Oli se melko vaikeaa aikoinaan kun v. 2002- mallin Volvo V40:een halusin lisävalot. Teetin Oulussa autoliiikkeessä asennuksen, itse valot hain Halpa-Hallista. Tai ei se asennus itsessään, vaan se että halusin katkaisijan kojetauluun, josta saisin lisävalot halutessani kytkettyä pois käytöstä.
5 kertaa piti sanoa että kyllä, haluan ihan oikeasti kabiinin puolelle katkaisijan lisävaloille. Kahdesti, kun varasin ajan asennukselle, toisen kerran kahdesti kun vein autoa asennukseen ja vielä kertaalleen, kun asentaja tuli vielä kysymään että ihanko tosissaan haluat sen katkaisijan.
Joka kerta sanoivat, että ei tällaisia kyllä yleensä laiteta, vaan jos ne halutaan kytkeä pois päältä, niin yleensä käydään irrottamasssa sulake akun vierestä. Totesin että olen sen verran kermaperse, että jos tulee vesisateessa tai lumi/räntäpaskakelissä tarve kytkeä valot pois, niin teen sen mieluummin nappia painamalla lämpimässä kabiinissa kuin pakkasessa konepellin alla pimeässä näpit jäässä. Pitkin hampain lopulta asensivat katkaisijan kojetauluun. Hankalaan paikkaan, vaikka parempiakin olisi ollut tarjolla. Mutta ehkä se oli helpoin siihen.
Asennusta kun kävin vilkaisemassa, niin siellä se asentaja koetti tavata asennusohjetta miten sinne katkaisijalle viedään johdot. Samalla kysäisin että miten ne parkkivalot, toimiiko ne myös niissä lisävaloissa. Jannu potkaisi tarvikelaatikon auton alle ja mumisi ettei tähän malliin saa sellaista. Otin laatikon auton alta ja osoitin sormella kohtaa, jossa näytetään miten ne asennetaan ja kytketään.
Asennus kesti melko kauan, enkä tuntenut oloani kovin tervetulleeksi käymään uudelleen. Mutta oli lisävalot, katkaisija ja parkit.