WRC kausi 2017

Kenda

Well-known member
Liittynyt
11.10.2015
Viestit
2719
Sijainti
Penkalla
Hienoa :thumbup:

Toivottavasti Mikkelsen ajaa hyvän sijoituksen, eikä sorru yliyrittämiseen niin...
 

toozi

Well-known member
Liittynyt
19.1.2006
Viestit
384
No niin Matton sitten ehti ennen Mäkistä ja nappas Mikkelsenin. Jos tulosta tulee, niin varmaan jatkoakin seuraa. Eiköhän Lefebvre siirretä vielä harjoittelemaan WRC2:siin.
 

AnttiL

Reittinörtti
Liittynyt
25.12.2010
Viestit
16065
Sijainti
Tampereen lenkki
Citroenilla on ollut nyt joka kisassa eri kuski-auto-yhdistelmä

Monte: Meeke&Lefebvre C3, Breen DS3
Sweden: Meeke&Breen C3, Levebvre DS3
Mexico: Meeke&Lefebvre C3
Corsica: Meeke&Breen&Lefebvre C3
Argentina: Meeke&Breen C3
Portugal: Meeke&Breen&Lefebvre&Al-Qassimi C3
Sardinia: Meeke&Breen&Mikkelsen C3
Poland: Mikkelsen&Breen&Lefebvre C3

Saishan tosta vielä Neste Ralliin erilaisen laittamalla normikuskit ja Mikkelsen neljäntenä.

Toyota puolestaan teki Sardiniassa kauden ennätyksensä valmistajien pisteissä eli 30 pistettä. Tosin tavoiteltavaa on vielä, M-Sport on saanut kaikissa kisoissa paitsi Korsikalla yli 30 pistettä.
 

SJ

F1 asijan tuntia
Liittynyt
6.9.2011
Viestit
5717
Tuossa Citroënin touhussa vaan ei ole niin mitään järkeä. Mikkelsen on ollut aivan hukassa Citikan kanssa nyt kahdessa (puolessatoista) ajamassaan kisassa. Kaudesta on enää viisi kilpailua ajamatta tämän jälkeen, joten hänen pitäisi alkaa lentää todella nopealla aikataululla, jotta kokeneempien kuljettajien penkittäminen olisi perusteltua.
 

AnttiL

Reittinörtti
Liittynyt
25.12.2010
Viestit
16065
Sijainti
Tampereen lenkki
Tuossa Citroënin touhussa vaan ei ole niin mitään järkeä. Mikkelsen on ollut aivan hukassa Citikan kanssa nyt kahdessa (puolessatoista) ajamassaan kisassa. Kaudesta on enää viisi kilpailua ajamatta tämän jälkeen, joten hänen pitäisi alkaa lentää todella nopealla aikataululla, jotta kokeneempien kuljettajien penkittäminen olisi perusteltua.
Mikkelsenhän ajaa enää Saksan ja sitten on vapaa. Minusta yhtä järjetöntä kuin Breenin penkittäminen on se, että Al-Qassimi ajaa Suomessa kolmosautoa Mikkelsenin ja Lefebvren sijasta.
 

Audi_sport_UK

Well-known member
Liittynyt
28.2.2010
Viestit
1754
Tuossa Citroënin touhussa vaan ei ole niin mitään järkeä. Mikkelsen on ollut aivan hukassa Citikan kanssa nyt kahdessa (puolessatoista) ajamassaan kisassa. Kaudesta on enää viisi kilpailua ajamatta tämän jälkeen, joten hänen pitäisi alkaa lentää todella nopealla aikataululla, jotta kokeneempien kuljettajien penkittäminen olisi perusteltua.
Vähän tyhmälle kuulostaa korvata nimenomaan Breen. Toisaalta tilanne alkaa olemaan se, että eipä siellä kellään Sitikka kuskilla ole pistetilanteen kanssa mitään menetettävää.
Ilmeisesti he katsovat Mikkelsenillä olevan jotain annettavaa ja uutta näkökulmaa auton kehittämiselle. Onhan tuo Puolassa ajanut jo vähän parempia aikoja.
Puoli vuotta aikaa kehittää autoa ennen Montea.
 

SJ

F1 asijan tuntia
Liittynyt
6.9.2011
Viestit
5717
Mikkelsenhän ajaa enää Saksan ja sitten on vapaa. Minusta yhtä järjetöntä kuin Breenin penkittäminen on se, että Al-Qassimi ajaa Suomessa kolmosautoa Mikkelsenin ja Lefebvren sijasta.
Al-Qassimi ei ole Citroën-kuski vaan ajaa ihan omaa yksityistä ohjelmaansa – joskin Citikan tehdastallin resursseilla*. Talli on valinnut tuollaisen tavan MM-ohjelmansa rahoittamiseen ja sillä mennään. Ilman sheikin rahoja talli ei välttämättä ajattaisi kuin kahta autoa läpi kauden.

* Resursseilla tarkoitan kolmannen auton ja teknisen henkilöstön liisaamista, mutta kyllähän Al-Qassimi maksaa kaiken omasta pussistaan ja reilusti tippiäkin.

Sitä ei kai vielä tiedetä, mitkä Citikan jatkosuunnitelmat ovat Mikkelsenin suhteen. Talli ei ole kostunut yhtään mitään näistä kahdesta ensimmäisestä kisasta. Ei sille ole mitään hyötyä ajattaa Mikkelseniä Saksassakaan ilman taka-ajatuksia.
 
Viimeksi muokattu:

AnttiL

Reittinörtti
Liittynyt
25.12.2010
Viestit
16065
Sijainti
Tampereen lenkki
Tiedän tuon Al-Qassimin kuvion, että periaatteessa hän sponsorina voi vaatia/ostaa itselleen ralleja ajettavaksi, mutta minusta se pitäisi hoitaa nelosautolla kuten Portugalissa, tai vaikka WRC Trophy -sarjalaisella. Portugalissahan Qassimi oli 17. C3 WRC:llä, esimerkiksi neljää R5-autoa hitaampi. Muistetaan, että talli saa ilmoittaa kolme autoa keräämään valmistajien pisteitä.

Ja Mikkelsenin suhteen luulisin että kaveri on sen verran pettynyt Citroeniin, ettei välttämättä halua jumittaa itseään talliin liian syvälle, mutta toisaalta Citroen luultavasti haluaa että hän auttaa vielä myös asfalttikelin testauksessa. Kummallista tosin ottaa Saksaan Mikkelsen Breenin tilalle kun Breen on kova asfalttikuski, mutta Mikkelsen ei varsinaisesti.
 
Viimeksi muokattu:

SJ

F1 asijan tuntia
Liittynyt
6.9.2011
Viestit
5717
Tiedän tuon Al-Qassimin kuvion, että periaatteessa hän sponsorina voi vaatia/ostaa itselleen ralleja ajettavaksi, mutta minusta se pitäisi hoitaa nelosautolla kuten Portugalissa, tai vaikka WRC Trophy -sarjalaisella. Portugalissahan Qassimi oli 17. C3 WRC:llä, esimerkiksi neljää R5-autoa hitaampi.
Olisi varmaan aika turhaa maksaa Al-Qassimille neljäs auto, kun hänen ajattamisellaan on tarkoitus tehdä rahaa eikä nollatulosta. Sen verran voi laittaa Citikan piikkiin jos haluaa. Ja WRC:n ajamisestahan hän maksaa, ei täytesarjalaisten.
 

AnttiL

Reittinörtti
Liittynyt
25.12.2010
Viestit
16065
Sijainti
Tampereen lenkki
Joo, ei ole varmaan helppo palapeli pelattavaksi Mattonille kun tehdas varmasti painostaa pitämään Lefebvren ranskalaisena ajossa, toisaalta Meeke on ykköskuski, toisaalta Breen on tehnyt parasta tulosta, toisaalta Mikkelsenillä voisi olla näkemystä pelastaa tiimi ja toisaalta Al-Qassimi maksaa viulut.
 

