McLaren 2017

Bleach

Well-known member
Liittynyt
3.2.2017
Viestit
92

F1-fani82

Well-known member
Liittynyt
26.11.2007
Viestit
8800
Sijainti
Vantaa
Mikäli tuo McLarenin Renault diili toteutuu, se luultavasti kestää siihen saakka kunnes nuo uudet moottorit tulevat. Jossain huhuissa liikkunut Porschen mukaan tulo olisi ainakin omaan makuun sopiva vaihtoehto McLarenille. Tulee vanhat TAG ajat mieleen. Toisaalta piti Hondankin tuoda 80-luvun lopun kulta-ajat takaisin, mutta toisin kävi.

On silti selvää että noiden uusien voimalähde konseptien pitää olla yksinkertaisempia ja halvempia, jotta mukaan saataisiin useampia valmistajia. Nykyinen tilanne on mahdollisimman huono, jos Honda vetäytyisi jäisi jäljelle vain 3-valmistajaa. Ja näillä kolmella valmistajalla on kaikilla oma talli, joten on vaikea kuvitella esimerkiksi Renaultin antavan täyttä tukea Red Bullille tai McLarenille jos tilanne olisi se että Renaultin oma talli ja asiakastalli ajaisivat kilpaa mestaruudesta.

Vielä jos tuo tarina siitä että Ron Dennis torppasi aikanaan Red Bullin Mercedes-diilin pitää paikkansa, olisi erittäin hienoa jos Red Bull sallisi McLarenin ottaa Renault moottorit käyttöönsä. Red Bullilla on ilmeiseti oikeus torpata muiden tallien Renault sopparit halutessaan.
En usko Porsche sopimukseen McLarenilla. Tuskin kaksi samoilla automarkkinoilla kilpailevat ajelisi samoilla koneilla F1:ssä.
 

Bleach

Well-known member
Liittynyt
3.2.2017
Viestit
92
En usko Porsche sopimukseen McLarenilla. Tuskin kaksi samoilla automarkkinoilla kilpailevat ajelisi samoilla koneilla F1:ssä.
No kilpailevat ja kilpailevat. Tuo on kuluttajalle vähän sama jos valitsisi Omegan ja Rolexin väliltä. Jos lompakossa on niin paljon löysää että voi valita kumman noista kahdesta merkistä ostaa siinä ei paljon F1 menestys paina valintaa tehdessä. Sen ymmärrän ettei Ferraria ja Lamborghinia tule samasta autosta löytymään, mutta en näe oikein mitään estettä miksei Porsche voisi Mclarenissa olla.
 

F1-fani82

Well-known member
Liittynyt
26.11.2007
Viestit
8800
Sijainti
Vantaa
Onhan McLarenissa ollut Porssen moottori aiemminkin.
Silloin McLaren oli puhtaasti F1-talli. Nykyyän teknologiayritys, jonka yhtenä tuotteena Porssen kanssa ainakin joissain määrin kilpailevat autot.

Bleach sanoi:
No kilpailevat ja kilpailevat. Tuo on kuluttajalle vähän sama jos valitsisi Omegan ja Rolexin väliltä. Jos lompakossa on niin paljon löysää että voi valita kumman noista kahdesta merkistä ostaa siinä ei paljon F1 menestys paina valintaa tehdessä. Sen ymmärrän ettei Ferraria ja Lamborghinia tule samasta autosta löytymään, mutta en näe oikein mitään estettä miksei Porsche voisi Mclarenissa olla.
Eikös McLaren ole tuomassa kokoajan autoja kohti halvempaa hintaluokkaa.
 

Bleach

Well-known member
Liittynyt
3.2.2017
Viestit
92
Eikös McLaren ole tuomassa kokoajan autoja kohti halvempaa hintaluokkaa.
On. Tuo karvalakki 570S mallin lähtöhinta on näköjään 191 000$ tuohon vielä kevyt autovero päälle. Taidan lähteä tästä heti autokaupoille.

Ja vaikka McLaren alkaisi jotain kansanautoa tekemään, niin silloin se kilpailisi sekä Hondan, Mersun ja Renaultin kanssa joten jäljelle jää vain se vaihtoehto, että McLaren valmistaisi oman moottorinsa. Imago mielessä tuo Rellu tuo vain mieleen ne kuuluisat Peugeot ajat.
 

Har*

Well-known member
Liittynyt
29.7.2010
Viestit
1331
Neljä vuotta millä tahansa asiakasmoottorilla ei tee kyllä markkina-arvolle hyvää. Sponsoreita on lähtenyt, menestys radalla sulanut jne. Onko talli uusi Wiiliams vai noustaanko sieltä vielä? Epäilen.
 

markot

Well-known member
Liittynyt
20.5.2005
Viestit
4400
Ihmettelen tätä kuvioita koska Sainz ei ole Mclarenin miehiä vaan Red Bullin joka on Mclarenin pahimpia kilpailijoita. Nyt Mclaren pääsee haastamaan Red Bullit aidosti tasavertaisella moottorilla. Red Bullilla oli veto-oikeus Renaultin moottorikumppaneihin. Ilmeisesti Mclaren maksaa myös Red Bullin koneetkin, asian on pakko olla näin..
 
Viimeksi muokattu:

markot

Well-known member
Liittynyt
20.5.2005
Viestit
4400
Harmi Kubican kannalta, hänen paluuta emme tule näin ollen näkemään....
 

ToXiCiTy

I am fabulous!
Liittynyt
20.4.2008
Viestit
16731
Sijainti
Järvenpää
Hondan koneet Toroon. Ensi kaudella luotettavuus kuntoon ja tehot ylos. Kaudella 2019 Red Bull Hondan tehdastalli ja kummatkin mestaruudet. :ahem:
 

Hartsa76

Well-known member
Liittynyt
23.2.2012
Viestit
7211
Nyt on pakko ihmetellä tätä kuviota, koska aiemmin uutisoitiin Hondan pitäneen kriisipalaverin jonka tulos oli se, että heitä ei Toro Rosso kiinnosta ja nyt sitten yhtäkkiä mieli olisi muuttunut siten, että Toro Rosso yhtäkkiä kelpaisikin Hondalle.

Honda suostuisi vaihtamaan McLarenin Toro Rossoon vain siinä tapauksessa, että myös Red Bull vaihtaisi Hondan moottoreihin, mutta Red Bull varmasti empii epäluotettavan moottorin vaihtamista moottoriin joka epäluotettavuuden lisäksi on myös alitehoinen.

McLarenin reaktiot tosin voisivat olla näkemisen arvoiset, kun yhtäkkiä Toro Rosso alkaisi yhtäkkiä taistella voitosta jokaisessa kisassa Hondan moottoreilla ja samalla McLaren itse puolestaan kärsisi moottorin luotettavuusongelmista Renaultin moottoreilla ajaessaan.
 

Antsa Rieppo

Well-known member
Liittynyt
1.1.2015
Viestit
46299
Sijainti
Purukiellossa
Siellä on aika isot rahat kyseessä kun ajatellaan Hondaa ja Helmut Markon Red Bullia. Honda saa Torolla mahdollisuuden pistää homman jiiriin ja sen jälkeen emotalli onkin tehdasmoottoritalli myös. Kyllähän Markokin sen tietää, että Renaultilla oma talli tulee ensin, ennen asiakkaita, vaikka yhteinen historia on pitkä ja menestyksekäs.

Sainzin päästäminen Rellulle ei ole Red Bullille isokaan asia. Kuskeja riittää, ja mielestäni ei ole Ricciardon tai Verstappenin kaltainen talentti.
 

speedman

race is in my head
Liittynyt
26.10.2008
Viestit
1422
Silloin McLaren oli puhtaasti F1-talli. Nykyyän teknologiayritys, jonka yhtenä tuotteena Porssen kanssa ainakin joissain määrin kilpailevat autot.
Nimenomaan. Sekä McLaren että Williams ovat pääasiassa korkean teknologian yhtiöitä nykyään, joilla on myös F1 toimintaa. Joskus tuppaa itseltäkin tuo unohtumaan. Lisäksi on McLalrein oma autotuotanto, joka on tärkeämpää kuin F1 talli. Muistaakseni Williamsikin joskus ainakin haveili omasta urheiluautosta.

