On tämä Monacon kisan seuraaminen kyllä loppujen lopuksi todella turhauttavaa. Kaikki ajaa ihan tappituntumassa ja kisa on täynnä sellaista "näennäistä taistelua" mutta loppujen lopuksi se on tosiaan vaan pelkkää harhaa kun kukaan ei kuitenkaan pääse ohi kenestäkään. Kuten sanoin jo kisaseurannassakin niin tuonne voisi heittää jonon keulille naapurin mummon Nissan Micralla ja siltikään ei kukaan pääsisi ohi. Niin kauan kun rata on märkä/kostea niin on jonkinlainen mahdollisuus että joku lipsauttaa jarrutuksessa sen verran että ohituspaikka aukeaa, mutta heti kun rata kuivuu niin käytännössä ohitukset loppuu siihen ja todella paljon hitaammallakin autolla on varsin helppo pitää toinen takanaan.
Hamiltonilla on ollut alkukaudesta epäonneakin mutta nyt sai kyllä paljon takaisin, nyt tuli lahjaa lahjan perään. Käsittämätöntä pöljäilyä RB:ltä tuo varikkosekoilu, ja Ricciardon mahtava kierros meni aivan hukkaan. Ja siinä samalla meni myös voitto. Siinä oli vielä mahdollisuus kun Hamilton lipsautti shikaanin suoraksi, mutta joutui märälle linjalle eikä pito riittänyt, ja Hamilton löi oven kiinni. Myös Nicon jarruongelmat, ja lopulta jumittuminen Alonson taakse, pelasivat nyt Hamiltonin pussiin. Ricciardon puolesta harmittaa kyllä koska oli kyllä aika selvästi nopein mies radalla, mutta Monacossa se ei riitä jos toinen jollakin tavalla onnistuu pääsemään edelle.
Noita Pirellin kumeja pitää kyllä ihmetellä. Mikä järki on Ultrasoftissa joka kestää helposti 50 kierrosta? Miten kauan niillä kovemmilla seoksilla on sitten tarkoitettu ajettavaksi? 3 kisaa? Kai noihin seoksiin voisi jotain vähän selkeämpiäkin eroja tehdä että taktiikalla oikeasti olisi jotain merkitystä.
Iso lampaanpeppu myös tälle ylivarovaisuudelle ja turvallisuuden ylilyöntiin mihin nyt on ykkösissä menty. Nämä turva-autostartit on kyllä todellisia jännityksentappajia joista pitäisi päästä eroon. Ja varsinkin kun sitä turva-autoa yleensä pidetään radalla ihan liian kauan, ja kuljettajatkin alkavat jo turhautua. Jos nykyautot ja -renkaat eivät toimi sadekelillä sillä tavalla että niillä pystyttäisiin ajamaan turvallisesti, niin sitten niitä pitää muuttaa! Ei tässä nykymenossakaan nimittäin ole mitään järkeä että kaikki sadekisat hissutellaan turva-auton perässä ja odotellaan radan kuivamista. Kyllä se sadekeli ja märkä rata kuuluu myös ykkösiin ja kuljettajien (ja tallien ja rengastoimittajien) pitää se handlata. Plussaa sen sijaan tästä virtuaalisesta turva-autosta. Se on kyllä hyvä uudistus ja toimii erinomaisesti juuri näissä katuratakisoissa kun pitää välillä päästä siivoamaan rataa.