Don Vito

Sekakäyttäjä
Liittynyt
2.3.2000
Viestit
4748
Sijainti
Event horizon
Al-Qassimi ei ole Citroën-kuski vaan ajaa ihan omaa yksityistä ohjelmaansa – joskin Citikan tehdastallin resursseilla*. Talli on valinnut tuollaisen tavan MM-ohjelmansa rahoittamiseen ja sillä mennään. Ilman sheikin rahoja talli ei välttämättä ajattaisi kuin kahta autoa läpi kauden.
Korjataan sen verran, että ilman kassi-Alman rahoja PSA yhtymällä ei olisi enää koko tehdastallia. Enintään joku Wilsonin autovuokraamon kaltainen viritelmä, josta halukkaat ja maksukykyiset asiakkaat mahdollisesti vuokraisivat kisakohtaisella sopimuksella kalustoa. PSA-yhtymä oli jo Hirvosen DS3 kauden edellä vähällä lyödä lapun luukulle ja siirtää panostukset tyystin esim.Löppösen ajattamiseen WTCC sarjassa Red Bullin tuella.
 

Yön polkija

Well-known member
Liittynyt
16.12.2012
Viestit
767
Ja Mikkelsenin suhteen luulisin että kaveri on sen verran pettynyt Citroeniin, ettei välttämättä halua jumittaa itseään talliin liian syvälle, mutta toisaalta Citroen luultavasti haluaa että hän auttaa vielä myös asfalttikelin testauksessa. Kummallista tosin ottaa Saksaan Mikkelsen Breenin tilalle kun Breen on kova asfalttikuski, mutta Mikkelsen ei varsinaisesti.
Ehkä Citikalla halutaan pitää kaikki kuljettajat yhtä kyrpiintyneinä tiputtamalla jokainen pääkuljettaja kisasta pois :rolleyes: Mitä tulee Mikkelsen-Breen vertailuun, on Breenillä vielä aika pitkä matka edes norjalaisen näyttöihin. Mikkelsen on kuitenkin ollut jo useamman kerran podiumilla asvalttiralleissa, kun taas Breen on ajanut WRC-luokassa vasta neljä kisaa assulla, ollen parhaimmillaan viides.

Viime vuonnahan Mikkelsen aloitti Saksassa todella vahvasti ja jopa johti rallia vielä lauantai-aamuna, mutta lopulta hän päätyi neljänneksi. Breen on kisannut Saksassa ainoastaan kerran ja sekin tapahtui WRC2-luokan autolla.
 
Viimeksi muokattu:

Audi_sport_UK

Well-known member
Liittynyt
28.2.2010
Viestit
1754
Sitä ei kai vielä tiedetä, mitkä Citikan jatkosuunnitelmat ovat Mikkelsenin suhteen. Talli ei ole kostunut yhtään mitään näistä kahdesta ensimmäisestä kisasta. Ei sille ole mitään hyötyä ajattaa Mikkelseniä Saksassakaan ilman taka-ajatuksia.
Mistäpä me tiedämme onko kostunut mitään? Eiköhän Mikkelsenin "palkkaaminen" ole enemmän kehitystyöllinen juttu, kuin suoran tuloksen hakeminen.
Okei olen itsekin ollut sitä mieltä, että kuljettajat eivät ole olleet parhaassa vireessä. Mutta on se pakko alkaa uskomaan ettei autokaan ole kummoinen.

Lefebvre on ajanut ihan erilaista rallia nyt Puolassa, kuin kertaakaan tällä kaudella. Kehitystä?
 

Joppe_001

Well-known member
Liittynyt
1.11.2003
Viestit
3764
Sijainti
Tois pual jokkee
Ei Citikalla oikein mitään menetettävää ole ollut tämän kuskiruletin kanssa. Kova pettymyshän tämä kausi on varmasti ollut, kun himmailivat koko viime vuoden uutta autoa kehitellessä. Molemmat mestaruudet kuitenkin karkasivat jo alkukaudesta. Meeken penkittäminen oli mielestäni oikea liike. Jos alkaisi taas auto pysyä tiellä. Sinänsä kyllä ymmärtää Meekeäkin, että kun vauhti ei muuten riitä, niin kovalla riskillä on joutunut painamaan aika vaikeasti ajettavalla autolla. Jos taas auto on vaikea ajaa, niin siihen on mielestäni turha ottaa Mikkelseniä vain yhdeksi kisaksi totuttelemaan. Ja saivatpahan ainakin mittatikun sille, miten kovaa Meeke ja kumppanit ovat autolla päässeet. Puolan perusteella näyttäisi siltä, että Lefevbre alkaa pikkuhiljaa päästä vauhtiin.
 
Ylös