http://www.autosport.com/news/report.php/id/126765/msport-2017-wrc-car-impressing-in-tests"It's so nice, there's so much potential - when I have been testing the car, it's a bit like coming back to the Group N car when I am getting in the current [World Rally Car].
Uskoisin että ensi vuonna WRC2 sarja voi olla jopa kovatasoisempi, jos "isojen poikien" hiekkalaatikolle pääsyn ehtoja kiristetään. Mutta toki suhteessa WRC1:n tasoon homma kärsii pahan inflaation kun WRC2:n ja WRC1:n ero voidaan mitata kalenterilla.Saapi nähdä mitä wrc2 sarja tuo mukanaan 2017.
Tällä kaudella taso on ollut siellä missä sen soisi olevan tulevaisuudessakin. Jotenkin vaan pelkään, että ei ihan samalle tasolle päästä.
Sitä en tiedä onko se luokkien välinen ero nyt niin iso ongelma, että aiheuttaisi "inflaatiota". Parempi että on eroa.Uskoisin että ensi vuonna WRC2 sarja voi olla jopa kovatasoisempi, jos "isojen poikien" hiekkalaatikolle pääsyn ehtoja kiristetään. Mutta toki suhteessa WRC1:n tasoon homma kärsii pahan inflaation kun WRC2:n ja WRC1:n ero voidaan mitata kalenterilla.
Jos näin käy niin aika suuri riski että auto on parin pätkän jälkeen rasvausasennossa kun tullaankin vähän ylikovaa.. Voisi olettaa, että Tommi Mäkinen Racingiltä voi tulla joku japsi ajamaan??.
Veikkaisin tuon heikon asfalttivauhdin johtuneen ensisijaisesti rengasmerkistä. Korsikalla ja Katalonian asfalttipätkillä tuo vauhti oli niin huonoa viime vuoteen verrattuna, etten oikein jaksa uskoa Tänakin tason pudonneen noin paljon vuoden aikana. Saksassa Tänak teki ihan kohtalaisia aikoja ennen keskeytystään. Joissain kisoissa tuosta DMackista on saattanut olla myös hyötyä, kuten nyt Walesissa.Tänak on tällä kaudella ollut ilmiömäinen soralla, mutta muilla alustoilla ei niinkään hyvä. Voi ehkä voittaa muutaman rallin, jos auto on hyvä, mutta tuskin pystyy pistetaistelussa uhkaamaan Ogieria.
Tietysti näen asia kuuluisien Mertaranta-lasien läpi, mut luulis ainakin Lapin pystyvän kilaamaan ohi Camillista ja Östbergistä ja jos M-sport tosiaan saa 5-6 autoa viivalle, niin Ogier, Titanak, Mikkeösen, Lappi ja Evans voisi olla viisikko.Onhan tämä tosiaan siinä mielessä hyvä juttu, että nyt voi oikeasti tulla mielenkiintoinen kausi. Olishan se kiva, että mestaruudesta ajaisi 4-6 kuljettajaa.
Ogier menneessään M-Sportille voi silti voittaa mestaruuden. Tietysti riipuu miten uusi auto toimii.
Lapin ja Sunisen kannalta tämä ei ole niin hyvä juttu, koska Ogier, Mikkelssen ja Latvala menevät etusijalle.
Camilli tuli sellaisen rahakassin kanssa MSportille että vaikka se jää tunnin Lapille niin silti se ajaa siinä ykkösteamissa ennen Lappia... Niin se vaan ikävä kyllä menee. Ja Östbergillä sama juttu. Sen takia en jotenkin usko että Lappi Fordilla ajaa. Veibyllä ei ole sinne sellaisia suhteita, perinteitä ja kytkyjä kuten esim. Jouhkilla.Tietysti näen asia kuuluisien Mertaranta-lasien läpi, mut luulis ainakin Lapin pystyvän kilaamaan ohi Camillista ja Östbergistä ja jos M-sport tosiaan saa 5-6 autoa viivalle, niin Ogier, Titanak, Mikkeösen, Lappi ja Evans voisi olla viisikko.
Toitsulle Hänninen, Latvala, Tidemand