WRC kausi 2017

Vaseneri

Banned
Liittynyt
8.5.2011
Viestit
341
Basti ja Suntta ja Uffe on varmaan kovimmat suomalaiskuskit, joista ei koskaan tullut täysipäiväistä ralliammattilaista. Basti tosin pääsi, mahdollisesti Bossen avustamana, Pesöön testi- ja kehityskuljettajaksi. Salo vain näyttää SM-kisoissa nopealta, kun ei ole kummoistakaan vastusta.

Etkö pidä autourheilun ammattilaista Mikko Eskelistä kummoisena vastuksena ?
 

Sörsselsön

Kui hianoo se sit on?
Liittynyt
28.10.2013
Viestit
5105
Sijainti
Parc Fermé
Toyotan testikuvia..
http://tuomastoyryralli.kuvat.fi/kuvat/Toyota+Yaris+WRC+2017+Testit+2.9.2016/

Auto näyttää joltain pikku-kundien tuninki rassilta takaapäin..
Pakko sanoa et aikamoiset flashbackit 10v takaperin olleeseen tuhninkikulttuuriin. Need For Speed: Underground 2 ollut selkeesti peräpään, etupuskurien ja helmojen suunnittelualustana. Vielä kun lasikuidusta ois koko hökötys väsätty niin sillähän ois 10v takaperin kaikkien mahollisten tuningnäyttelyiden pokaalit viety.
 

Audi_sport_UK

Well-known member
Liittynyt
28.2.2010
Viestit
1754
Mielenkiintoinen artikkeli. Kuinka paljon perustuu faktoihin?
Näyttäisi, että Fordilla olisi kaksi tallia d-mack ja m-sport. Camillillakin varma jatko?

Mitä ihmettä te höpötätte jostain Eskelisistä ja Saloista?
Mielestäni jo Petter Solbergin paluu huhu oli riittävän kaukaa haettu.
 

Eemeli82

Well-known member
Liittynyt
13.6.2011
Viestit
727
Mitä ihmettä te höpötätte jostain Eskelisistä ja Saloista?
Erittäin pontetiaalisia Toyota kuskejan ensi kaudella. Molemmilla pitkä kokemus ja nopeutta sekä autonkehittämistaitoa vaikka WRC-tallille jakaa.
Itseasiassa Puuppolan metsistä luotettavat tietolähteet kertovat, että Toyota ajattaa ensi vuonna kolmea autoa. Yhtä kuskaa EP Lappi täyden sarjan. Hänninen, Eskelinen, Vihavainen, Tuohino, Salo, Könönen, Välimäki ja Tahko jakavat kaksi muuta autoa. Sitä mitä kisoja kukin ajaa ei ole vielä täysin päätetty. Ruotsi ja Suomi tosin ainakin on Eskelisen heiniä ja Tahko varmaan toista autoa Suomessa ja Saksassa. Salo puolestaan ajaa lumis-spesialistina ainakin Ruotsin. Hänniselle tulee aika paljon asfalttikisoja koska se on vahvempi alusta hänelle. Myös Eskelinen ratakuskina tullaan näkemään asfalttikisoissa. Bonuksena Toyotan rattiin on aukemassa pääsy MM-sarjan päätös kisaan SM-sarjan SM1 luokan mestaruuden voittavalle kuskille. Mikäli voiton vie joku jo tallin listoilla oleva niin sitten korkeimmalla oleva ei-Toyota kuski. Eli nyt on kumppaneilla Soilu & Nikara ainakin oiva mahdollisuus päästä rattiin. Nikara kuulemma panostaa ensi kaudella täysillä ralliuraansa ja uutta kalustoakin on hommattu. Tarkoituksena murtautua viimeinkin kansainväliseen kärkikastiin. Nikara oli muutenkin vahvoilla tähän Toyotan Suomi Teamiin, mutta homma kariutui sponsori ongelmiin. Tarkemmin siihen, että Valtra on Toyotan pääsponssi ensi kaudella ja maksaa suomalaisten ajelut, mutta Nikaralla kun on pitkä sponsorisopimus John Deeren kanssa, niin se ei salli ajaa kuin yhden kisan kilpailevan valmistajan väreissä. Valtran ja Toyotan sopimus taas ei mahdollista minkään muun kilpailevan valmistajan mainoksia kalustoon. Valtra on muutenkin ollut paljon mukana Toyotan kehitystyössä voimansiirron osalta. Valtralla kun on nelivetotekniikasta paljon osaamista.
Tallin nimi muuten ensi vuonna on varmaankin Toyota Valtra Racing Team Finland eli Toyota VRT Finland
 
