Vuoden 1992 Brabhamissa oli vaaleanpunaista väriä nokassa. Kokopinkkiä autoa ei tosin ole tainnut esiintyä aiemmin F1-kisoissaOnko tämä F1-historian ensimmäinen pinkki auto? :doubtful:
Vuoden 1992 Brabhamissa oli vaaleanpunaista väriä nokassa. Kokopinkkiä autoa ei tosin ole tainnut esiintyä aiemmin F1-kisoissaOnko tämä F1-historian ensimmäinen pinkki auto? :doubtful:
92 Brabhamilla oli nokasta pinkki auto.Force Indialla on syytä olla pinkki, varsinkin kun McLaren on oranssipainotteinen. Ja tulosgrafiikoissa Force Indiakin on pinkki.
Onko tämä F1-historian ensimmäinen pinkki auto? :doubtful:
Niin joo, mutta meinasin vaan pinkkiä päävärinä ja merkittävimpänä värinä.92 Brabhamilla oli nokasta pinkki auto.
Kyllähän Valtterinkin kuuppa vaihtui sinisestä mustaksi. Monsterin tarrat oikealla pohjalla.Dino246 kanssa samaa mieltä kypärän värityksestä. Vaikeaa on erottaa kuskeja samanlaisista pinkkikypäristä kisan aikana. Toivottavasti ei tule yleistymään muiden tallien keskuudessa tämä idea.
Onko Valtterin ja Hamiltonin kypärät mustia? Jos näin on, niin huonompi homma erottavuuden takia.Kyllähän Valtterinkin kuuppa vaihtui sinisestä mustaksi. Monsterin tarrat oikealla pohjalla.
Hamiltonilla keltainen. Fanikilpailun tuloksena valittu. Vähän isompi nimi, niin saa enämpi vapauksiakin kypärän suhteen.Onko Valtterin ja Hamiltonin kypärät mustia? Jos näin on, niin huonompi homma erottavuuden takia.
Williams-talli on vahvistanut Paddy Lowen siirtymisen uudeksi tekniseksi johtajakseen, mutta samalla britti-insinööri saa myös haluamansa omistusosuuden tiimistä.
Williamsilla uransa vuonna 1987 aloittanut Lowe toimi vuodesta 2013 lähtien Mercedeksen tekniikkapomona. Hän työskenteli 1990-luvulta kahden vuosikymmenen ajan McLarenilla.
Tiedotteen mukaan Lowe aloittaa työnsä välittömästi, joten hän on mukana jo ensi viikon kauden avauksessa Australiassa.
Lowen omistusosuuden suuruutta ei kerrottu julkisuuteen. Hän kuitenkin toimii jatkossa johtokunnassa yhdessä apulaistallipäällikkö Claire Williamsin ja toimitusjohtaja Mike O'Driscollin kanssa.
Williamsin aiempi tekninen johtaja Pat Symonds siirtyi syrjään viime kauden päätteeksi. Talli ei voinut suoraan nimetä Lowea tilalle, koska tämän irtisanomisaika Mercedekseltä jatkui maaliskuulle.
Olisiko tässä tehty osakeswap, Williams käytti etu-ostooikeuttaa Patin pottiin ja Lowe sai Patin osakepotin?
Olisi kyllä kova isku Hondalle, jos Laren vaihtaisi valmistajaa heidän koneidensa takia.Kolmanteen kauteensa epävarman Honda-moottorin kanssa lähtevä McLaren-talli on jo ottanut alustavia tunnusteluita entisen moottoritoimittajansa Mercedeksen suuntaan, kertoo saksalainen Auto Bild -lehti.
Auto Bildin saamien tietojen mukaan brittitalli on jo ollut yhteydessä Mercedeksen omistavaan Daimleriin ja tiedustellut mahdollisuutta palata saksalaismoottoreihin kaudesta 2018 lähtien.
Viime viikolla brittilehti Daily Mail kertoi, että McLarenilla on mahdollisuus purkaa kymmenvuotinen sopimuksensa japanilaisvalmistaja Hondan kanssa kauden 2017 jälkeen, jos yhteistyö ei tyydytä tallia.
McLaren on jäänyt kauas kärjestä kahdella viime kaudella pitkälti Hondan epäonnistuneen hybridimoottorin takia eivätkä Barcelonan talvitestit osoittautuneet selkeäksi edistysaskeleeksi tänäkään vuonna.
