#6 Nico Rosberg - Vain mestaruus puuttui

skvi

Well-known member
Liittynyt
25.3.2012
Viestit
2056
Ei kai Bottas nyt Mersulle olisi muutenkaan päässyt? Wehrlein nyt ekana tulisi mieleen edullisena oman talon miehenä jos Rosberg olisi lähtenyt.
Toto on Bottaksen manageri ja mielestäni valmennettu siihen suuntaan että joskus ajaisi mersulla. Nyt kun Wehrlain tosiaan on tullut mukaan niin menee Valen ohi.

Toisaalta ensi kaudella jaetaan kortit uudelleen ja 2v päästä voidaan olla tilanteessa jossa joku muu esim rellu jyrää.
 

Dino246

Well-known member
Liittynyt
18.6.2009
Viestit
2332
Uskooko Nico Rosberg oikeasti olevansa Lewis Hamiltonia nopeampi ja parempi kuski?
Turha kai tuolla on mukana pyöriä jos näin ei uskoisi? Eikä Rosberg loppujen lopuksi ns. "normiolosuhteissa" vauhdissa Hamiltonille häviä. Hermot ja paineensietokyky ei riitä mies miestä vastaan taistelussa Hamiltonia vastaan koska näyttää päästävän Hamiltonin liian helposti ihonsa alle, mutta vauhti kyllä minusta riittäisi ihan tasapäiseen mestaruustaisteluun Hamiltonia vastaan. Eihän se paineensietokyky Hamiltonillakaan ihan parhaiden luokkaa ole aina ollut mutta Rosbergista hänellä on näköjään niin reipas henkinen niskalenkki että voittaa silti sen kaksintaistelun lähes aina.
 

ferrarkimir

Well-known member
Liittynyt
5.3.2009
Viestit
1519
Uskooko Nico Rosberg oikeasti olevansa Lewis Hamiltonia nopeampi ja parempi kuski?
Miksei uskoisi? Vaikka Lewis on mestaruuksia vienytkin Nicon nenän alta, niin kyllähän Nico hyvin on kampoihin laittanut ja 2014 oli mestaruudessa varsin pitkään kiinnikin. Nytkin johtaa MM-sarjaa kauden puolivälissä, vaikkakin pisteellä. Kyllä nuo kärkikuskit formuloissa ainakin itseensä uskovat ja uskovat olevansa se paras kuski, joka voittaisi parhaalla autolla.
Vaikka Lewis se ultimaattisin haaste onkin Nicolle, niin Mercedes on kuitenkin sarjan nopein auto ja palkkaakin kilahtaa oikein mukavasti tilillle seuraavat pari vuotta, niin mikäpä siinä. Tallikin on vielä saksalainen.
 

SJ

F1 asijan tuntia
Liittynyt
6.9.2011
Viestit
5714
Miksei uskoisi? Vaikka Lewis on mestaruuksia vienytkin Nicon nenän alta, niin kyllähän Nico hyvin on kampoihin laittanut ja 2014 oli mestaruudessa varsin pitkään kiinnikin. Nytkin johtaa MM-sarjaa kauden puolivälissä, vaikkakin pisteellä. Kyllä nuo kärkikuskit formuloissa ainakin itseensä uskovat ja uskovat olevansa se paras kuski, joka voittaisi parhaalla autolla.
Vaikka Lewis se ultimaattisin haaste onkin Nicolle, niin Mercedes on kuitenkin sarjan nopein auto ja palkkaakin kilahtaa oikein mukavasti tilillle seuraavat pari vuotta, niin mikäpä siinä. Tallikin on vielä saksalainen.
Ei nyt voi ihan voi sanoa, että mestaruudet on viety "nenän alta". Nico on ollut melkein mestari korkeintaan unelmissaan. Kauden alkuun painottuvat Hamiltonin tekniset ongelmat tekevät mestaruustaistosta pitkän, mutta trendi on silti selvä. Nämä noin 20 kilpailun mittariset kilpakaudet ovat niin pitkiä, että huonosta onnesta johtuvan piste-eron voi oikeasti kuroa kiinni yksinkertaisesti olemalla parempi. Nicon ura Hamiltonin tallikaverina on mielestäni ollut hidasta kidutusta, kun mies näkee itsekin pistejohtonsa kuroutuvan kiinni kilpailusta toiseen, kunnes kauden viimeinen ruutulippu heiluu ja palkinto ojennetaan tallikaverin syliin.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:

Racecardriver

Well-known member
Liittynyt
24.3.2012
Viestit
354
Vaikka en Nicoa fanitakkaan, niin pakko myöntää että kyllä kaveri osaa hyödyntää tilaisuutensa silloin kun se tulee. Toki pidän Hamiltonia kokonaisuutena kovempana kuskina, Nico ei ole läheskään yhtä hyvä kaksinkamppailutilanteissa. Henk.koht. toivon että Rosberg voittaisi mestaruuden mutta pitkässä juoksussa Hamiltonin pää on vain kovempi ja tuntuu suorittavan parhaiten paineen alla toisin kuin Nico. Niinkuin yleensäkin urheilussa, parhailla käy yleensä paras tuuri... ja mestariskuskin merkki on se että ajaa aina sääntöjen rajamailla.
 

keissu

Well-known member
Liittynyt
20.4.2013
Viestit
174
Tästä saatiin hyvä ennakkotapaus, mutta veikkaan ettei tuomaristo tule kohtelemaan muita samalla tavalla. Paljon puhuttu tuplakeltaisten merkityksestä Bianchin onnettomuuden jälkeen, mutta nyt asian pitäisi olla selvä. Tuplakeltaisten alueella ei tarvitse nostaa juuri ollenkaan, vaikka monet ovat niin kuvitelleet. Hamilton nosti selvästi, kuten muutkin. Rosberg ajoi lähes normaalisti, menetti ehkä kympän. Pitäisi varmaan ihan sääntökirjaan tarkentaa tämä.
 

Krtecek

Pirkanmaan tietäjä
Liittynyt
25.5.2015
Viestit
837
Tästä saatiin hyvä ennakkotapaus, mutta veikkaan ettei tuomaristo tule kohtelemaan muita samalla tavalla. Paljon puhuttu tuplakeltaisten merkityksestä Bianchin onnettomuuden jälkeen, mutta nyt asian pitäisi olla selvä. Tuplakeltaisten alueella ei tarvitse nostaa juuri ollenkaan, vaikka monet ovat niin kuvitelleet. Hamilton nosti selvästi, kuten muutkin. Rosberg ajoi lähes normaalisti, menetti ehkä kympän. Pitäisi varmaan ihan sääntökirjaan tarkentaa tämä.
Selkeinhän tietty olisi, että nopeus pitäisi tiputtaa lukemaan x lippujen vaikutusalueella. Vaikka varikkonopeudelle.

Joku "merkittävästi" tai "huomattavasti" on niin ympäripyöreä sanamuotoilu, jotta huhhahhei. Tuomariston fiiliksestä riippuu onko joku 20km/h tiputus tai kymmenyksen hidastaminen sektorille tarpeeksi ja se ei ole oikein toimiva systeemi.
 

SJ

F1 asijan tuntia
Liittynyt
6.9.2011
Viestit
5714
Rosbergin tuplakeltaiset olivat tuomarivirhe. Alonso oli päässyt matkaan jo hyvän aikaa sitten eikä tuplakeltaisten alueella edes ollut yhtään ketään; Rosberg näki kyllä olevansa aivan yksin radalla. Ymmärtääkseni tuplakeltaiset olivat päällä vain siinä ensimmäisessä mutkassa ja jo seuraavassa oli voimassa vain tavalliset keltaiset. Ja Rosberg saavutti Alonson vasta sen mutkan jälkeen eli kaksi mutkaa tuplakeltaisesta alueesta. Säännöissä on toki selvästi korjaamisen varaa, koska tuplakeltaisia pitäisi käyttää vain sellaisessa tilanteessa, missä on aivan ehdottomasti hidastettava reilusti, ja silloin kuljettajan pitäisi hidastaa reilusti koko tuplakeltaisten alueella, ei vain puolen sekunnin ajaksi jossain siinä tietämillä. Tuplakeltaiset ovat normaalitilanteessa kovin käytettävissä oleva varoitus, ei ole mitään triplakeltaisia, joita voisi heilutella, kun hidastamisen tarve on vieläkin ehdottomampi.

