GT/Protot 2017

burb

.
Liittynyt
19.2.2002
Viestit
46199
Suomalaisia (lue: Toni Vilander) ei ole mukana, sillä Risi Competizionen Amerikan-seikkailut menivät telakalle Le Mans -kolarin jälkeen. Tallilla on kyllä toinen 488 GTE rapakon takana IMSA-kisoja varten, mutta ilmeisesti "artisti maksaa"-periaatteella Ferrarilta/Michelottolta lainattu/vuokrattu/ostettu Le Mans -auto tuli sen verran kalliiksi, ettei tallilla ole tällä hetkellä varaa ajaa kilpaa. :doubtful:
Harmillista, mutta hyvälle kuskille näyttää löytyvän muitakin ajohommia. Vilander nimittäin korvaa Sam Birdin WEC-sarjan neljännessä kisassa Nürburgringillä 16.7. Autona siis vähemmän yllättäen AF Corsen Ferrari #71.
Bird räpistelee tuolloin sähköformuloilla Nykissä.
 

BudLightJaguar

Well-known member
Liittynyt
30.1.2012
Viestit
4616
Sijainti
Salo
Onkohan Risi Competizionen ajelut pitempään paketissa vai onko uutta autoa tulossa Lime Rockiin? Mosportiin ei näemmä ehdi, jos seuraavat ajovuorot ovat Nürburgringin WEC-kisassa.
 
Viimeksi muokattu:

Raikku

Well-known member
Liittynyt
26.2.2010
Viestit
3911
Aika huteralla pohjalla tiimin talous jos yhden auton vauriot pysäyttää toiminnot. Tuohan on selviö että kauden aikana romua aina tulee, ei se saisi noin paljoa vaikuttaa.
 

BudLightJaguar

Well-known member
Liittynyt
30.1.2012
Viestit
4616
Sijainti
Salo
Jospa se uuden auton hankinta Euro-kisoja varten (sponsorirahalla) edellyttää turhien kulujen karsimista. Ja uuden auton hankintahinta - +$400,000 - suhteuttaen toissijaiset sprinttikisat logistiikkakuluineen ovat liian korkeat.
 

Silk Cut Jaguar

Well-known member
Liittynyt
18.6.2007
Viestit
3532
Mielestäni luin jostain ettei johtunut tästä romutuksesta ja että tämä hiatus oli tulossa joka tapauksessa...
 
Viimeksi muokattu:

Silk Cut Jaguar

Well-known member
Liittynyt
18.6.2007
Viestit
3532
IMSA:n sivut näyttävät kisan tuttuun tapaan suorana, ja jos Flash aiheuttaa allergiaa sekä silmitöntä raivoa, niin Livestreamer auttaa:

Koodi:
livestreamer hds://imsaintl-lh.akamaihd.net/z/imsaintl01_01@84216/manifest.f4m best
Live timing (näitä taisi olla muitakin):

http://livescoring.us/2017/imsa06/
Ei tarvitse Livestreameriä, tässä HLS/m3u8 linkit jotka voi avata melkein mihin tahansa mediasoittimeen (esim. VLC):

http://imsamultimedia-lh.akamaihd.net/i/multimedia_01@172999/master.m3u8 (aika-ajot + support-kisat)
http://imsaintl-lh.akamaihd.net/i/imsaintl01_01@84216/master.m3u8 (kisa)

Siitä hyvät että nämä linkit ei ole muuttuneet ainakaan pariin vuoteen. Linkki siksi eri kisaan koska se on geoblokattu USA:ssa.
 