Daily Mailin mukaan McLaren joutuu vuodenvaihteessa tekemään päätöksen, jatkaako se Hondan kanssa yhteistyötä vuoteen 2024 asti vai pitääkö espanjalaiskuljettaja Fernando Alonson tallissa. Alonso on ollut koko aikansa McLarenilla erittäin kriittinen Hondan konetta kohtaan.
Voisiko liittyä mitenkään tuohon McLarenin ja Mersun moottorikuvioon? Ymmärtääkseni Mikalla on kuitenkin olleet aika läheiset suhteet Mercedekseen päin. Jos moottorisoppari onkin jo valmis ja nyt vaan odotellaan surkeaa kautta Hondan koneilta, että se voidaan allekirjoittaa..Kaksinkertainen maailmanmestari Mika Häkkinen on solminut monivuotisen sopimuksen McLaren-tallin lähettiläänä toimimisesta.
Häkkinen, 48, ajoi McLarenilla 20 kisavoittoa vuosina 1993-2001 ja hänet kruunattiin F1-mestariksi kausilla 1998 ja 1999. Häkkinen on nähty uransa jälkeen moneen otteeseen McLarenin varikkopilttuussa.
Suomalainen aloittaa nyt McLarenin yhteistyölähettiläänä. Häkkinen toimii tallin tiedotteen mukaan läheisesti yhdessä F1-tiimin toimitusjohtajan Zak Brownin, katuautovalmistajan McLaren Automotiven toimitusjohtajan Mike Flewittin sekä McLarenin markkinointitiimin kanssa.
– Olen aina pitänyt McLarenia F1-kotonani ja minulla on edelleen valtavan iso paikka sydämessäni kaikille tiimin jäsenille, Häkkinen kertoo tiedotteessa.
– McLarenille palaaminen oli minulle helppo ratkaisu. En ole oikeastaan koskaan menettänyt yhteyttäni sinne ja tunnen edelleen monia kovaa töitä tekeviä miehiä ja naisia sieltä reilun kahdeksan vuoden ajaltani.
Mielenkiintoinen uutinen...McLaren tunnustelee mahdollisuutta Mersun koneisiin kaudeksi 2018:
Olisi kyllä kova isku Hondalle, jos Laren vaihtaisi valmistajaa heidän koneidensa takia.
...ja mielenkiintoinen teoria.Häkkinen McLarenin lähettilääksi monivuotisella sopparilla:
Voisiko liittyä mitenkään tuohon McLarenin ja Mersun moottorikuvioon? Ymmärtääkseni Mikalla on kuitenkin olleet aika läheiset suhteet Mercedekseen päin. Jos moottorisoppari onkin jo valmis ja nyt vaan odotellaan surkeaa kautta Hondan koneilta, että se voidaan allekirjoittaa..
Tottakai se on hitaampi vielä toistaiseksi. Olisi aikamoinen pommi, jos vetelisi Lewisiä päihin heti kättelyssä. Täytyy antaa aikaa.Kertokaapas viisaammat...
Toto Wolf on antanut kommentteja tyyliin: "Valtterin löydettävä lisää vauhtia" ja taisi olla Helmut Marko joka sanoi "Johan testeissä nähtiin ettei Bottas pärjää Hamiltonille"...
Olenko missannut jotain?!?
Eikös Bottas ajanut hyvää vauhtia läpi testien ja ollut yhdelläkin kierroksella nopeimpia?
Vai onko sitten pitkissä vedoissa jäänyt tasaisesti Hamiltonille?
Mestaruustaisto saattaisi olla Mercedeksen koneilla vaikeaa, mutta eiköhän voittoihin olisi saumaa - jos auto siis on hyvä.Voivat hyvinkin liittyä toisiinsa. Mutta, itse uskon ja oikeastaan vähän toivonkin, että McLaren pysyisi Hondassa kiinni. Ja se syy siihen on se, että minusta se on lähes mahdoton ajatus että Mercedeksen tehdastiimin tulisi päihittämään heidän asiakasmoottoreilla ajava talli. Joo, Red Bull on parempi kuin tehdas-Renault, mutta tämä on mielestäni vähän eri asia. Red Bull menestyi jo ennen kuin Renault tuli tallina takaisin.