Viimeksi muokattu:

hoogenband

Well-known member
Liittynyt
29.8.2014
Viestit
94
Erittäin pontetiaalisia Toyota kuskejan ensi kaudella. Molemmilla pitkä kokemus ja nopeutta sekä autonkehittämistaitoa vaikka WRC-tallille jakaa.
Itseasiassa Puuppolan metsistä luotettavat tietolähteet kertovat, että Toyota ajattaa ensi vuonna kolmea autoa. Yhtä kuskaa EP Lappi täyden sarjan. Hänninen, Eskelinen, Vihavainen, Tuohino, Salo, Könönen, Välimäki ja Tahko jakavat kaksi muuta autoa. Sitä mitä kisoja kukin ajaa ei ole vielä täysin päätetty. Ruotsi ja Suomi tosin ainakin on Eskelisen heiniä ja Tahko varmaan toista autoa Suomessa ja Saksassa. Salo puolestaan ajaa lumis-spesialistina ainakin Ruotsin. Hänniselle tulee aika paljon asfalttikisoja koska se on vahvempi alusta hänelle. Myös Eskelinen ratakuskina tullaan näkemään asfalttikisoissa. Bonuksena Toyotan rattiin on aukemassa pääsy MM-sarjan päätös kisaan SM-sarjan SM1 luokan mestaruuden voittavalle kuskille. Mikäli voiton vie joku jo tallin listoilla oleva niin sitten korkeimmalla oleva ei-Toyota kuski. Eli nyt on kumppaneilla Soilu & Nikara ainakin oiva mahdollisuus päästä rattiin. Nikara kuulemma panostaa ensi kaudella täysillä ralliuraansa ja uutta kalustoakin on hommattu. Tarkoituksena murtautua viimeinkin kansainväliseen kärkikastiin. Nikara oli muutenkin vahvoilla tähän Toyotan Suomi Teamiin, mutta homma kariutui sponsori ongelmiin. Tarkemmin siihen, että Valtra on Toyotan pääsponssi ensi kaudella ja maksaa suomalaisten ajelut, mutta Nikaralla kun on pitkä sponsorisopimus John Deeren kanssa, niin se ei salli ajaa kuin yhden kisan kilpailevan valmistajan väreissä. Valtran ja Toyotan sopimus taas ei mahdollista minkään muun kilpailevan valmistajan mainoksia kalustoon. Valtra on muutenkin ollut paljon mukana Toyotan kehitystyössä voimansiirron osalta. Valtralla kun on nelivetotekniikasta paljon osaamista.
Tallin nimi muuten ensi vuonna on varmaankin Toyota Valtra Racing Team Finland eli Toyota VRT Finland
Eiks näitä läppiä vois jatkaa jossain hauskassa whatsup ryhmässä?
 

Sörsselsön

Kui hianoo se sit on?
Liittynyt
28.10.2013
Viestit
5105
Sijainti
Parc Fermé
Kas kun ei teamin nimeksi JYP-Valtra Motorsports. Samantien paikalliselle jääkiekkojoukkueelle näkyvyyttä. Oliko jollain jotain järkevääkin sanottavaa ensikaudesta vaii?
 

RITA#28

Banned
Liittynyt
6.8.2007
Viestit
1824
Mielenkiintoinen artikkeli. Kuinka paljon perustuu faktoihin?
Näyttäisi, että Fordilla olisi kaksi tallia d-mack ja m-sport. Camillillakin varma jatko?
Osa perustuu, osa enemmän huhuja. Fordilla ovat tallit jne vielä tässä vaiheessa auki. Kuljettajia on kuitenkin kiinnitettynä ainakin kolme.
 

Silk Cut Jaguar

Well-known member
Liittynyt
18.6.2007
Viestit
3532
Vähän outo tällainen konseptikuva, kun se oikeakin auto on jo monessa testissä nähty.

 

Eemeli82

Well-known member
Liittynyt
13.6.2011
Viestit
727
Nyt kun nuo aero-osat tulee olemaan entistä suurempia ja niiden merkitys kasvaa niin mielenkiintoista nähdä vaikutus kun niitä ajetaan väkisinkin päreiksi. Vaikuttanee aikoihin entistä enemmän. Varsinkin nuo isot takasiivet lähtee tuolta konttien päältä, kun vähän puskissa ja ojissa rymistellään niin varmaan ajettavuuskin huononee siinä samalla.
 

super_1600

Well-known member
Liittynyt
22.8.2005
Viestit
362
Onko totta että Sebastien Loeb vihaa nykyään Citroenia? Kuulin huhuja että välit on menneet totaallisesti poikki :mad_old:
 
Ylös