevaa suunnitelmaa.
Norja on ollut sähköisen liikenteen edistämisen edelläkävijä. Sille tuskin tuottaa kovin suurta vaikeutta saavuttaa tavoite, jonka mukaan kaikki uudet autot ovat nolla- tai vähäpäästöisiä vuoteen 2025 mennessä.
Intiassa vain täyssähkö- ja hybridiautojen myynti on laillista vuoden 2030 jälkeen. Tavoite saattaa osoittautua liian optimistiseksi maalle, jonka latausasemaverkko on hyvin vajavainen suhteessa autoilijoiden valtavaan määrään.
Myös Saksa aikoo kieltää polttomoottoriautojen myynnin vuoteen 2030 mennessä. Päätöksellä voi olla merkittävä vaikutus myös Saksan ulkopuolella, koska maan autoteollisuus on niin vahva.
Ranskan ympäristöministeri Nicolas Hulot on esittänyt bensiini- ja dieselautojen myynnin kieltoa vuoden 2040 jälkeen. Maan pääkaupunki Pariisi aikoo kuitenkin panna kiellon toimeen jo vuosikymmentä aikaisemmin.
Ranskan ilmoitettua suunnitelmistaan Iso-Britannia seurasi pian esimerkkiä. Aikataulu on sama kuin Ranskan, eli polttomoottoriautojen myyntikielto astuu Britanniassa voimaan vuonna 2040.
Valtaosa maailman maista ei ole vielä kertonut omista suunnitelmistaan polttomoottoriautojen tulevaisuuden suhteen. Jotkut niistä, muun muassa Kiina, on ilmoittanut aikovansa lopettaa polttomoottoriautojen myynnin, mutta ei ole kertonut aikataulua. Se voi siis venyä tuleville vuosikymmenille.
Kieltojen vaikutus voi olla odotettua lievempi johtuen mukana olevien maiden autokannan koosta. Kieltoaikataulusta ilmoittaneista maista vain Ranska ja Norja yltävät maailman 20 suurimman autoilumaan listalle.
Hyönteisten määrä on jo romahtanut, joten joutunemme ajamaan nälkäisinä niitä sähkiksiä.Kohta kun ajamne kaikki sähkiksillä ja syömme ötököitä, niin mailma saattaa pelastua.
Vai on norjalaiset noin kovia autoilemaanAutoilua, polttoaineiden jakelua ja liikennettä kohtaa iso murros/muutos tulevina vuosina.
Esim. Alankomaat kieltää bensa- ja dieselautojen myynnin kokonaan 2025 ja Saksa 2030.
https://www.kauppalehti.fi/uutiset/moni-valtio-on-jo-asettanut-takarajan-polttomoottoriautojen-myynnin-paattymiselle---tama-on-tilanne-maittain-nyt/GVaTk7nX
https://yle.fi/uutiset/3-9899262Kohta kun ajamne kaikki sähkiksillä ja syömme ötököitä, niin mailma saattaa pelastua.
Anttosen mukaan öljyn kysyntä ei vähene, vaikka sähköautot korvaisivat osan bensiinin kysynnästä. Öljyn kulutus on ennätyskasvussa.
Oikea suuntaus.Autoilua, polttoaineiden jakelua ja liikennettä kohtaa iso murros/muutos tulevina vuosina.
Esim. Alankomaat kieltää bensa- ja dieselautojen myynnin kokonaan 2025 ja Saksa 2030.
https://www.kauppalehti.fi/uutiset/moni-valtio-on-jo-asettanut-takarajan-polttomoottoriautojen-myynnin-paattymiselle---tama-on-tilanne-maittain-nyt/GVaTk7nX
Kuis? En osaa tarinasta sanoa muuta kuin että juuri tuollaisena se minulle kerrottiin. Ja nimenomaan punainen auto oli se syy, miksi happopää valitsi sen päälle rojahtaa.Jotenkin ei nyt uppoa Alpun tarina ihan tuollaisenaan.
Ei ole paljosta kiinni. Jos tuote soveltuisi käyttöön, sen voisi ostaa.Voisin kyllä ostaa patteriauton jos saisi latausaseman viriteltyä kotio.
Tosin en vielä nykyisen pituisella työmatkalla.
Ei ole paljosta kiinni. Jos tuote soveltuisi käyttöön, sen voisi ostaa.
Xc70 on korvattu v90 cross countryllä.Katselin pari pv sitten vaihtoautoja, mm Volvoja. Jo oli aamulla Facebookissa mainos reunassa, että tästä Volvo XC70 2016! Kuopiosta Rinta-Joupilta. Varmaan jossain joku ohjelma laskee, että auto on lähellä ja sitä tasoa, mitä katselin. Tai hieman parempi, jotta kiinnostaisi!:eek!::thumbfh: Ei kai siinä, olisi kyllä neliveto ja webasto kellolla yms. Paria kertaluokkaa parempi Suomen talveen ja huonoille teille kuin ranskaiset rempulat. Diesel, ajettu 89 000. Selkeästi kalliimpi kuin uusi 3008... Hieman jo mietin, että ei enää dieseliä koskaan. Mitä lie ajoneuvovero??
Sehän noissa käytetyissä on hyvä, ettei arvo heti putoa 3-4 tonnia, kun myyjäliikeestä ulos ajaa. Kuten uusissa. Pitäisi hieman tutustua noihin Volvon malleihin... XC taitaa olla maasturi. Jääkö tuo XC70 pois valmistuksesta, kun en huomannut uusissa sitä? Cross Country hieman korkeampi tavan mallia ja neliveto aina???? Ei ehkä huono joku V40 CC?? Business on sitten parempi varustelutaso. No, antaa autokuumeen nousta....:frank: