Kyllä Mikkelsen olisi Sunista parempi vaihtoehto Toyotalle ensi kaudeksi. Mikkelsenillä on kokemusta niin monta vuotta enemmän kuin Sunisella että ihan tiimipisteitä ajatellen on tässä vaiheessa viisaampaa ottaa Mikkelsen kuin Suninen. Sunisen pitäisi saada yhdeksi kaudeksi sellainen paikka WRC-autolla että kauheita paineita tiimipisteiden osalta ei olisi, eli lienee DMack paras vaihtoehto näin ajatellen?
Kyllähän se Evanskin on ajanut tällä kaudella tallipisteitä M-Sportille (tosin aika harvoin ollut parempi kuin Tänak tai Ogier), että sinänsä paineetonta "kakkostallipaikkaa" ei ole enää olemassakaan.
Tidemandille ei taida aueta ensi kaudeksi paikkaa ainakaan koko kaudeksi WRC-auton rattiin. Olisko sitten samanlainen kuvio Tidemandille hyvä ensi kaudeksi kuin Sunisella on tänä vuonna, eli vaihto M-Sportille ja siellä suurin osa kaudesta R5-autolla ja sitten muutama valittu kisa (Ruotsi, Suomi?) WRC-autolla?
Voisi olla, mutta managerinsa sanoi tuossa haastattelussa ettei halua Tidemandia maksukuskiksi kuten Suninen tällä kaudella.
Nähdäkseni Wilsonin ja Detroitin pääkonttuurin välisistä neuvotteluista ja niiden lopputulemasta riippuu varsin pitkälle miten tallipaikat jaetaan ensi kaudeksi - vai tuleeko edes mitään uusjakoa. Jos Wilson saa Fordin tulemaan mukaan täydellä panostuksella, niin mitään uusjakoa tuskin tapahtuu vaan mennään ihan nykyisellä miehityksellä. Fordilla ei olisi mitään tarvetta vaihtaa erinomaisia tuloksia takonutta kuskikolmikkoaan.
Ogierin päätöstähän kaikki taitaa odottaa ja Ogier odottaa Fordin päätöstä. Wilsonhan on kyllä sanonut että mieluiten pitäisi nykyiset kuskit edelleen.
Hyundailla voisi olla, mutta toisaalta eipä noita selviä upgreidauksia Paddonin ja Sordon tasoon ole välttämättä saatavilla - Mikkelsen kun taitaa olla jo Citruunan mies.
Mikkelsen ei taida olla tällä hetkellä minkään tallin mies sinänsä, mutta varmasti haluttu mies moneen talliin. Veikkaisin että mieluummin ajaisi Hyundailla tai Toyotalla kuin Citroenilla. M-Sportille kaiketi ei halua... Se on kyllä totta, että vaikka Hyundain kuskeilla on sopimukset ensi kaudeksi, niin ehkä Paddon tai Sordo pistetään syrjään koska nykymiehistöllä ei näytä olevan mahdollisuuksia voittaa merkkimestaruutta.
Citruunalla voi ruletti pyörähtää s.e. Meeke saa katsella itselleen muuta tekemistä ja ykköskuskin viitta asetellaan kuningas Sebastianin harteille ja Mikkelsenille ja Lefebvrelle on tällöin varattuna sekundantin roolit.
Saksan otteiden jälkeen pitäisin hyvinkin mahdollisena, että Meekelle näytetään ovea kesken sopimuskauden, tai ettei miestä enää hirveästi itsekään kiinnosta olla noin myrkytetyssä ilmapiirissä, mutta en usko hetkeäkään Loebin koko kautta kestävään paluuseen. Ja jos joku Citroenilla varmasti ajaa ensi kaudella, se on Craig Breen. Kyllähän Citroen tarvitsee vahvan ykköskuskin, mutta onko se sitten Ogier, Mikkelsen, vai joku muu?
Yksi jokerikortti on sitten Oestberg. Jatkaisiko Jipocarin leivissä vai löytyisikö tilaa esim. Toyotalta - jos Hännisen näytöt katsotaan riittämättömiksi.
Minä en jaksa uskoa että Østberg ajaisi enää tehdastiimissä kun toisaalta tuntuu olevan tyytyväinen omaan tiimiinsä ja toisaalta ei ole ajamalla pärjännyt vaikkapa Suniselle. No, ehkä M-Sportille saatetaan tarvita kuskia jolla on vahvat sponsorit...