McLaren 2017

Freak

Well-known member
Liittynyt
13.4.2012
Viestit
2476
Sijainti
Botniaringin ja Kemoran välimaastossa
Mersut ovat ratkaisseet mestaruudet lähinnä tallikavereiden kesken, Red Bullilla määräsi Vettel. Bottas ollut lähinnä Mersun Webber.

Tässä on kyse tekosyiden hakemisesta, että Vettelin tulo Ferrarille olisi ollut jotenkin menestyksekkäämpi kuin Alonson aikakausi vaikka oikeasti ollaan oltu kauempana kärjestä. Tänä kautena Vettel on vihdoin tehnyt samankaltaista tulosta kuin Alonso parhaimmillaan Ferrarilla, eli mahdollisuudet mestaruuteen ovat realistiset.
"Olet niin hyvä kuin viimeinen kautesi!" :rolleyes: Alonson ja Ferrarin liitosta muistetaan vain viimeisten vuosien rämpimiset. Se ei kyllä ollut Alonson huonoutta vaan Mersun ylivoimaa. Siinä kontekstissa Vettelin kausi Ferrarilla on menestyksekkäämpi.

Se että oikeasti ollaan oltu kaukana kärjestä, johtuu vain ja ainostaan Mersun hybridiaikakuden ylivoimasta, joka siinä tänä vuonna on onneksi tasoittunut. Mutta muut tallit ovat olleet vielä kauempana. Pointti on siis se, että ennen hybridiaikaa tallien tasoerot olivat pienemmät kuin nyt hybridiaikana. Turha sitä on kääntää pelkästään Alonson ansioksi ja hyvyydeksi, että oltiin lähellä kärkeä.
 

Ratahans

Well-known member
Liittynyt
8.5.2001
Viestit
840
Molempi parempi. Jottei aihe karkaa, mielestäni huomion arvoista on McLarenin laskeva trendi. Joka Alonson "talleissa kyllä toistuu.

PS. Miten Ferrari olisikaan kehittynyt, jos Alonso olisi päässyt Petrovin ohi ratkaisevassa kisassa matkalla mestaruuteen. Pienestä kiinni?
 
Liittynyt
17.1.2017
Viestit
5332
"Olet niin hyvä kuin viimeinen kautesi!" :rolleyes: Alonson ja Ferrarin liitosta muistetaan vain viimeisten vuosien rämpimiset. Se ei kyllä ollut Alonson huonoutta vaan Mersun ylivoimaa. Siinä kontekstissa Vettelin kausi Ferrarilla on menestyksekkäämpi.

Se että oikeasti ollaan oltu kaukana kärjestä, johtuu vain ja ainostaan Mersun hybridiaikakuden ylivoimasta, joka siinä tänä vuonna on onneksi tasoittunut. Mutta muut tallit ovat olleet vielä kauempana. Pointti on siis se, että ennen hybridiaikaa tallien tasoerot olivat pienemmät kuin nyt hybridiaikana. Turha sitä on kääntää pelkästään Alonson ansioksi ja hyvyydeksi, että oltiin lähellä kärkeä.
Objektiiviset tiimipomot äänestivät Alonson vuoden kuskiksi 2010 sekä 2012, että kai siellä jonkunlaista onnistumista tapahtui mitä forumilaiset eivät pysty näkemään. Vettelin Ferrariura vielä odottelee kyseistä titteliä.
 
Liittynyt
17.1.2017
Viestit
5332
Molempi parempi. Jottei aihe karkaa, mielestäni huomion arvoista on McLarenin laskeva trendi. Joka Alonson "talleissa kyllä toistuu.

PS. Miten Ferrari olisikaan kehittynyt, jos Alonso olisi päässyt Petrovin ohi ratkaisevassa kisassa matkalla mestaruuteen. Pienestä kiinni?
Laskeva trendi alkoi jo pari vuotta ennen Alonson saapumista, Mclaren ei sitä ennen ollut voittanut edes pariin vuoteen. Hondaa luultiin ihmeiden tekijäksi, toisin kävi.
 

Racecardriver

Well-known member
Liittynyt
24.3.2012
Viestit
354
Todellisia asiantuntijoita. Alonso taisteli 2010 ja 2012 mestaruudesta vielä viimeisessä kisassakin, Vettel Ferrarilla on pudonnut jo aikoja sitten mestaruustaisteluista ennen viimeistä kisaa. Että menikö herroilla vuodet sekaisin vai onko vaan niin vahvat vahvuudet Alonso-vihalaseissa? :D
Etpä sinä saa selittelemällä faktoja käännettyä.

