Alonso sai potkut; pelkästään tästä harhakuvitelmasta tietää mitä mieltä on Alonsosta ja jutut lähtee laukalle. Mclaren ja Honda kertoivat julkisesti jo vuonna 2013 (eli yli vuosi ennen sopimuksen julkistamista Mclarenille) havittelevansa Alonsoa tiimiin. Siellä on Alonso itse pitkään asetellut lähtötelineitä Ferrarilla ottaaksen riskin Mclaren-Hondan kanssa.Kyllähän se menee jo ihan vähän koomisen puolelle, että kun Alonso murskaa Räikkösen täysin maan rakoon - taisi olla vielä isoin ero tallikavereiden välillä koko sarjassa - niin joku onnistuu sen kääntämään siltikin niin päin että todellisuudessa Räikkönen oli kuitenkin se parempi, minkä tallikin tiesi ja päätti potkia Alonson pois.. Ei siinä, toki fanittaa saa, mutta hyvä ehkä olisi joku järki pitää mukana..
Toki itsekin uskon, että tuo oli Kimiltä poikkeuksellisen huono kausi ja pidemmällä otannalla tasoero olisi varmaan jonkin verran kaventunut. Mutta kylmä fakta on, että jos nyt viime vuosien ajosuorituksia katsoo niin onhan nuo ihan eri planeetalta, eikä kukaan muu huippukuski ole tallikaveriltaan ottanut noin pahasti pataan ties miten pitkään aikaan, jos ikinä.
20.09.2013
McLaren want Fernando Alonso to rejoin them next season and have made the Ferrari driver their prime target.
Pointti meni sinulta ohitse. Siellä tallissa ehkä ymmärrettiin se että auto ei sopinut yhtään Räikkösen käteen, ja tiesivät että tasoero ei ollut tuollainen todellisuudessa. Auto kehityssuunta otettiin uusiksi ja saattoi olla että ainoa mahdollisuus oli olla jatkamatta Alonson sopimusta. Varmasti tämä tehtiin yhteishengessä, varmaan henkilösuhteet olivat jo riittävän myrkyttyneet. Kuitenkin FA on aina halunnut olla suurempi kuin tallinsa, mikä Ferrarilla ei ehkä istu ideologiaan.Kyllähän se menee jo ihan vähän koomisen puolelle, että kun Alonso murskaa Räikkösen täysin maan rakoon - taisi olla vielä isoin ero tallikavereiden välillä koko sarjassa - niin joku onnistuu sen kääntämään siltikin niin päin että todellisuudessa Räikkönen oli kuitenkin se parempi, minkä tallikin tiesi ja päätti potkia Alonson pois.. Ei siinä, toki fanittaa saa, mutta hyvä ehkä olisi joku järki pitää mukana..
Toki itsekin uskon, että tuo oli Kimiltä poikkeuksellisen huono kausi ja pidemmällä otannalla tasoero olisi varmaan jonkin verran kaventunut. Mutta kylmä fakta on, että jos nyt viime vuosien ajosuorituksia katsoo niin onhan nuo ihan eri planeetalta, eikä kukaan muu huippukuski ole tallikaveriltaan ottanut noin pahasti pataan ties miten pitkään aikaan, jos ikinä.
Pointti meni sinulta ohitse. Siellä tallissa ehkä ymmärrettiin se että auto ei sopinut yhtään Räikkösen käteen, ja tiesivät että tasoero ei ollut tuollainen todellisuudessa. Auto kehityssuunta otettiin uusiksi ja saattoi olla että ainoa mahdollisuus oli olla jatkamatta Alonson sopimusta. Varmasti tämä tehtiin yhteishengessä, varmaan henkilösuhteet olivat jo riittävän myrkyttyneet. Kuitenkin FA on aina halunnut olla suurempi kuin tallinsa, mikä Ferrarilla ei ehkä istu ideologiaan.
Fernando Alonso kykeni irtautumaan sopimuksestaan Ferrari-tallin kanssa erityisen purkupykälän ansiosta, kertoo espanjalaiskuskin managerina toimiva Flavio Briatore.
– On totta, että tuolloin Marco Mattiacci (entinen tallipäällikkö) tarjosi meille kolmivuotista jatkosopimusta, mutta me kieltäydyimme siitä, Briatore paljasti.
Formula ykkösten moninkertainen mestaritiimi Red Bull tarjosi Fernando Alonsolle sopimusta kaudella 2008, itävaltalaistallin pomo Christian Horner on paljastanut.
Uransa alussa Alonso tuli Rellulle ja talli nousi mestariksi pariin otteeseen ja kun Alonso lähti niin lähti tallinkin suorituskyky sukeltamaan. Mutta jätetään tämä seikka pois koska se ei sovi "Alonso pilaa kaiken" -agendaan.Niin ja tuostakin on tällä foorumilla keskusteltu useasti, onko se potkut vai mitä jos sopimusta ei uusita kun se loppuu. Jännästi vuodesta toiseen ne Alonson tallit taantuu suoristukyvyllisesti, 0,6s tuomisesta huolimatta. Itse näen että potkut on silloin kyseessä jos kuljettaja korvataan toisella kesken sopimuskauden.
Mutta palatakseni S.Vandoorneen, uskon että potentiaalia on. Alonson tallikaverina vain ei tunnetusti ole helppoa, historia jo sen kertoo. Jos jotain ennätystä FA pitää hallussaan, niin se on suututetut ex-tallit.
Korjataanpa taas yksi Alonsovihaajien harhaluulo, koska tämäkin fakta perustuu ihan sun omiin tuntemiksiin miten asiat "meni". Alonso oli se joka kieltäytyi jatkamasta sopimusta. Kun Alonso kieltäytyi tulevaisuudesta Ferrarin kanssa, rupesi Ferrari väsäämään Vettelin tuloa talliin.
https://www.mtv.fi/sport/f1/uutinen/artikkeli/miten-alonso-paasi-ferrarilta-kesken-sopimuksen-briatorelta-paljastus-neuvotteluista/6206666#gs.mVSfGMw
Ei tämä ole ensimmäinen kerta kun Alonso teki ns. väärän valinnan tallin suhteen. Horner paljasti tarjonneensa vuonna 2008 Alonsolle monivuotista diiliä Red Bullille mutta Alonso kieltäytyi tästä, koska oli viritelmät jo päällä Ferrarin suuntaan.
https://www.mtv.fi/sport/f1/uutinen/artikkeli/jymypaljastus-alonso-kieltaytyi-tulevan-mestaritiimin-tarjouksesta-tuli-katumapaalle-kesken-kauden/6648636#gs.a9p1tdw
Uransa alussa Alonso tuli Rellulle ja talli nousi mestariksi pariin otteeseen ja kun Alonso lähti niin lähti tallinkin suorituskyky sukeltamaan. Mutta jätetään tämä seikka pois koska se ei sovi "Alonso pilaa kaiken" -agendaan.
Se oli hienosti kuitattu että formulavaikuttajien lausunnot eivät pidä paikkaansa, F1-forumilainen näppiksen takana tietää sopimusten oikean laidan sekä miten vaikeeta Alonson autolla on ajaa, voi luoja. Jollet luota Briatoreen niin varmaan Mclarenin puheet (vuonna 2013) Alonson hankkimisesta ovat myös p*skapuhetta. Alonso joutui sinne hädän hetkellä kun Ferrari näytti ovea... come on, foliohattu pois päästä.En ole Alonsovihaaja, voit pitää päätelmäsi itselläsi. Flavio voi puhua mitä vaan, ko. miehen sanoihin ei ole mitään luottamista. Briatore Alonson managerina on aina pyrkinyt pönkittämään kuskiaan ja nostamaan tämän markkina-arvoa.
Ainoan kerran kun Alonson talli on noussut niin Renault 2003->2004. Ja edelleen en sano että kuski kehittäisi autoa, vaan arvuuttelen että voisiko auton kehittäminen tietyn kuskin mieltymyksien suuntaan vaikuttaa auton kokonaissuorituskykyyn. Varmasti Alonso saa puskevasta autosta enemmän irti kuin tallikaverinsa, mutta sitten kun auto ei olekaan itselle tehty (Mclaren 2007) niin tallikaverilta tulee kuokkaan.
Kuulostat erittäin kovalta FA-fanilta, mutta kannattaa silti ajatella sen oman hiekkalaatikon ulkopuoleltakin.
Voin kompata tota viestiäsi lukuunottamatta tätä lainattua loppupätkää. Ei näytä siltä juuri nyt. Kärkitallit Mersu, Ferrari ja Red Bull ovat jo miehitetty ensi kaudeksi. Pahasti taantuneen McLarenin ohella isoa rahasäkkiä saattaa heiluttaa vanha tuttu ja nousua tekevä Renault, mutta hekin haluaisivat Alonson sitoutuvan vähintään kahdeksi vuodeksi....vaikka oikeasti Alonson perässä on huipputallit olleet aina isot rahasäkit kourassa.
Jep. Ura jo ehtoo puolella vaikkei ole nopeudessa näkynytkään. Ensi vuonna heinäkuussa 39v, sen ikäisenä ei paljon enää pitkän kaavan suunnitelmia tehdä huipputalleille.Voin kompata tota viestiäsi lukuunottamatta tätä lainattua loppupätkää. Ei näytä siltä juuri nyt. Kärkitallit Mersu, Ferrari ja Red Bull ovat jo miehitetty ensi kaudeksi. Pahasti taantuneen McLarenin ohella isoa rahasäkkiä saattaa heiluttaa vanha tuttu ja nousua tekevä Renault, mutta hekin haluaisivat Alonson sitoutuvan vähintään kahdeksi vuodeksi.
Pitäishän siinä jo puusilmänkin jo nähdä, että McLaren on yksin vastuussa tuosta taantumisestaan (mikä ei oikeastaan ole mikään yllätys, olihan niillä -90 luvullakin se suvantovaihe, joskaan ei yhtä pitkä, kun nyt?)Se oli hienosti kuitattu että formulavaikuttajien lausunnot eivät pidä paikkaansa, F1-forumilainen näppiksen takana tietää sopimusten oikean laidan sekä miten vaikeeta Alonson autolla on ajaa, voi luoja. Jollet luota Briatoreen niin varmaan Mclarenin puheet (vuonna 2013) Alonson hankkimisesta ovat myös p*skapuhetta. Alonso joutui sinne hädän hetkellä kun Ferrari näytti ovea... come on, foliohattu pois päästä.
Kuokkaan ottamisella tarkoitit päädyttyään tasapisteisiin Hamiltonin kanssa? Tuo iso tahra CV:ssä ei ainakaan ole hidastanut Alonson vientiä sen jälkeen vaan Red Bullin sopparinkin sivuutti.
Helpolla on Button päässy tällä forumilla, joka koki Mclarenin alamäen pidemmän aikaa (joka alkoi jo pari vuotta ennen Alonson tuloa), mutta kun se Alonso vie tallit syöksykierteeseen
Kimifani olen ollut aina henkeen ja vereen, myös Alonson otteista radalla olen tykännyt. Mutta se ei katso sitä ettei asioita voisi katsoa objektiivisesti tai vaikka kritisoida Kimin nykyvirettä. Mielenkiinnolla olen seurannut Alonsovihaajien kuvitelmia ja foliohattuiluja että Alonso on heitetty Ferrarilta kadulle kodittomana vailla suunnitelmaa, vaikka oikeasti Alonson perässä on huipputallit olleet aina isot rahasäkit kourassa.
Eihän nää tänäkään vuonna ole myöntäneet sitä, että edellisten kausien runko saattoi olla huono. Tänä vuonna kuulemma huonompi runko ja pomot saavat lähteä.Parempiahan muutamat edelliset kaudet varmaan oli McLarenin maineen ja imagon kannalta kuin tämä kausi, vaikka menestys oli surkeaa. Aiemmilla kausilla voitiin kuitenkin uskotella (ilmeisesti myös itselle..) että auto olisi kyllä hyvä, mutta Hondan takia vaan ei kulje. Nyt tällä kaudella on nähty että McLaren vaan on huono..