Eikös McLaren ole tuomassa kokoajan autoja kohti halvempaa hintaluokkaa.
Piää muistaa, että joku 100000 euroa (jos vaikka tuollainen karvalakki tulisi markkinoille) on ihan kohtuu summa aika helkutin monelle reippaammmin kulkevaa urheiluautoa haaveilevalle. Jotkut 458:t, Huracanit jne ovat ihan eri sfääreissä ja tavoittamattomissa.
Mitä ihmettä täällä jostakin autoverosta kommentoidaan? Noiden markkinat ovat ihan jossakin muualla kuin täällä peräkylässä:thumbdown
 

Antsa Rieppo

Well-known member
Liittynyt
1.1.2015
Viestit
46299
Sijainti
Purukiellossa
McLaren, jahka uudet moottorisäännöt lyödään lukkoon, aprikoi oman moottorin valmistamista.

https://www.mtv.fi/sport/f1/uutinen/artikkeli/mclaren-pomolta-villia-puhetta-oma-f1-moottori-mahdollista-tulevaisuudessa/6567788#gs.CtxDQ6s

Sauber taasen paljasti, että Honda-diili peruttiin sen jälkeen, kun huhut McLarenin Honda-erosta tuli. Ei ole resursseja rakentaa itse vaihdelaatikkoa, joten se olisi pitänyt ostaa Mäkkäriltä.

https://www.mtv.fi/sport/f1/uutinen/artikkeli/sauber-pomo-paljastaa-honda-sopimus-kaatui-vaihdelaatikkoon/6569398#gs.2hfHjTE
 

Rentta

Well-known member
Liittynyt
22.7.2010
Viestit
6780
Sijainti
Täällähä mä
McLaren, jahka uudet moottorisäännöt lyödään lukkoon, aprikoi oman moottorin valmistamista.

https://www.mtv.fi/sport/f1/uutinen/artikkeli/mclaren-pomolta-villia-puhetta-oma-f1-moottori-mahdollista-tulevaisuudessa/6567788#gs.CtxDQ6s

Sauber taasen paljasti, että Honda-diili peruttiin sen jälkeen, kun huhut McLarenin Honda-erosta tuli. Ei ole resursseja rakentaa itse vaihdelaatikkoa, joten se olisi pitänyt ostaa Mäkkäriltä.

https://www.mtv.fi/sport/f1/uutinen/artikkeli/sauber-pomo-paljastaa-honda-sopimus-kaatui-vaihdelaatikkoon/6569398#gs.2hfHjTE
Harmi vaan että pari isoa haluavat pitää sen hankalimman osan moottoreista ennallaan. https://twitter.com/ams_formula1/status/906654861730762752
Mercedes & Renault want to keep a MGU-H in next generation F1 engine.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:

Raikku

Well-known member
Liittynyt
26.2.2010
Viestit
3911
Nyt tullaan sitten siihen vahvan johtajuuden tarpeeseen, oikeat sääntömuutokset pitää vain nuijia läpi, on sitten jotkut tallit ihan mitä mieltä hyvänsä.
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Nyt tullaan sitten siihen vahvan johtajuuden tarpeeseen, oikeat sääntömuutokset pitää vain nuijia läpi, on sitten jotkut tallit ihan mitä mieltä hyvänsä.
Ensin pitäisi saada läpi sääntömuutos, joka tuollaisen nuijimisen sallisi. Ja ennen kuin nuijimisvaiheeseen päästään, pari tallia ja moottorivalmistajaa on jo ilmoittanut, että lähtevät sarjasta, jos muutos toteutetaan. Syntyy huoli autojen riittävyydestä gridissä ja lopulta muuttuu vain vähän.
 

markot

Well-known member
Liittynyt
20.5.2005
Viestit
4400
Ensin pitäisi saada läpi sääntömuutos, joka tuollaisen nuijimisen sallisi. Ja ennen kuin nuijimisvaiheeseen päästään, pari tallia ja moottorivalmistajaa on jo ilmoittanut, että lähtevät sarjasta, jos muutos toteutetaan. Syntyy huoli autojen riittävyydestä gridissä ja lopulta muuttuu vain vähän.
Kun kilpaileminen halpenee (moottorit halpenee, katsojamäärät kasvaa ja näin ollen rahavirrat talleille lisääntyy) ja suuren yleisön mielenkiinto lisääntyy (markkinoinnin, uusien tekniikkojen- ja palveluiden (www) ja tiukemman kilpailun takia) lähtijöistä ei ole mitään huolta koska tulijoita sarjaan on tuplasti enemmän. Suurellakin mantereella ollaan vihdoin ja viimein herätty asiaan. Ja lopulta lähtijlöidenkin puheet (Mersedes) osottautuvat täydeksi pupuksi koska olisi tyhmää sahata omaa oksaansa ja olla hyödyntämättä maailman suosituimman kilpasarjan näkyvyyttä etelänavalta pohjoisnavalla, varsinkin kun siihen pitää käyttää entistä vähemmän rahaa tallin budjetin muodossa. Ja kun muita vaihtoehtoja ei ole..
 
Ylös