Se että kuljetta x saa auton kehityssuunnan haluamakseen joka palvelee hänen suorituksiaan, ei välttämättä todellakaan edesauta tallin kokonaiskilpailukykyä.
 

Ratahans

Well-known member
Liittynyt
8.5.2001
Viestit
840
Laskeva trendi alkoi jo pari vuotta ennen Alonson saapumista, Mclaren ei sitä ennen ollut voittanut edes pariin vuoteen. Hondaa luultiin ihmeiden tekijäksi, toisin kävi.
Niin alkoi ja Alonso palkattiin sinne suurella rahalla saamaan talli uuteen kukoistukseen.
 
Liittynyt
17.1.2017
Viestit
5332
Etpä sinä saa selittelemällä faktoja käännettyä.

Se että kuljetta x saa auton kehityssuunnan haluamakseen joka palvelee hänen suorituksiaan, ei välttämättä todellakaan edesauta tallin kokonaiskilpailukykyä.
Ei vai, mites Schumacher ja kaikki 5 mestaruutta Ferrarilla? Samaa ykköskuski-mentaliteettia käytettiin Alonson kanssa. Alonson kohdalla auto ei vain ollut yhtä suorituskykyinen kuin Red Bullilla ja viimeisenä vuotena Mersulla. Se on sitten eri asia syyttääkö siitä Alonsoa vai Ferraria, mutta kun Mersu tekee hyvää työtä niin Vettel on Mersu-ylivoiman uhri. Tosi objektiivinrn näkökulma.
 
Liittynyt
17.1.2017
Viestit
5332
Niin alkoi ja Alonso palkattiin sinne suurella rahalla saamaan talli uuteen kukoistukseen.
Esim. väsäämään Hondan epäluotettavia moottoreitako? :D Aikamoinen foliohattuilija pitää olla syyttääkseen Mclarenin nykytilasta Alonsoa. Tässähän tämä ongelma on, että Alonson kohdalla hän ei ole saanut tallia menestymään, muiden kohdalla talli ei ole tarjonnut voittomahdollisuutta.
 

Ratahans

Well-known member
Liittynyt
8.5.2001
Viestit
840
Esim. väsäämään Hondan epäluotettavia moottoreitako? :D Aikamoinen foliohattuilija pitää olla syyttääkseen Mclarenin nykytilasta Alonsoa. Tässähän tämä ongelma on, että Alonson kohdalla hän ei ole saanut tallia menestymään, muiden kohdalla talli ei ole tarjonnut voittomahdollisuutta.

Taisin jo aiemmin mainita, ettei vaatimatonta menestystä voi laittaa Alonson piikkiin. Alonson kohdalla ei voi välttyä mielikuvalta, että yhteistyön edetessä ero tallikaveriin kasvaa ja samassa suhteessa tallin kilpailukyky laskee muihin nähden. Jonkinlaista kaaosta siellä oli menneillään. Samankaltaista viestiä saatiin kuulla Hornerilta, joka on toivottavasti asioista paremmin perillä kuin me.

Nythän ei liene kysymys siitä onko Alonso nopeampi tai parempi kisakuski kun esim. Vettel. Mutta käsi pystyyn, kuinkas moni ottas Maclarenin tallipäälikkönä, Alonson ennen Vetteliä kehittään tallia uuteen nousuun? 4/6 huipputallin paikasta oli auki. Yhteenkään ei valittu Alonsoa.

Sinällään sääli, että toistaiseksi F1 ura päättyy. Erityisesti pidin Alonson lähdöistä / eka kierroksista.
 

JTH

Well-known member
Liittynyt
9.8.2000
Viestit
697
Otsikko on:

McLaren 2017 (2018?)

Alonsolle on varmaan oma topicci jossakin.
 
Liittynyt
17.1.2017
Viestit
5332
Taisin jo aiemmin mainita, ettei vaatimatonta menestystä voi laittaa Alonson piikkiin. Alonson kohdalla ei voi välttyä mielikuvalta, että yhteistyön edetessä ero tallikaveriin kasvaa ja samassa suhteessa tallin kilpailukyky laskee muihin nähden. Jonkinlaista kaaosta siellä oli menneillään. Samankaltaista viestiä saatiin kuulla Hornerilta, joka on toivottavasti asioista paremmin perillä kuin me.

Nythän ei liene kysymys siitä onko Alonso nopeampi tai parempi kisakuski kun esim. Vettel. Mutta käsi pystyyn, kuinkas moni ottas Maclarenin tallipäälikkönä, Alonson ennen Vetteliä kehittään tallia uuteen nousuun? 4/6 huipputallin paikasta oli auki. Yhteenkään ei valittu Alonsoa.

Sinällään sääli, että toistaiseksi F1 ura päättyy. Erityisesti pidin Alonson lähdöistä / eka kierroksista.
Horner kyllä on itse ollu vaikealuonteisen Alonson perässä aiemmin, kun vuonna 2008 tarjosi Alonsolle monivuotista sopparia, josta Alonso kieltäytyi. Se miksi tiet muihin talleihin oli tukossa tällä hetkellä johtuu siitä että Alonso ikänsä puolesta muutenkin ehtoopuolella, huipputalleihin ei usein palkata 37-vuotiasta, sekä kärkitalleissa on jo kukot kanaloissa (Verstappen, Vettel ja Hamilton) joiden kanssa takuuvarmasti kipinät lentelisi.
 
Liittynyt
17.1.2017
Viestit
5332
Näinhän siinä kävis ja tallin iskukyky lähtis laskuun :D
Ei kipinöihin Alonsoa tarvitse, sijoittamalla pelkästään herrat Hamilton, Vettel tai Verstappen samaan tiimiin niin tallin "iskukyky" lähtisi laskuun. Siksi näitä neljää kuskia ei oteta samaan talliin.
 

christian86

Well-known member
Liittynyt
17.9.2005
Viestit
315
Laskeva trendi alkoi jo pari vuotta ennen Alonson saapumista, Mclaren ei sitä ennen ollut voittanut edes pariin vuoteen. Hondaa luultiin ihmeiden tekijäksi, toisin kävi.
Mutta sanonpaha vaan, että turhan lyhytkatseista oli hylätä Honda 3vuoden jälkeen. Ja voi varmasti sanoa, että hylkääminen tapahtui suurelta osin Alonson painostuksen ja lapsellisten kommenttien takia.
Ja nyt kun tuota Alonson aikaan saamaa muutosta miettii, niin Renaultiin siirtyminen ei ainakaan tallia eteepäin vienyt ja toisaalta ToroRosson kohdalla ei myöskään taaksepäin.
Mitä taas Alonson autonkehittämis taitoihin tulee, niin luulisi tuon tasosen kaverin vähän käteenkin jo tuntevan etteivät kaikki ongelmat johdu moottorin tehoista..

Tätä viimeisintä moottorinvaihdosta saatetaan Mclarenilla kiroilla vielä useampaankin kertaan, jos Red Bull tulevina vuosina lähtee lentoon. Paluuta Hondaan tuskin on ja Mersu ei taida uusia tiimejä tarvita joten ei auta kuin toivoa, että Renault parantaa jatkossa.
 

Bleu

Olivier Bocques Fan Club
Liittynyt
14.4.2000
Viestit
9357
Tainnut aikaisemminkin sanoa, mutta McLarenille oli kyllä iso ongelma siinä, että olivat ainoa Hondaa käyttänyt talli, joten sitä kautta oli helppo ottaa mentaliteetti "kyllä autolla pystyisi ajamaan voitosta, kunhan moottori olisi parempi". Jos esimerkiksi Honda olisi tarjonnut vaikka Manorille koneet jo 2016, niin ymmärrys omasta ja Hondan osuudesta olisi ollut parempi.
 

Mosse

Skidmark
Liittynyt
5.3.1999
Viestit
104235
Sijainti
On earth
Tainnut aikaisemminkin sanoa, mutta McLarenille oli kyllä iso ongelma siinä, että olivat ainoa Hondaa käyttänyt talli, joten sitä kautta oli helppo ottaa mentaliteetti "kyllä autolla pystyisi ajamaan voitosta, kunhan moottori olisi parempi". Jos esimerkiksi Honda olisi tarjonnut vaikka Manorille koneet jo 2016, niin ymmärrys omasta ja Hondan osuudesta olisi ollut parempi.
Lisäksi 'kenttäkilometrejä' tulee paljon vähemmän, kun testeissä on vain yksi auto radalla ja GP:ssä kaksi, verraten muihin moottorivalmistajiin. Esimerkkinä moottorin lay outtia muutettua tulleet värinäongelmat. Kun oli vain yksi, McLarenin, keino istuttaa voimayksikkö autoon, niin jo kahdella olisi mahdollisesti nopeammin saatu ratkaistua ongelma.
 

F1-fani82

Well-known member
Liittynyt
26.11.2007
Viestit
8800
Sijainti
Vantaa
Toisaalta, miten Honda olisi voinut toimittaa moottorit kahdelle tiimille, kun yhdenkin kanssa oli ongelmia? Eivät saanet istutettua moottoria edes McLarenin runkoon ilman suunnitteluvirheitä.
 
Ylös