Viimeksi muokattu:

FCY

Well-known member
Liittynyt
12.3.2016
Viestit
92
Harmillista, mutta hyvälle kuskille näyttää löytyvän muitakin ajohommia. Vilander nimittäin korvaa Sam Birdin WEC-sarjan neljännessä kisassa Nürburgringillä 16.7. Autona siis vähemmän yllättäen AF Corsen Ferrari #71.
Bird räpistelee tuolloin sähköformuloilla Nykissä.
Joo, ei ne Vilanderia varmaan mihinkään linjastolle laita kasaamaan katuautoja, vaan todennäköisesti Ferrari koittaa järjestää herralle ajokeikkaa sieltä mistä löytyy. Jos en väärin muista, niin Toni taisi olla jo pari viikkoa sitten Paul Ricardin Blancpain-kisassa AM-tiimin ykkösmiehenä. Mutta onhan tuo kuskillekin harmillinen juttu, sillä IMSA:n GTLM-luokka on ainakin allekirjoittaneen mielestä yksi parhaimpia GT-sarjoja, jota kuljettajatkin kehuvat.

Mielestäni luin jostain ettei johtunut tästä romutuksesta ja että tämä hiatus oli tulossa joka tapauksessa...
Niinhän Giuseppe sanoo, mutta G.Fisichella totesi WEC:n Le Mans -lähetyksessä, että "tämä kolari vaarantaa koko loppukauden ohjelman." Kumman sanaa sitten uskoo... Eiköhän Risi palaa takaisin kisoihin käytyään ensin lakki kourassa Ferrarin toimistolla. :thumbup:

Mitenkään tavattomiahan nämä kesken kauden poistumiset (tai täydellinen poissaolo koko sarjasta) eivät ole. Ohjelmia kyllä julistetaan (Greaves & WEC) ja autoja tilataan (Starworks & Riley) mutta lopulta seurataankin kisaa varikolta, kun ei löytynytkään sopivalla lisenssillä olevaa maksukuskia lompakoksi. :rolleyes:

PS. Kiitos suorista stream-linkeistä, olinkin hukannut omani johonkin.
 

jjv

Arschloch
Liittynyt
4.5.2005
Viestit
26890
Minuutin olin katsomatta striimiä ja siellä onkin yhtäkkiä rankkasade. Nyt se näyttäis jo olevan loppumaan päin. Ehtiikö edes koko rata kastumaan.
edit: No eihän se ehtinyt. Rengaslottoa.
 
Viimeksi muokattu:

Raikku

Well-known member
Liittynyt
26.2.2010
Viestit
3911
Missäs muuten Tontsa nyt on ollut kun ei ole formula-studiossa ollut? Toki lomakin ehkä voi olla(?)
 

Silk Cut Jaguar

Well-known member
Liittynyt
18.6.2007
Viestit
3532
Huhutusti ja odotetusti Penske + Acura tulee DPi:hin ensi vuonna. Auto on tietenkin Orecan päälle tehty bodywork ja moottori vanha tuttu HPD V6 LMP2-ajoilta.

http://www.teampenske.com/news/index.cfm/c/683/53375/Acura,_Team_Penske_Announce_Prototype_Effort

Juuri muuta pressitiedotteessa ei sitten kerrotakaan vielä. Helio Castronevesia on huhuttu kuskiksi, niin että ajaisi Indycaria vain 500:n verran ensi kaudella. Toinen huhuttu nimi on Montoya, joka sekin on jo Pensken palkkalistalla.

Lienee aika hyvä boosti IMSA:lle ja etenkin kilpailullisesti, koska GM/Cadillac tuntuu olevan tällä hetkellä aika dominoiva.
 
Viimeksi muokattu:

Raikku

Well-known member
Liittynyt
26.2.2010
Viestit
3911
Tuli tuossa mieleen, välillisesti Kimin kauttta, että Tontsakin jo jonkin ikäinen ja kun suomessa jotenkin tendenssi kuskeilla lopettaa ura aiemmin kuin monessa muussa maassa, niin toivottavasti suomalaisia kuitenkin jatkossakin on gt/proto(protoissa ei tosi ole ollut vuosikymmeniin) -puolella voittajatalleissa.

Ettei käy niin että meikäläiset häviää terävimmästä kärjestä ja ajelevat vain piirikunnallisia.
 

K. August

Well-known member
Liittynyt
25.11.2010
Viestit
2405
Tuli tuossa mieleen, välillisesti Kimin kauttta, että Tontsakin jo jonkin ikäinen ja kun suomessa jotenkin tendenssi kuskeilla lopettaa ura aiemmin kuin monessa muussa maassa, niin toivottavasti suomalaisia kuitenkin jatkossakin on gt/proto(protoissa ei tosi ole ollut vuosikymmeniin) -puolella voittajatalleissa.

Ettei käy niin että meikäläiset häviää terävimmästä kärjestä ja ajelevat vain piirikunnallisia.
Lähinnä sellainen vaikutelma jäänyt mulle, että monen suomalaisen ura päättyy F1-unelman kaaduttua. Puuttuuko sitten halu vai taloudelliset edellytykset mennä muihin kategorioihin? Kyllähän esim. Salo ajoi melkein 50-vuotiaaksi GT-puolella.

Vilander ja Palttala voivat ikänsä puolesta ajaa huipulla GT puolella 5-10 vuotta. Krohn hyvinkin 20 vuotta, Kujala vielä enemmän.

Ja kun urheiluautoista puhutaan, niin ei sovi unohtaa Kovalaista. Ikänsä puolesta hyvinkin 15 vuotta vielä GT-puolella.
 

BudLightJaguar

Well-known member
Liittynyt
30.1.2012
Viestit
4616
Sijainti
Salo
Taitaa olla enemmänkin kuin maan tapa lyödä hanskat tiskiin, kun vähintään testikuskin paikkaa ei irtoa Fykkösissä. Ja mielekkäämpää on ajaa taksia Tampereella kuin olla maksukuskina Blancpain Sprintissä.

Toisaalta, sitten on se rahoituspuoli; millä perustelee kaiken maailman kumikorjaamoille ja makkaratehtaille että nyt tarvitsisi muutaman sata tonnia kynnysrahaa Ganassin IMSA-projektiin?
 

Silk Cut Jaguar

Well-known member
Liittynyt
18.6.2007
Viestit
3532
Taitaa olla enemmänkin kuin maan tapa lyödä hanskat tiskiin, kun vähintään testikuskin paikkaa ei irtoa Fykkösissä. Ja mielekkäämpää on ajaa taksia Tampereella kuin olla maksukuskina Blancpain Sprintissä.
Ei tule kyllä mieleen viime vuosilta yhtään suomalaista, joka olisi ollut edes lähellä F1-paikkaa. Tie on yleensä tullut vastaan jo paljon aiemmin ja sitten voi spekuloida, että olisiko ollut rahaa minnekään muuallekaan. Ehkä totuus on se että niitä kuskeja ei nyt niin hirveästi ole tyrkyllä.

Ja kaikki F1:een päässeet ovatkin sitten enemmän tai vähemmän ajelleet urheiluautoissa, Häkkinen DTM:ssä ja Kovalainen viimein vaikka ensin hukkasi pari vuotta pyörittelemällä peukkuja.
 
Viimeksi muokattu:

K. August

Well-known member
Liittynyt
25.11.2010
Viestit
2405
Ei tule kyllä mieleen viime vuosilta yhtään suomalaista, joka olisi ollut edes lähellä F1-paikkaa. Tie on yleensä tullut vastaan jo paljon aiemmin ja sitten voi spekuloida, että olisiko ollut rahaa minnekään muuallekaan. Ehkä totuus on se että niitä kuskeja ei nyt niin hirveästi ole tyrkyllä.
En tiedä onko täällä aiemmin noteerattu, mutta kun juuri tutkailin, niin Aaro Vainio ja Tuomas Tujula ajavat tällä kaudella parina Lamborghinilla Italian GT-sarjassa. Ei taida ihan olla GT3-Huracan vaan jokin merkkiluokka, jonka pistejohdossa ovat.
 

spotter90

Half Blind, Full Throttle
Liittynyt
8.9.2014
Viestit
9717
Sijainti
Helsinki
Toyota #7 Conwqway/Kobayashi/Lopez lähtevät paalulta huomiseen kisaa. Paaluaika 10.38,118.

Tulokset: http://fiawec.alkamelsystems.com/

Vertailun vuoksi: Hamiltonin paalukierron Nürburgilla vuonna 2013 oli 1.29.398 V8-moottorisella Mercedes F1 W04:llä.
 
Ylös