Tuomarivirhe ovat olleet myös tuplakeltaisten liian pieni vaikutusalue. Esimerkiksi Itävallassa tuplakeltaisia heiluteltiin vasta muutama kymmenen metriä ennen autonraatoa, jonka kimpussa ratavirkailijat tekivät töitä. Ja tämä oli keskellä suoraa, missä autot kulkevat varmaan 300 km/h. Ei siinä edes voi hidastaa reilusti aiheuttamatta samalla vaaratilannetta.
 
Viimeksi muokattu:

hila

A-sijan Tuntija
Liittynyt
22.5.2014
Viestit
4293
Sijainti
Maalla
Jos jollekkin on epäselvää mitkä on keltainen lippu ja mikä tuplakeltainen. Niin kun näytetään yhtä keltaista
lippua niin se on se "yksinkertainen" ja kaksi heiluva keltainen lippua on se tupla keltainen.

Sikäli hauskanen että sääntö sanoo että keltaisten lippujen alueella ei saa ohittaa kuin vasta vihreän lipun jälkeen.
Mitenkähän nuo Nicon ohitukset menikään ?
Ohitteliko Nico muita autoja vasta vihreän lipun jälkeen vai ennen ?

Alla lisää FIA:n F1 säännöistä.


4.1.2 Flag signals to be used at observation posts:

b) Yellow flag: This is a signal of danger and should be shown to drivers in two ways with the following meanings: – Single waved: Reduce your speed, do not overtake and be prepared to change direction. There is a hazard beside or partly on the track. – Double waved: Reduce your speed, do not overtake and be prepared to change direction or stop. There is a hazard wholly or partly blocking the track. Yellow flags should normally be shown only at the marshals’ post immediately preceding the hazard. In some cases however the Clerk of the Course may order them to be shown at more than one marshals’ post preceding an incident. Overtaking is not permitted between the first yellow flag and the green flag displayed after the incident. Yellow flags should not be shown in the pit lane unless there is an incident of which the driver should be made aware
 
Viimeksi muokattu:

SJ

F1 asijan tuntia
Liittynyt
6.9.2011
Viestit
5714
Alonson hän ehkä ohitti keltaisilla mutta mies väisti itse radan ulkolaitaan mutkassa, joten sitä ei voi laskea. Ei se sääntö muutenkaan päde hitaasti liikkuviin autoihin.
 

hila

A-sijan Tuntija
Liittynyt
22.5.2014
Viestit
4293
Sijainti
Maalla
Tulipa itse katsottua Nicon onboard video.

Tuomari piste :
M16 keltainen (mutka 8)
M17 keltainen
M18 - 24 ei mitään merkkiä
M25 vihreä lippu (mutka 14)

Joten tarkkaan ottaen Nico ohitti ennen ensimmäistä vihreätä lippua, joten tulos hylättävä.... :)
 

Raceway

Ratamestari
Liittynyt
24.3.2012
Viestit
877
Sijainti
Ruutulipulla
Itsehän toivon, että Nico tällä kaudella on kypsä korjaamaan mestaruuden ja näyttäisi tallikaverilleen taivaan merkit! Iskä Keìjon seuraksi mestareiden armoitettuun joukkoon. He olisivat vasta F1-historian toinen isä & poika maailmanmestaripari jos Nico mestaruuteen kykenee urallaan ajamaan. Vain Graham ja Damon Hill ovat kyenneet tuohon temppuun.
Tälläistä tuli kauden alussa toivottua ja näin myös oli tapahtuva. Keke & Nico nousevat näillä mestaruuksillaan harvalukuisten legendojen joukkon. Isä ja poika, nyt kumpikin F1-maailmanmestareina. Onnittelut Nicolle ja koko Rosbergien perheelle!
 
Ylös