Renkaat siinä pettivät, ei pää.Ei kestäny pää Corvette-kuskilla.
Ohjaaja muisti viime hetkellä että Gt-luokan taisteluhan se vain olikin ja jätti näyttämättä viimeisen kierroksen.
Voisi kai sanoa, että LMP1-luokka on jonkinlaisessa kriisissä. Mitä tehdään jos Toyota saa kyllikseen pettymyksistä tai Porsche voittamisesta ja ei olekaan lähtemässä ensi vuonna mukaan?Olipahan erikoinen kisa, kun kilpailun aikana 90 minuuttia varikolla korjattavana ollut Porsche onnistui voittamaan kisan ja yksikään LMP1-luokan autoista ei päässyt maaliin ilman ongelmia.
Pakko toivoa, että ensi vuonna LMP1-luokassa on vähintään kaksinkertainen määrä autoja mukana kuin tänä vuonna, koska kuusi autoa on selvästi liian vähän ja todellista kilpailua luokkavoitosta ei päästy näkemään missään vaiheessa erinäisten ongelmien riivattua jokaista LMP1-luokan autoa.
The pole-sitting No. 7 Toyota of Kobayashi retired in the 10th hour with clutch failure, in what Vasselon said was triggered by a bizarre pit lane incident.
He said it was the “most amazing” problem they had during the race.
Kobayashi pitted for routine service while under the race’s second safety car period before going into the queue at pit exit, where Vasselon said he was signaled to re-enter the track by a fake marshal, believed to be a driver from another team.
“It’s amazing… Someone came to tell him, and we have it on video: ‘Go go go!’ And normally, our drivers are used to the human action dominate signs,” Vasselon explained.
“From our side, we told him stop because the safety car queue was coming, and it was not possible.
“There has been, as you can imagine, some confusion. Start, stop, start, stop.
“So he had done several restarts with the clutch and the combustion engine… and burned the clutch because he has been thrown into a situation which should not exist.”
Muutama yksityinen on ihan realistista. Tärkeimpä projektina Ginetta joka tekee vaan auton jonka myy useammalle tiimille. Sitten oli jotain muitakin projekteja, ainakin Perrinn joka on myynyt 2 autoa ja BR/Dallara.Pakko toivoa, että ensi vuonna LMP1-luokassa on vähintään kaksinkertainen määrä autoja mukana kuin tänä vuonna, koska kuusi autoa on selvästi liian vähän ja todellista kilpailua luokkavoitosta ei päästy näkemään missään vaiheessa erinäisten ongelmien riivattua jokaista LMP1-luokan autoa.
The Rebellion LMP2 squad has been stripped of its overall Le Mans 24 Hours podium, after video evidence found the Swiss squad guilty of a bodywork infringement used to restart its engine after pitstops.
Nelson Piquet Jr, David Heinemeier Hansson and Mathias Beche had taken Rebellion's #13 Oreca 07-Gibson to the team's first outright podium finish at La Sarthe last Sunday, taking advantage of only two LMP1 cars finishing the race and none without significant mechanical trouble.
The #13 trio ended up three laps behind the winning Porsche LMP1 in third overall, and two laps down on the winning LMP2 car, the #38 DC Racing Oreca of Oliver Jarvis, Thomas Laurent and Ho-Pin Tung.
However, Rebellion was found to be guilty post-race of "modifying a homologated part and using it partly during the race," and has been disqualified from the results.
The offence relates to a "hole that [had] been fashioned by the competitor in the right-hand side of the engine cover," which had been done to grant the Rebellion crew access to the starter motor – to tap a malfunctioning solenoid to reset it – without having to remove the engine cover and rear bodywork.
This in effect meant the #13 car ran the final part of the event with non-homologated bodywork, without any "crash damage or other cause which may be in mitigation".
Stewards were informed of this fact by a video taken by the technical delegate's staff during a pitstop, which was then shown to Rebellion.
The disqualification promotes the second DC Racing LMP2 car, the #37 machine shared by Alex Brundle, Tristan Gommendy and David Cheng, to second in class and third overall.
Signatech Alpine's #35 entry moves up to fourth, while the United Autosports Ligier inherits fifth. Toyota's only finisher, the #8 TS050 Hybrid, is promoted to eighth overall.