Alonso on mestari politikoija ja kietonut tallit sekä henkisesti että varmasti myös sopimusteknisesti ympärilleen. Näkisin että ainoita kertoja on 2007 kun autoa ei rakennettu Alonson haluamaan suuntaan, mikä näkyikin tappiona keltanokka tallikaverille, toki ei huonolle sellaiselle.
Vaikka Salon sanoja lainaten "kuskit ei kehitä autoja", niin varmasti insinöörit voivat ottaa ajotyylin huomioon ja Alonson tietäen näin on aina ollut. Esim. Kimi ja Alonso ovat tässä tapauksessa aivan täysin toistensa vastakohtia.
Pitäisin aivan mahdollisena, että siinä vaiheessa kun autoa muutetaan tietyn kuskin mieltymysten suuntaan (vaikka sitten se Ferrarin kuuluisa vetotanko etujousitus) niin kokonaissuorituskyvyssä pudotusta voi tulla vaikkakin kuski sillä enemmän tykkäisi ajaa. Vandoornella voi olla potentiaalia vaikka kuinka, mutta todennäköisesti Alonsolle räätälöity auto ei vaan sovi parhaalla mahdollisella tavalla käteen.
Kimi hävisi Alonsolle tylysti 2014, mutta silti Kimi sai jäädä ja Alonsolle näytettiin ovea. Mikäli kuskien tasoero olisi oikeasti ollut tuo, niin varmasti Kimi ei olisi saanut jatkaa.
Missähän vasta luin sen uutisen, että Kimin 2012-2013 autoilla ei juuri kukaan muu sitten osannutkaan ajaa. Äärimmäisen herkkä etupää ei vaan sovi kaikille, Kimille taas puskeva auto on myrkkyä. Todennäköisesti Alonson lähtö tekisi hyvää sekä Vandoornelle että koko tallille.