Lähteekö Sainz Renaultille?
http://www.suomif1.com/2017/07/carlos-sainz-jr-vaihtamassa-tallia-renaultille-kesken-kauden/
http://www.suomif1.com/2017/07/carlos-sainz-jr-vaihtamassa-tallia-renaultille-kesken-kauden/
Jos lähtee tuolla summalla, RB ei näe Sainzissa potentiaalia mestariksi.
Ei Kvyat silti huono kuski ole. Pää on vaan yhtä sekaisin kuin Grosjeanilla muutama vuosi takaperin. Eikös Grossukin saanut kallonkutistajalta apua ongelmiinsa.. Isolta osinhan nuo Kvyatin ongelmat on Red Bullin aikaansaamia. Pakotettiin ajamaan kovien paineiden alla jo ekana Red Bull vuotenaan ja tuolloin suoriutui joka tapauksessa hyvin voittamalla Ricciardon pisteissä. Rici kummiskin oli tuohon aikaan todellinen kultapoika koska päihitti Vettelin sitä edellisenä vuonna.Jos Toro Rossolla/RB:llä olisi järkeä niin heivaisivat mieluummin Kvyatin jonnekin. Uskomatonta töhöilyä lähes kisassa kuin kisassa. Sainz saattoi ehkä puhua vähän ohi suunsa kun vaati paikkaa ykköstallissa mutta hänellä on sentään edes jonkinlaisia näyttöjä, Kvyatin näytöt on lähinnä iso kasa pirstoutunutta hiilikuitua.
Rellulle minä uskon että tuo olisi kyllä hyvä diili jos Sainzin tuollaisella korvauksella saisivat ja pääsisivät Palmerista eroon.
Jotenkin tuntuu, että Kvyatilla on jatkuvaa yliyrittämistä, joka sitten johtaa näihin pölhöihin ensimmäisen kierroksen kolhuihin. Vertaus Grossuun sinänsä osuva, (hoho, mikä sanaleikki) kun samanlainen tilanne tavallaan. Potentiaalia on parempaan ja sen tietää sekä kuski että talli. Miten se sitten saataisiin realisoitua tuloksiksi? Ehkä piipahtaminen samalla kallonkutistajalla, jolla Grosjean aikanaan kävi, voisi tehdä poikaa.Ei Kvyat silti huono kuski ole. Pää on vaan yhtä sekaisin kuin Grosjeanilla muutama vuosi takaperin. Eikös Grossukin saanut kallonkutistajalta apua ongelmiinsa.. Isolta osinhan nuo Kvyatin ongelmat on Red Bullin aikaansaamia. Pakotettiin ajamaan kovien paineiden alla jo ekana Red Bull vuotenaan ja tuolloin suoriutui joka tapauksessa hyvin voittamalla Ricciardon pisteissä. Rici kummiskin oli tuohon aikaan todellinen kultapoika koska päihitti Vettelin sitä edellisenä vuonna.
Ei varmaan ole helppo paikka Kvyatin kerätä päätä kasaan unkarin kisaankaan, kun joka puolelta kovat menestyspaineet. Jos sais edes yhden onnistumisen tälle kaudelle niin varmaan suoritustaso paranis jatkossa. Eikä Sainz vauhdillisesti ole juurikaan ollut nopeampi.. Kisoissa vaan kaikki huono tuuri toki osin itse aiheutettu ropisee pitkälti Kvyatin niskaan
Sellaisen tulkinnan tein tuosta Sainzin kommentista, että eiköhän se aloite lähdöstä ole tullut Sainzilta itseltään. Ja miksipä RB alkaisi asiaa estämään sen kummemmin, kun kakkostallin funktio on lähinnä tuottaa lupaavia kuskeja.Sainz saattoi ehkä puhua vähän ohi suunsa kun vaati paikkaa ykköstallissa mutta hänellä on sentään edes jonkinlaisia näyttöjä,
Rellulle minä uskon että tuo olisi kyllä hyvä diili jos Sainzin tuollaisella korvauksella saisivat ja pääsisivät Palmerista eroon.
Kyllähän Kvyatilla potentiaalia on, mutta en tiedä miten kauan hänelle pitäisi antaa aikaa ja mitä pitäisi tehdä että se potentiaali saataisiin realisoitua. Kvyatillehan on oikeastaan läpi koko F1-uransa sattunut vähän väliä näitä pöljyyksiä joten pelkästään ei voi tämän "alennuksen" aiheuttamien paineiden piikkiin laittaa, mutta ehkä tuo pudotus Red Bullilta Toro Rossolle lisäsi paineita entisestään ja sysäsi itseluottamuksen pohjamutiin, niin sen seurauksena ajaminen on muuttunut vieläkin enemmän koheltamiseksi.Jotenkin tuntuu, että Kvyatilla on jatkuvaa yliyrittämistä, joka sitten johtaa näihin pölhöihin ensimmäisen kierroksen kolhuihin. Vertaus Grossuun sinänsä osuva, (hoho, mikä sanaleikki) kun samanlainen tilanne tavallaan. Potentiaalia on parempaan ja sen tietää sekä kuski että talli. Miten se sitten saataisiin realisoitua tuloksiksi? Ehkä piipahtaminen samalla kallonkutistajalla, jolla Grosjean aikanaan kävi, voisi tehdä poikaa.
Lähinnä pitäisi jättää MGU-H pois. On tuottanut liikaa ongelmia 'kaikille'.http://www.autosport.com/news/report.php/id/130830/cosworth-begins-work-towards-2021-f1-return
Autosport vihjaa Cosworthin paluusta, jos moottorisääntöjä yksinkertaistetaan tarpeeksi.
Reisiger wants F1 to move away from the heat energy recovery element that has proved so troublesome for current manufacturers.
"We think we are well suited to come back into F1 if the engine regulations should change, and the compelling change has to be with the heat energy recovery [from the turbo] because that is the most expensive and time-consuming element," he said.
https://www.mtv.fi/sport/f1/uutinen/artikkeli/kubican-f1-paluu-yha-lahempana-uuden-renault-n-rattiin-unkarissa/6512738Robert Kubica ajaa Renault'n nykyautolla Unkarin GP:n jälkeen järjestettävissä F1-testeissä, talli vahvistaa.
Kubica on ajanut lähiaikoina kaksi testisessiota Renault'n vanhemmalla F1-autolla, mutta nyt hän pääsee testaamaan kuntonsa nykyajokilla. Testi kiihdyttää entisestään puheitä siitä palaako vuonna 2011 kätensä rallionnettomuudessa loukannut puolalaiskuski F1-sarjaan.
– Testeissä on tarkoitus selvittää, onko Robertilla mahdollisuus palata F1-kilpailuihin tulevina vuosina, tallipomo Cyril Abiteboul kommentoi.
https://www.mtv.fi/sport/f1/uutinen/artikkeli/mercedes-liittyy-formula-e-sarjaan-dtm-saa-jaada/6513434#gs.dw6LqwsMercedes liittyy Formula E -sarjaan, DTM saa jäädä
Mercedes jättää autoilun DTM-sarjan. Resursseja kohdennetaan sen sijaan Formula E -sarjaan.
Mercedes kilpailee DTM:ssä kauden 2018 loppuun asti. Formula E:ssä, jossa kilpaillaan täysin sähköisin autoin, Mersu aloittaa kaudella 2019.
Alun perin Mercedeksen piti lähteä sähköformuloihin jo vuotta aikaisemmin.
- Tarvitsemme riittävästi aikaa ymmärtääksemme Formula E:n tarpeeksi hyvin. Myös valmistautumisaikaa vaaditaan, Mercedeksen moottoriurheilujohtaja Toto Wolff sanoo.
- Haluamme olla kehityksen kärjessä ja käydä uusiin, innovatiivisiin projekteihin. Formula ykkösten ja Formula E:n yhdistelmä takaa sen.
Lähteet: Autosport, Motorsport, NBC
Näinhän siinä tulee ennen pitkää käymään. Ovathan höyrylaivat sekä -veturit menneen aikakauden tekniikkaa, vaikka aikanaan olivatkin uutta ja ihmeellistä. Sama ennen pitkää käy pitkälti polttomoottorikulkupeleille, ja hyvä niin. Aika aikaansa kutakin. Mutta tuskin kokonaan katoavat, onhan esmes diesel-vetureita vieläkin käytössä vaikka valtaosin onkin Euroopassa rataverkot sähköistetty.Mutta kun aika menee eteenpäin, niin naurattaa nämä vanhat polttomoottoriautot. Kyllähän itsekin omalla prätkäurallaan tuli yskittyä hihaan kun ruvettiin nelitahtisista puhumaan korvaamaan kaksarit.