Tuossa Citroënin touhussa vaan ei ole niin mitään järkeä. Mikkelsen on ollut aivan hukassa Citikan kanssa nyt kahdessa (puolessatoista) ajamassaan kisassa. Kaudesta on enää viisi kilpailua ajamatta tämän jälkeen, joten hänen pitäisi alkaa lentää todella nopealla aikataululla, jotta kokeneempien kuljettajien penkittäminen olisi perusteltua.http://www.rallysportmag.com.au/home/wrc/11574-major-change-at-citroen-racing-and-breen-dropped-for-germany
Breeniltä jää Saksa sittenkin väliin...
Mikkelsenhän ajaa enää Saksan ja sitten on vapaa. Minusta yhtä järjetöntä kuin Breenin penkittäminen on se, että Al-Qassimi ajaa Suomessa kolmosautoa Mikkelsenin ja Lefebvren sijasta.Tuossa Citroënin touhussa vaan ei ole niin mitään järkeä. Mikkelsen on ollut aivan hukassa Citikan kanssa nyt kahdessa (puolessatoista) ajamassaan kisassa. Kaudesta on enää viisi kilpailua ajamatta tämän jälkeen, joten hänen pitäisi alkaa lentää todella nopealla aikataululla, jotta kokeneempien kuljettajien penkittäminen olisi perusteltua.
Vähän tyhmälle kuulostaa korvata nimenomaan Breen. Toisaalta tilanne alkaa olemaan se, että eipä siellä kellään Sitikka kuskilla ole pistetilanteen kanssa mitään menetettävää.Tuossa Citroënin touhussa vaan ei ole niin mitään järkeä. Mikkelsen on ollut aivan hukassa Citikan kanssa nyt kahdessa (puolessatoista) ajamassaan kisassa. Kaudesta on enää viisi kilpailua ajamatta tämän jälkeen, joten hänen pitäisi alkaa lentää todella nopealla aikataululla, jotta kokeneempien kuljettajien penkittäminen olisi perusteltua.
Al-Qassimi ei ole Citroën-kuski vaan ajaa ihan omaa yksityistä ohjelmaansa – joskin Citikan tehdastallin resursseilla*. Talli on valinnut tuollaisen tavan MM-ohjelmansa rahoittamiseen ja sillä mennään. Ilman sheikin rahoja talli ei välttämättä ajattaisi kuin kahta autoa läpi kauden.Mikkelsenhän ajaa enää Saksan ja sitten on vapaa. Minusta yhtä järjetöntä kuin Breenin penkittäminen on se, että Al-Qassimi ajaa Suomessa kolmosautoa Mikkelsenin ja Lefebvren sijasta.
Olisi varmaan aika turhaa maksaa Al-Qassimille neljäs auto, kun hänen ajattamisellaan on tarkoitus tehdä rahaa eikä nollatulosta. Sen verran voi laittaa Citikan piikkiin jos haluaa. Ja WRC:n ajamisestahan hän maksaa, ei täytesarjalaisten.Tiedän tuon Al-Qassimin kuvion, että periaatteessa hän sponsorina voi vaatia/ostaa itselleen ralleja ajettavaksi, mutta minusta se pitäisi hoitaa nelosautolla kuten Portugalissa, tai vaikka WRC Trophy -sarjalaisella. Portugalissahan Qassimi oli 17. C3 WRC:llä, esimerkiksi neljää R5-autoa hitaampi.
Korjataan sen verran, että ilman kassi-Alman rahoja PSA yhtymällä ei olisi enää koko tehdastallia. Enintään joku Wilsonin autovuokraamon kaltainen viritelmä, josta halukkaat ja maksukykyiset asiakkaat mahdollisesti vuokraisivat kisakohtaisella sopimuksella kalustoa. PSA-yhtymä oli jo Hirvosen DS3 kauden edellä vähällä lyödä lapun luukulle ja siirtää panostukset tyystin esim.Löppösen ajattamiseen WTCC sarjassa Red Bullin tuella.Al-Qassimi ei ole Citroën-kuski vaan ajaa ihan omaa yksityistä ohjelmaansa – joskin Citikan tehdastallin resursseilla*. Talli on valinnut tuollaisen tavan MM-ohjelmansa rahoittamiseen ja sillä mennään. Ilman sheikin rahoja talli ei välttämättä ajattaisi kuin kahta autoa läpi kauden.
Ehkä Citikalla halutaan pitää kaikki kuljettajat yhtä kyrpiintyneinä tiputtamalla jokainen pääkuljettaja kisasta pois Mitä tulee Mikkelsen-Breen vertailuun, on Breenillä vielä aika pitkä matka edes norjalaisen näyttöihin. Mikkelsen on kuitenkin ollut jo useamman kerran podiumilla asvalttiralleissa, kun taas Breen on ajanut WRC-luokassa vasta neljä kisaa assulla, ollen parhaimmillaan viides.Ja Mikkelsenin suhteen luulisin että kaveri on sen verran pettynyt Citroeniin, ettei välttämättä halua jumittaa itseään talliin liian syvälle, mutta toisaalta Citroen luultavasti haluaa että hän auttaa vielä myös asfalttikelin testauksessa. Kummallista tosin ottaa Saksaan Mikkelsen Breenin tilalle kun Breen on kova asfalttikuski, mutta Mikkelsen ei varsinaisesti.
Mistäpä me tiedämme onko kostunut mitään? Eiköhän Mikkelsenin "palkkaaminen" ole enemmän kehitystyöllinen juttu, kuin suoran tuloksen hakeminen.Sitä ei kai vielä tiedetä, mitkä Citikan jatkosuunnitelmat ovat Mikkelsenin suhteen. Talli ei ole kostunut yhtään mitään näistä kahdesta ensimmäisestä kisasta. Ei sille ole mitään hyötyä ajattaa Mikkelseniä Saksassakaan ilman taka-ajatuksia.