BudLightJaguar
Well-known member
Vajaan kahden viikon päästä on jälleen maailman suurimman autokilpailun ja samalla FIA WEC:n kolmannen osakilpailun vuoro. Numeroina siis 15.-19.kesäkuuta. Trikolori heilahtaa lauantaina klo 16:00 Suomen aikaa.
Kilpailuun hyväksytyt autokunnat
Ykköskategoria LMP1:ssä on mukana 9 autokuntaa. Uusia automerkkejä ei valitettavasti tämän vuoden kisaan saada, eikä Nissan ole enää mukana. Talli no.56 on tänä vuonna varattu OAK Racingille, jonka autoa ohjastaa neliraaja-amputoitu Frédéric Sausset. Auto toimii myös "raajallisten" tiimitoverien ohjaamana. Suomalaisväriä tänä vuonna edustaa GTE Pro-luokassa tuttuun tapaan Toni Vilander. Muina poimintoina osallistujista voisin mainita Chip Ganassi Racingin, joka lähtee peräti neljällä Ford GT-autolla tavoittelemaan GTE:n voittoa. 50 vuotta alkuperäisen Ford GT40:sen voiton jälkeen. Ganassin neljännessä autokunnassa mukana mm. IndyCar-mestari Scott Dixon.
Kilpailua voi katsoa joko Eurosportilta, WEC:n viralliselta streamilta sekä kolmansia reittejä, joista en selosta sen enempää. Ketjussa näemme toivottavasti aikaisempien vuosien tapaan tiukkaa liveanalyysiä, mutta myöskään yöllistä hölinää ei täällä vierasteta.
Kilpailuun hyväksytyt autokunnat
Ykköskategoria LMP1:ssä on mukana 9 autokuntaa. Uusia automerkkejä ei valitettavasti tämän vuoden kisaan saada, eikä Nissan ole enää mukana. Talli no.56 on tänä vuonna varattu OAK Racingille, jonka autoa ohjastaa neliraaja-amputoitu Frédéric Sausset. Auto toimii myös "raajallisten" tiimitoverien ohjaamana. Suomalaisväriä tänä vuonna edustaa GTE Pro-luokassa tuttuun tapaan Toni Vilander. Muina poimintoina osallistujista voisin mainita Chip Ganassi Racingin, joka lähtee peräti neljällä Ford GT-autolla tavoittelemaan GTE:n voittoa. 50 vuotta alkuperäisen Ford GT40:sen voiton jälkeen. Ganassin neljännessä autokunnassa mukana mm. IndyCar-mestari Scott Dixon.
Kilpailua voi katsoa joko Eurosportilta, WEC:n viralliselta streamilta sekä kolmansia reittejä, joista en selosta sen enempää. Ketjussa näemme toivottavasti aikaisempien vuosien tapaan tiukkaa liveanalyysiä, mutta myöskään yöllistä hölinää ei täällä vierasteta.
Viimeksi muokattu: