Don Vito
Sekakäyttäjä
Tietäjät hoi. Koska viimeksi suomalaiset ovat miehittäneet sijat 1-4?
Minkäs ikäisiä Huttunen ja Asunmaa ovat vs. Lappi ja Suninen?Käsittämättömän hienoa. Lappi ja Suninen loikkasivat suoraan maailman elittiin.
Ja perässä on kohta tulossa The Next Generation.
2004 Suomessa. Parhaimmillaan suomalaiset miehittivät sijat 1-7.Tietäjät hoi. Koska viimeksi suomalaiset ovat miehittäneet sijat 1-4?
Syntymävuodet:Minkäs ikäisiä Huttunen ja Asunmaa ovat vs. Lappi ja Suninen?
Eli de facto Asunmaan juna meni jo (niinkuin Nikarankin). Huttusella alkaa olemaan vähitellen hoppu tehdä itselleen nimeä ennenkuin nuoremmat tulee takaa ohi. Vataseen taitaa myös päteä sama kuin Asunmaahan ja Nikaraan. Näyttöjä olisi jo pitänyt tulla jos meinaa päästä WRC-ammattilaiseksi.Syntymävuodet:
Hänninen 1981
Latvala 1985
Asunmaa 1987
Vatanen 1990
Lappi 1991
Suninen 1994
Huttunen 1994
Nordgren 1996
Lindholm 1996
Rovanperä 2000
Mun oma mielipide, mutta toivottavasti Puuppolassa ei lähdetä tähän - en vaan usko enää Latvalan mahdollisuuksiin vaikka nyt pääsisikin peesiin. EP kun ajaa ensi vuonna mestaruudesta jos sen vaan annetaan painaa eikä kettuilla päin naamaa kakkoskuskikohtelulla.Saas nähdä mitä Toyota tekee jos Lappi on ykkösenä rallin lopussa ja Latvala toisena. Harmillista olisi viedä Lapilta eka voitto, mutta koska Ogier on ulkona, niin loogisesti pitäisi Latvala siirtää kärkeen.
Ikä ei ole ongelma, mutta mikään talli ei tule hakemaan kuskia kotiovelta, eli näyttöjä pitäisi lähteä antamaan oman maan ulkopuolelle. Mainitsemasi nimet antoivat hyviä näyttöjä IRC:ssä/JWRC:ssä/S2000:ssa, mikä on ihan eri asia kuin kansallisessa sarjassa pärjääminen. Tällä foorumilla välillä jotkut vieläkin kirjoittelevat, että jonkun Nikaran pitäisi päästä WRC:hen, mutta eihän hänellä nyt oikeasti ole kansainvälisistä kilpailuista sellaisia näyttöjä, että hän ansaitsisi paikan pääluokasta tuosta noin vaan.No koska ralli ei ole formuloita, ja näyttöjä omasta kehityksestä pystyy antamaan vielä vanhemmallakin iällä, niin en lähtisi ihan kauheasti hoppuilemaan Huttusen kanssa enkä ihan vielä tyrmäämään Asunmaankaan mahdollisuuksia.
Ne kun tuppaa olemaan nuo rikkaammat junnukuskit kun aikaisin pääsevät isoihin autoihin, mutta vanhemmallakin iällä kerkeää mukaan jos taitoa riittää. Esim Meeke oli rapsakassa 32 vuoden iässä kun sai ekan tehdastallisopimuksensa Minille, ja 35 kun sai Sitikalla ekan oikean näyttöpaikan. Ogier ja Tänakkikin oli täyttänyt 25, Paddon 27, Loeb 28 jne.
https://yle.fi/urheilu/3-9747475- Hyppäsin rajusti. Se oli sama hyppy, jossa lensin rajusti jo Pololla. Tunsin, että auton peräpää ei ollut enää hallinnassani ja sitten jarrutin mutkaan hieman liian myöhään, Ogier kertasi Yle Urheilulle.
Miesten matka päättyi siihen. Ogier käveli erikoiskokeen maaliin, mutta päätyi lopulta sairaalaan tarkastuksiin. Kartanlukija Ingrassia on yhä hoidossa, joten on epäselvää, voiko kaksikko jatkaa kisaa Rally2:ssa lauantaina.
- Sitä ei tiedä vielä. Riippuu Julienin tilanteesta. Hän satutti päänsä ja on vähän sekava vielä. Voimme jatkaa myös vasta sunnuntaina, mutta silloin minun pitää startata lauantaiaamuna ja keskeyttää.
Tuota... ei kai Ogier voi lauantaina yksin "startata" (vaikka antaisikin keskeytysilmoituksen saman tien). Kyllä kai sen kartturinkin pitää kyetä noin fyysisesti olemaan läsnä.Ogier ei välttämättä jatka kisaa huomenna.
Tuskin voi. Ja tuskin päästetään starttaamaan, jos kartturi ei ole ek-kunnossa, vaikka tarkoituksena ei olisi ajaakaan.Tuota... ei kai Ogier voi lauantaina yksin "startata" (vaikka antaisikin keskeytysilmoituksen saman tien). Kyllä kai sen kartturinkin pitää kyetä noin fyysisesti olemaan läsnä.