F1-uutisia 2017

Dino246

Well-known member
Liittynyt
18.6.2009
Viestit
2332
Jos Toro Rossolla/RB:llä olisi järkeä niin heivaisivat mieluummin Kvyatin jonnekin. Uskomatonta töhöilyä lähes kisassa kuin kisassa. Sainz saattoi ehkä puhua vähän ohi suunsa kun vaati paikkaa ykköstallissa mutta hänellä on sentään edes jonkinlaisia näyttöjä, Kvyatin näytöt on lähinnä iso kasa pirstoutunutta hiilikuitua.

Rellulle minä uskon että tuo olisi kyllä hyvä diili jos Sainzin tuollaisella korvauksella saisivat ja pääsisivät Palmerista eroon.
 

Raikku

Well-known member
Liittynyt
26.2.2010
Viestit
3911
Toisaalta Kvyatillakaan ei taida olla ihan pienet tukijat takanaan. Pitkältihän melkein Venäjän valtio tukee noita kuskeja, jos ei suoraan niin välillisesti.
 

christian86

Well-known member
Liittynyt
17.9.2005
Viestit
315
Jos Toro Rossolla/RB:llä olisi järkeä niin heivaisivat mieluummin Kvyatin jonnekin. Uskomatonta töhöilyä lähes kisassa kuin kisassa. Sainz saattoi ehkä puhua vähän ohi suunsa kun vaati paikkaa ykköstallissa mutta hänellä on sentään edes jonkinlaisia näyttöjä, Kvyatin näytöt on lähinnä iso kasa pirstoutunutta hiilikuitua.

Rellulle minä uskon että tuo olisi kyllä hyvä diili jos Sainzin tuollaisella korvauksella saisivat ja pääsisivät Palmerista eroon.
Ei Kvyat silti huono kuski ole. Pää on vaan yhtä sekaisin kuin Grosjeanilla muutama vuosi takaperin. Eikös Grossukin saanut kallonkutistajalta apua ongelmiinsa.. Isolta osinhan nuo Kvyatin ongelmat on Red Bullin aikaansaamia. Pakotettiin ajamaan kovien paineiden alla jo ekana Red Bull vuotenaan ja tuolloin suoriutui joka tapauksessa hyvin voittamalla Ricciardon pisteissä. Rici kummiskin oli tuohon aikaan todellinen kultapoika koska päihitti Vettelin sitä edellisenä vuonna.
Ei varmaan ole helppo paikka Kvyatin kerätä päätä kasaan unkarin kisaankaan, kun joka puolelta kovat menestyspaineet. Jos sais edes yhden onnistumisen tälle kaudelle niin varmaan suoritustaso paranis jatkossa. Eikä Sainz vauhdillisesti ole juurikaan ollut nopeampi.. Kisoissa vaan kaikki huono tuuri toki osin itse aiheutettu ropisee pitkälti Kvyatin niskaan
 

Krtecek

Pirkanmaan tietäjä
Liittynyt
25.5.2015
Viestit
837
Ei Kvyat silti huono kuski ole. Pää on vaan yhtä sekaisin kuin Grosjeanilla muutama vuosi takaperin. Eikös Grossukin saanut kallonkutistajalta apua ongelmiinsa.. Isolta osinhan nuo Kvyatin ongelmat on Red Bullin aikaansaamia. Pakotettiin ajamaan kovien paineiden alla jo ekana Red Bull vuotenaan ja tuolloin suoriutui joka tapauksessa hyvin voittamalla Ricciardon pisteissä. Rici kummiskin oli tuohon aikaan todellinen kultapoika koska päihitti Vettelin sitä edellisenä vuonna.
Ei varmaan ole helppo paikka Kvyatin kerätä päätä kasaan unkarin kisaankaan, kun joka puolelta kovat menestyspaineet. Jos sais edes yhden onnistumisen tälle kaudelle niin varmaan suoritustaso paranis jatkossa. Eikä Sainz vauhdillisesti ole juurikaan ollut nopeampi.. Kisoissa vaan kaikki huono tuuri toki osin itse aiheutettu ropisee pitkälti Kvyatin niskaan
Jotenkin tuntuu, että Kvyatilla on jatkuvaa yliyrittämistä, joka sitten johtaa näihin pölhöihin ensimmäisen kierroksen kolhuihin. Vertaus Grossuun sinänsä osuva, (hoho, mikä sanaleikki) kun samanlainen tilanne tavallaan. Potentiaalia on parempaan ja sen tietää sekä kuski että talli. Miten se sitten saataisiin realisoitua tuloksiksi? Ehkä piipahtaminen samalla kallonkutistajalla, jolla Grosjean aikanaan kävi, voisi tehdä poikaa.
 

