Rosbergin tuplakeltaiset olivat tuomarivirhe. Alonso oli päässyt matkaan jo hyvän aikaa sitten eikä tuplakeltaisten alueella edes ollut yhtään ketään; Rosberg näki kyllä olevansa aivan yksin radalla. Ymmärtääkseni tuplakeltaiset olivat päällä vain siinä ensimmäisessä mutkassa ja jo seuraavassa oli voimassa vain tavalliset keltaiset. Ja Rosberg saavutti Alonson vasta sen mutkan jälkeen eli kaksi mutkaa tuplakeltaisesta alueesta. Säännöissä on toki selvästi korjaamisen varaa, koska tuplakeltaisia pitäisi käyttää vain sellaisessa tilanteessa, missä on aivan ehdottomasti hidastettava reilusti, ja silloin kuljettajan pitäisi hidastaa reilusti koko tuplakeltaisten alueella, ei vain puolen sekunnin ajaksi jossain siinä tietämillä. Tuplakeltaiset ovat normaalitilanteessa kovin käytettävissä oleva varoitus, ei ole mitään triplakeltaisia, joita voisi heilutella, kun hidastamisen tarve on vieläkin ehdottomampi.
Tuomarivirhe ovat olleet myös tuplakeltaisten liian pieni vaikutusalue. Esimerkiksi Itävallassa tuplakeltaisia heiluteltiin vasta muutama kymmenen metriä ennen autonraatoa, jonka kimpussa ratavirkailijat tekivät töitä. Ja tämä oli keskellä suoraa, missä autot kulkevat varmaan 300 km/h. Ei siinä edes voi hidastaa reilusti aiheuttamatta samalla vaaratilannetta.