mustakaari
"Se on juurikin näin"
Kimi kärsi US-renkailla aliohjautuvuudesta. Siitähän ei tunnetusti tykkää.
Et ole yksin ajatustesi kanssa.Toki ajamisen vaikeus olisi hyvä saada ykkösissä motogp:n malliin, että huippunimetkin saattaisivat ajaa ulos milloin hyvänsä eikä mikään olisi varmaa.
Voisiko olla että Kimin hitaus oli pelkkää taktiikkaa ensimmäisellä stintillä? Yritettiin ajattaa Kimi Hamiltonin eteen tulpaksi sen jälkeen kun Hamilton käy varikolla. Nyt kävikin niin että Hamilton teki varikkokäynnin yllättävän ajoissa ja hän jäi Verstappenin taakse pysähdyksen jälkeen. Eroa Kimiin oli vain 5 sekunttia. Jos hän olisi tehnyt pysähdyksen 5 kierrosta myöhemmin, olisi tullut varikolta suoraan Kimin taakse. Siinä Kimi olisi sitten hidastellut entistä enemmän samalla kun Vettel tekee overcutin. Juuri tämä taktiikka toimi nyt Verstappenin ansiosta.
Ferrarilta tuskin saamme koskaan kuulla, että joo tällaista yritettiin koska onhan se vähän halpamainen strategia uhrata toisen kuskin kilpailu tällä tavoin.
Grafiikka- ja tilastojonnet oli ihan unessa koko viikonlopun, ei kai siinä sen kummempaa.Onko tullut mitään lisätietoa miksi Hamiltonin aika-ajoissa kisarenkaaksi ajama setti esitettiin fian tiedoissa enemmän käytetyksi ultrasoftiksi? Kyseessä lienee puhdas tekninen virhe, mutta kilpailutapahtumiin peilattuna hyvin "osuva" sellainen
..ja RAI vs VET
http://en.mclarenf-1.com/index.php?page=chart&gp=977&graf=3&dr1=Kimi%20Raikkonen&dr2=Sebastian%20Vettel
Raikkönen jäi ekalla stintillä huomattavasti, mutta kierroksilla 27-57 vain 1s. Ehkä Vettelilläkin olisi ollut varaa kiristää? Samalla kierrovälillä RAI jäi Bottasta vastaan 3s.
Hyvä näin, nyt joudutaan ajamaan todellakin kilpaa ilman että vedetään 7 sekunnin kaula 3 kierroksessa ja aletaan kontrolloimaa omaa vauhtia peilaten sitä muiden vauhtiin. Moottoreista ja autosta puserretaan kaikki irti ja en pitäisi kauden edetessä useampien kärkikuskien dramaattisia moottoririkkojakaan mahdottomana...Aika pitkäveteinen kisa, mutta positiivista, että Mersu ei enää jyrää yksinään kärjessä. Ferrari ja Mersu aika tasoissa, Red Bull tullee vielä samaan ryppääseen kauden edetessä.
Tästä samaa mieltä. Näkisin ongelmaksi tällä hetkellä enemmän sen että autojen suorituskyky ei juuri heittele suhteessä toisinsa, jolloin luonnollisia ohitustilanteita ei pääse edes oikeastaan syntymään. Välitankkaukset pitäisi ehdottomasti palauttaa, koska se on parempi tapa luoda erilaisia taktiikoita ja sitä kautta autojen välille nopeuseroja kuin renkaiden tahallinen surkeuttaminen joka ei sovi autourheilun kuninkuusluokaan. Miksi välitankkauksista alunperin muuten edes luovuttiin? Eikös tällä haluttu vähentää varikkomuurin merkitystä kilpailun lopputuloksiin; että paremmuus ratkaistaisiin kuljettajien välillä radalla? Typerä päätös.Ei sillä etteikö kisa olisi ollut vähän tasapaksu mutta ohittamisen vaikeudesta olen vähän eri mieltä. Mikäli nopeampi pääsisi aina hitaammasta ohi ilman minkäänlaisia vaikeuksia, eikö lopputuloksena olisi entistä ennalta-arvattavammat lopputulokset? Ei ohittamisen helppous tarkoita ollenkaan sitä, että kilpailuista tulisi tasaväkisempiä. Ennemminkin päinvastoin. Ainut keino saada tosissaan kunnon taisteluun perustuvaa kilvanajoa olisi tehdä autoista sellaisia, että peesissä ajaminen olisi nopeampaa kuin puhtaassa ilmassa. Se taas vaatisi aerodynamiikan totaalimuutosta sellaiseksi, että lähes kaikki downforce tulisi maaefektistä.
Onhan Kimin suoritus selkeästi heikompi kuin Strollin joka sai tämän listauksen mukaan arvosanan 6,5 debyytistään... :nope:Skylla olivat antaneet Vettelille arvosanan 9 ja Kimblelle 5 No noilla nyt mitään väliä sinänsä ole.
Et näemmä tunne tämän keskusteluforumin historiaa kovin hyvin.Tajusin kyllä. Toiset vaan ovat sen verran aikuisia, etteivät kommentoi noin typerän asiattomasti.
Oli. Setupissa menivät Q2:n jälkeen pieleen, josta kärsi varsinkin kun auto oli raskas.Olikohan säädöt nyt jotenkin kevyttä autoa suosiva, kun alussa jäi hirmu paljon, ja lopussa sentään vähän paremmin kulki.