Memphis Griezmann

Well-known member
Liittynyt
13.7.2014
Viestit
202
Sainz saattoi ehkä puhua vähän ohi suunsa kun vaati paikkaa ykköstallissa mutta hänellä on sentään edes jonkinlaisia näyttöjä,

Rellulle minä uskon että tuo olisi kyllä hyvä diili jos Sainzin tuollaisella korvauksella saisivat ja pääsisivät Palmerista eroon.
Sellaisen tulkinnan tein tuosta Sainzin kommentista, että eiköhän se aloite lähdöstä ole tullut Sainzilta itseltään. Ja miksipä RB alkaisi asiaa estämään sen kummemmin, kun kakkostallin funktio on lähinnä tuottaa lupaavia kuskeja.
 

Dino246

Well-known member
Liittynyt
18.6.2009
Viestit
2332
Jotenkin tuntuu, että Kvyatilla on jatkuvaa yliyrittämistä, joka sitten johtaa näihin pölhöihin ensimmäisen kierroksen kolhuihin. Vertaus Grossuun sinänsä osuva, (hoho, mikä sanaleikki) kun samanlainen tilanne tavallaan. Potentiaalia on parempaan ja sen tietää sekä kuski että talli. Miten se sitten saataisiin realisoitua tuloksiksi? Ehkä piipahtaminen samalla kallonkutistajalla, jolla Grosjean aikanaan kävi, voisi tehdä poikaa.
Kyllähän Kvyatilla potentiaalia on, mutta en tiedä miten kauan hänelle pitäisi antaa aikaa ja mitä pitäisi tehdä että se potentiaali saataisiin realisoitua. Kvyatillehan on oikeastaan läpi koko F1-uransa sattunut vähän väliä näitä pöljyyksiä joten pelkästään ei voi tämän "alennuksen" aiheuttamien paineiden piikkiin laittaa, mutta ehkä tuo pudotus Red Bullilta Toro Rossolle lisäsi paineita entisestään ja sysäsi itseluottamuksen pohjamutiin, niin sen seurauksena ajaminen on muuttunut vieläkin enemmän koheltamiseksi.

Tuossa katselin Youtubesta näitä Kvyatin törmäilyjä niin paljon tuntuu kyllä sattuvan näitä ensimmäisen kierroksen peräänajoja ja täysin mahdottomia ohitusyrityksiä. Hyvä esimerkki jälkimmäisestä oli minusta Silverstone missä Kvyat päätti yrittää täysin älytöntä ohitusta vaikka oli jo ajautunut edellisessä mutkassa osittain radan ulkopuolelle ja oli täysin ulkona optimaaliselta ajolinjalta. Syytti vielä kaiken lisäksi Sainzia, vaikka kuvista näkyi että Sainz jätti todella reilusti tilaa sisäpuolelle ja kiersi mutkan varsin ulkoa. Toinen hyvä esimerkki viime vuoden Monaco jossa Kvyat yritti aivan älytöntä ohitusta Magnussenista Rascasseen tultaessa.
 

Hakkis

Hitain hämäläinen
Liittynyt
8.2.2004
Viestit
2450
Harmi on, jos Kvyat möhlii itsensä ulos sarjasta. Mukavan persoonallinen ja velmu kaveri, jonka kommentit lehdistölle ovat poikkeuksetta hauskoja. Fykköset kaipaa persoonia monotonisten robottien sijaan.
En tiedä, mistä nämä viimeaikaiset maldonadoilut johtuvat. Kvyat oli Formula Renault ja GP3/F3-aikoina hyvin varma kuski ja ei mielestäni ollenkaan ollut mukana osumissa. Tälläkin videolla Helmut Marko kehuu häntä kypsäksi kuskiksi.
https://www.youtube.com/watch?v=N1YP3UCgFMY
 

Antsa Rieppo

Well-known member
Liittynyt
1.1.2015
Viestit
46299
Sijainti
Purukiellossa
http://www.autosport.com/news/report.php/id/130830/cosworth-begins-work-towards-2021-f1-return

Autosport vihjaa Cosworthin paluusta, jos moottorisääntöjä yksinkertaistetaan tarpeeksi.
Lähinnä pitäisi jättää MGU-H pois. On tuottanut liikaa ongelmia 'kaikille'.

Reisiger wants F1 to move away from the heat energy recovery element that has proved so troublesome for current manufacturers.

"We think we are well suited to come back into F1 if the engine regulations should change, and the compelling change has to be with the heat energy recovery [from the turbo] because that is the most expensive and time-consuming element," he said.
 

Antsa Rieppo

Well-known member
Liittynyt
1.1.2015
Viestit
46299
Sijainti
Purukiellossa
Kubica pääsee uuden auton rattiin Unkarissa.

Robert Kubica ajaa Renault'n nykyautolla Unkarin GP:n jälkeen järjestettävissä F1-testeissä, talli vahvistaa.

Kubica on ajanut lähiaikoina kaksi testisessiota Renault'n vanhemmalla F1-autolla, mutta nyt hän pääsee testaamaan kuntonsa nykyajokilla. Testi kiihdyttää entisestään puheitä siitä palaako vuonna 2011 kätensä rallionnettomuudessa loukannut puolalaiskuski F1-sarjaan.

– Testeissä on tarkoitus selvittää, onko Robertilla mahdollisuus palata F1-kilpailuihin tulevina vuosina, tallipomo Cyril Abiteboul kommentoi.
https://www.mtv.fi/sport/f1/uutinen/artikkeli/kubican-f1-paluu-yha-lahempana-uuden-renault-n-rattiin-unkarissa/6512738
 

Dino246

Well-known member
Liittynyt
18.6.2009
Viestit
2332
Iltalehdessä oli eilen lainattu Marcan uutista jonka mukaan Kubica voisi olla mukana jo Spassa mikäli kaikki menee hyvin. Ehtona olisi se että Kubica pystyisi Hungaroringin testeissä lyömään Palmerin kisaviikonlopun ajat. Saman uutisen mukaan Kubica olisi simulaattorissa ajanut parempia aikoja kuin Hulkenberg. Ongelmana Kubicalla edelleen se että ei saa käsivarsiaan ristiin (ongelma esim. Monacossa ja USA:ssa) mutta Rellulla on tehty töitä ohjauksen kanssa ja kehitetty Kubicalle nopeampi ohjaus jonka avulla hän pystyy selviytymään noista tiukemmistakin mutkista. Ja kuulemma Kubica itsekin tehnyt paljon töitä että on oppinut "kiertämään" nuo käden asettemat rajoitteet.

Alonsolta ja Wolffilta oli kysytty mielipiteitä ja molemmat toivottivat Kubican lämpimästi tervetulleeksi ja toivoivat että paluu onnistuisi.

Jossakinhan oli uutista että RB kaupittelee Sainzia 7 miljoonan euron hintaan mutta Rellu ei kiinnostuksestaan huolimatta ole tarttunut vielä täkyyn koska ilmeisesti haluavat katsoa vielä tämän Kubica-kortin loppuun asti.
 

Antsa Rieppo

Well-known member
Liittynyt
1.1.2015
Viestit
46299
Sijainti
Purukiellossa
Mersu lähtee DTM:stä ja siirtyy Formula E:hen. Heijastaa hyvin sitä, mihin siviiliautoilu on menossa.