Podiumit olivat ennen mahdollisia hitaammillekin talleille, jopa kuuden sakkiin sijoittumiset häntäpään talleille. Luotettavuus oli aivan eri tasolla kuin nykyään. Williams on eri kategoriassa kuin McLaren. McLarenilla on takana paljon muutakin kuin pelkkä kilpa talli ja taustalla rahamiehiä. Toki Williamsillakin on jotain, muttei läheskään siinä mittakaavassa. Esim. kaudella 1995 McLaren jäi voittajalle useasti yli kierroksella ja aika-ajossa tyypillisesti luokkaa 1.5s - 2s paalupaikasta. Yksi podiumu pois, Ligier olisi ohittanut pistetaulukossa. Kuvastaa minusta hyvin sen aikaista tilaa. Ja McLarenilla sentään vieläpä mestarikuljettaja ajamassa.Toisaalta ei minusta McLaren 1994 tai edes 1995 niin syvällä uinut kuin nyt. Silloinkin molemmilla kausilla kuitenkin jokunen podium-paikka ja MM-sarjan neljäs sija. Tästä nykyisestä tilanteesta näkisin että on jo astetta pidempi matka takaisin huipulle. Mutta kuten Williamsin kohdalla nähtiin jokunen vuosi sitten, niin ei se vaadi kuin jonkun sääntömuutoksen ja tähdet oikeaan asentoon niin paluu huipulle on mahdollinen. Mutta kuten Williamsin kohdalla myöskin nähtiin niin huipulla pysyminenkin vaatii että tallissa on asiat kunnossa niin osaamisen kuin rahoituksen suhteen. McLarenilla nyt ei varmaan rahoituksen suhteen isompia ongelmia mutta osaamisen kohdalla en ole ihan niin varma tällä hetkellä.
No, Mansell turhautui McLarenin vauhtiin laittoi hanskat tiskiin jo Montmelóssa, lieneekö edes kartuttanut pistetiliä ennen sitä.Esim. kaudella 1995 McLaren jäi voittajalle useasti yli kierroksella ja aika-ajossa tyypillisesti luokkaa 1.5s - 2s paalupaikasta. Yksi podiumu pois, Ligier olisi ohittanut pistetaulukossa. Kuvastaa minusta hyvin sen aikaista tilaa. Ja McLarenilla sentään vieläpä mestarikuljettaja ajamassa.
Tarkoitin Mika Häkkistä. Mestaruuden voitti tosin kolmea vuotta myöhemmin.No, Mansell turhautui McLarenin vauhtiin laittoi hanskat tiskiin jo Montmelóssa, lieneekö edes kartuttanut pistetiliä ennen sitä.
Vai että kaksi avointa penkkiä? Alonso sitten varmaan lopettaa... tai menee Bullille ?! ja Vandoorne (tms.) saa lähteä sarjasta?McLaren-pomo paljasti: "Todellisuus on se, että meillä on kaksi avointa penkkiä"
(SPORT > F1 > UUTISET JULKAISTU 06.08.2018 09:53)
Jos Kimi ei saa jatkosopimusta Ferrarille. "Menisin hänenä nostamaan Mäkin uudestaan voittajaksi. Vastineeksi voisi pyytää muutaman osakkeen, jotta olisi sopivasti puuhaa sitten, kun luopuu ajohanskoista
Tuossa kyseisessä uutisessa Brown sanoo että odottavat Alonson päätöstä mitä haluaa tehdä. Ja että kahta nuorta/kokematonta kuskia eivät halua ajattaa, kun talli on vasta rakennusvaiheessa. Eli käytännössä arpovat sitä potkitaanko Vandoorne pois Norrisin tieltä. Toisessa autossa sitten varmaan joko Alonso tai Sainz. Tai teoriassa jopa Kimi jos kumpaakaan noista eivät saa.Vai että kaksi avointa penkkiä? Alonso sitten varmaan lopettaa... tai menee Bullille ?! ja Vandoorne (tms.) saa lähteä sarjasta?
Kimillä on nyt valinnanvaraa, mikä ei ole haitaksi.
Sainz (tai jotain) ja Kimi?
Juu, osakkeita ja sitten talliin asiantuntijaksi.