Mercedes liittyy Formula E -sarjaan, DTM saa jäädä

Mercedes jättää autoilun DTM-sarjan. Resursseja kohdennetaan sen sijaan Formula E -sarjaan.
Mercedes kilpailee DTM:ssä kauden 2018 loppuun asti. Formula E:ssä, jossa kilpaillaan täysin sähköisin autoin, Mersu aloittaa kaudella 2019.
Alun perin Mercedeksen piti lähteä sähköformuloihin jo vuotta aikaisemmin.

- Tarvitsemme riittävästi aikaa ymmärtääksemme Formula E:n tarpeeksi hyvin. Myös valmistautumisaikaa vaaditaan, Mercedeksen moottoriurheilujohtaja Toto Wolff sanoo.

- Haluamme olla kehityksen kärjessä ja käydä uusiin, innovatiivisiin projekteihin. Formula ykkösten ja Formula E:n yhdistelmä takaa sen.

Lähteet: Autosport, Motorsport, NBC​​​​​​​
https://www.mtv.fi/sport/f1/uutinen/artikkeli/mercedes-liittyy-formula-e-sarjaan-dtm-saa-jaada/6513434#gs.dw6Lqws
 

Raikku

Well-known member
Liittynyt
26.2.2010
Viestit
3911
FE on pian merkittävä sarja, aikamoisen outoa ettei suomikuskeissa näytä olevan halua pyrkiä sinne.
 

Hakkis

Hitain hämäläinen
Liittynyt
8.2.2004
Viestit
2450
Tuntuu että FE:stä on enemmän kiinnostunut automerkit kuin itse katsojat. :tongue: Ainakin seuraamillani keskustelupalstoilla Formula E on marginaalilaji, joka ei kerää kisaviikonloppuisin juurikaan kommenttieja. Edelle menee F1, Indycar, Nascar, F2, F3, MotoGP ja urheiluautoluokat.
Itse kiinnostun sähköformuloista siinä vaiheessa, kun tehot ja vauhti riittävät Span osakilpailuun. Katuratoihin kyllästyy, jos niitä on enemmän kuin 2 per kausi.
Toisekseen sarjan pakkomielle täyttää jokainen hiljainen hetki ja uusintakuva teknojumputuksella on raivostuttava; Musiikki ei kuulu kisalähetykseen. Pitäisikö yleisurheilun maratonin aikanakin soittaa teknoa, koska "muuten lähetyksessä ei ole tarpeeksi ääntä".
 

Antsa Rieppo

Well-known member
Liittynyt
1.1.2015
Viestit
46299
Sijainti
Purukiellossa
Jos autotehtaat satsaa Eehen, repii se sinne sponsoritkin ja rahat, niin kuskeille maksetaan ihan eri tavalla. Siviilipuolella alkaa kohta isojako markkinaosuuksista ja merkit haluavat näkyvyyttä sähköautoista. Samasta syystä ihan turha hakailla F1-moottoreista, joissa ei olisi ERS:sää.

Mutta kun aika menee eteenpäin, niin naurattaa nämä vanhat polttomoottoriautot. Kyllähän itsekin omalla prätkäurallaan tuli yskittyä hihaan kun ruvettiin nelitahtisista puhumaan korvaamaan kaksarit.
 

Krtecek

Pirkanmaan tietäjä
Liittynyt
25.5.2015
Viestit
837
Mutta kun aika menee eteenpäin, niin naurattaa nämä vanhat polttomoottoriautot. Kyllähän itsekin omalla prätkäurallaan tuli yskittyä hihaan kun ruvettiin nelitahtisista puhumaan korvaamaan kaksarit.
Näinhän siinä tulee ennen pitkää käymään. Ovathan höyrylaivat sekä -veturit menneen aikakauden tekniikkaa, vaikka aikanaan olivatkin uutta ja ihmeellistä. Sama ennen pitkää käy pitkälti polttomoottorikulkupeleille, ja hyvä niin. Aika aikaansa kutakin. Mutta tuskin kokonaan katoavat, onhan esmes diesel-vetureita vieläkin käytössä vaikka valtaosin onkin Euroopassa rataverkot sähköistetty.
 
Ylös